• anirac1

Tråden för oss äggdonatorer 10

Hej
    Jag o min man ska börja ett syskonförsök o behöver en äggdonator . Vi ska gör en sk. korsdonation som menas med att du som donerar dina ägg gör det till ngn anonymt par i  kön o vi får ägg från den donator vi har till sonen. OM du bor i stockholm så får du mer än gärna skicka ett mail carina.lindholm@spray.se

• anirac1
    Marelb skrev 2011-02-18 13:24:39 följande:
    Jag önskar er all lycka till! Jag ska nu göra min första donation och tänker som så att jag vill donera till den som väntat längst, alltså till den som står först i kön. Men har ännu ej varit på samtal osv så jag är ju inte ens "godkänd". Men jag hoppas kunna göra fler donationer om allt går väl och då kanske man kan tänka annorlunda... Skulle jag haft en nära vän som behövt hjälp skulle jag absolut kunnat tänka mig korsdonation.

Hur funkar det med syskonförsök? Måste ni liksom ställa er sist i kön igen? Trodde att man på nåt sätt redan var inne i karusellen liksom...
    Har man egen donator så kortas tiden till ca 8mån-1år i vanliga fall så man hamnar inte sist i kön. I vårt fall så är det mera komplicerat så det tar minst 1år att få ihop de.
  • anirac1
    Marelb skrev 2011-02-19 19:31:19 följande:
    Vet att kötiden kortas vid "egen" donator. Men har man inte egen donator så blir det köa från början då? Hade ni egen donator vid förra? Hoppas det går bra för er!!
    Att få ett försök till syskon är inte möjligt idags läget där vi går. och nej vi hade ingen egen förra gången heller. Iofs så tog de bara ca 4mån mellan försök 6 o tills vi var inne i karusellen igen för försök 7. Fast de skulle ha tagigt ca 2-3år. Nu har vi som sagt mkt komplicerat så dom kanske hittade en donator som passade fort. Tack de hoppas jag med men det ser inte så ljust ut tyvärr. Vet inte ens om det blir ngt försök ens =(
  • anirac1
    anirac1 skrev 2011-02-20 22:50:11 följande:
    Att få ett försök till syskon är inte möjligt idags läget där vi går. och nej vi hade ingen egen förra gången heller. Iofs så tog de bara ca 4mån mellan försök 6 o tills vi var inne i karusellen igen för försök 7. Fast de skulle ha tagigt ca 2-3år. Nu har vi som sagt mkt komplicerat så dom kanske hittade en donator som passade fort. Tack de hoppas jag med men det ser inte så ljust ut tyvärr. Vet inte ens om det blir ngt försök ens =(
    Glömde skriva UTAN egen donator.
  • anirac1
    Marelb skrev 2011-02-21 09:28:34 följande:
    Har inte stenkoll på det där med syskon.Vet ju att jag som donator kan ge så pass många ägg att det i framtiden kan räcka till syskonförsök.

Men om det inte är möjligt där ni går, ska ni vända er någon annanstans då? Eller menar du att om ni har en donator så finns möjligheten? Är det att hitta en passande donator som är kruxet? Det är ju en fördel om det finns donatorer av alla slag (utseenden) osv. Vad jag önskar att det kunde göras mer "reklam" om att bli donator!

Hoppas på fler "donatorkompisar" här i tråden då jag snart (halvåret har gått i början av april) drar igång... det är ju NU man vill snacka med er alla!
    I vårt fall så ska vi hitta en egen donator genom ngn kompis som donerar till kön o vi får ägg från kön igen då de inte finns ägg från vår tidigare donator. Och nu har vi ev 3 st som kommer att donera till kön inom 1år =)
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10