• Cloetta

Malmö/Lund mammor

Hej du fikasugna!

Söker några nya vänner att umgås, fika med samt byta tips och erfarenheter nu när jag går hemma med min dotter, född december -08.
    Har även en son på 3 år som är på dagis 3 dagar i veckan.

Hoppas vi ses

• Svar på tråden Malmö/Lund mammor
  • Cloetta

Välkommen Melwtin!

Gissar att namnet är en blandning av dina barns namn ?
    Grattis till den lilla/e. Är det en flicka eller pojke?
    Går allt bra med sömn, mat osv?
    Hur ofta är din son på dagis? Har hört att det är lite olika regler i kommunerna.
    Vi bor i Staffanstorp så det är ju inte så långt till er .

• Cloetta

Fina namn ni valt .
    Ni har ju verkligen det lyxigt med era barns sovvanor . Hur gör ni?
    Min dotter vaknar flera gånger per natt fortfarande och äter 1 gång, gäsp.
    Den stora sover bra, det har han nästan hela tiden .
    Var bodde ni innan?

• Cloetta

Det blev ju lyckat . Våra har varit totalt olika i det mesta.

Hur hamnade ni här nere?

• Cloetta

Hej o välkommen!

Jag har bott här i 3 år och trivs jättebra. Jag har bott i Arlöv men dit flyttar jag inte igen även om jag trivdes bra när jag bodde där.
    När flyttar ni hit och var i byn ska ni bo?
    Läste du är en hejare på att baka tårta. Själv är jag en hejare på att käka tårta .

• Cloetta

Spännande det är ju imorgon . Vi bor på andra sidan på Borggård. Känner du till Staffanstorp?
    Då kan vi ju ta en tårtbit tillsammans någon dag .

• Cloetta

Nej det är bara att åka dit, alla är välkomna. När det var i lägenheten så var det inte så många som fick plats så då var det svårt att komma in.

• Cloetta

Hej KajsaMaja och välkommen hit!
    Ni bor ju verkligen nära .

MelwTin: har inte fått tummen loss att gå in på MSN.
    Allt bra med er?

• Cloetta

God kväll!

Här är allt bra förutom att vi sover väldigt lite på nätterna. Minns inte när jag sov en hel natt men det var väl för ca 1 år sedan, gäsp.

Tjejmaffian: shit vad ni renoverar, ska ni ta allt på en gång? Har ni anlitat någon eller ni gör allt själva?
    Vi håller oxå på att renovera vårt hus, men det blir efter hand. Allt är orginal från när huset byggdes på 60-talet. Men det blir så mycket snyggare och fräschare än när man gör om ett nyare hus. Dygnet har för lite timmar bara för att hinna med allt man måste och vill....

• Cloetta

Oj oj jag blir trött bara jag hör allt som ska fixas. Men det positiva med att hyra in folk är att det blir färdigt mycket fortare än om man ska göra allt själv. Det tar väldigt låååång tid när man ska renovera, 1 jobbar och 2 småbarn - ingen bra kombination alls. Enligt statistiken så är risken att man går skilda vägar... gulp

• Cloetta

Tjejmaffian o KajsaMaja:
    det kommer säkert att bli jättefint när ni är klara med renoveringarna

Tjejmaffian: jag har inte hört talas om något dåligt dagis i Staffanstorp. Du bodde väl vid Orkesterbyn? Både Trollflöjten och Önsvala hade jag kunnat tänka mig om vi hade bott på det hållet. 4 månader innan ska man helst ställa sig i kö.

Pelagonia:
    välkommen! Kul att du oxå hittat hit . Lomma är ju inte så långt bort...

• Cloetta

Hej tjejer!

Hur är det med er och barnen? Längesen.... Går renoveringarna bra?

Förtillfället är vi alla friska , det är ju lite si och så med det nuförtiden .

Vi åker till Stockholm imorgon och ska hälsa på lite släktingar. Tycker det ska bli jobbigt eftersom barnen är så små. Resan kommer ju ta sjukt lååång tid eftersom det blir en del stopp. Men det ska bli kul - var så längesen jag var där uppe sist.

• Cloetta

Var är ni någonstans????

Är det någon som är sugen på att träffas och ta en fika??
    Hade varit kul om vi blev flera stycken....

• Cloetta

Hej!

Vad sägs om att träffas hos mig på tisdag den 6 oktober vid halv tio tiden så kan vi fika och lära känna varandra??

• Cloetta

Little Squirell: passar det vid 9,30 - tiden?

Kul om fler hänger på

• Cloetta

KajsaMaja: kolla din mejl...

Skönt att dopet gick bra . Ni verkar ha fullt upp med allt men skönt att det är igång . Vill gärna höra mer om det på tisdag.

Balders hage är jättemysig och perfekt att ha picknick vid. Vi leker gärna där någon dag.

• Cloetta

Ni får mitt mobilnummer i era mejl så söker ni bara på hitta. se så kommer adressen med karta fram.
    Annars är det bara att ringa så försöker jag guida er.

• Cloetta

God kväll!

Fikan hos mig står kvar..... Ni är välkomna!

Sov gott så hoppas jag vi ses imorgon.

• Cloetta

Deja vú!!!

Williams mamma kommer också imorgon.
    Ska bli kul att ses.

Nu kallar sängen
    Sov gott!!

Svar på tråden Malmö/Lund mammor