Inlägg från: tjejmaffian |Visa alla inlägg
  • tjejmaffian

Malmö/Lund mammor

hej.

har två tvillingflcikor på 7 månader, födda jan -09. Vi bor i arlöv för tillfället men håller på att flytta till staffanstorp vi med cloetta...har du/ni bott där länge?

• tjejmaffian

Vi flyttar nu på tisdag och ska bo i orkesterbyn..Du då? Njaa...hejare på att baka skulle jag väl inte påstå..också jag är bättre på att äta dem...Gillar faktiskt inte heller arlöv särsk. mycket måste jag säga, har bott här i 6 år men aldrig riktigt känns mig som hemma här...

• tjejmaffian

Ha ha, ja det kan vi ju göra..Joo, staffanstorp känner jag till, är uppväxt där, även då i orkesterbyn..men denna gång har jag ju två 7 månaders bebisar med mig, så det känns ändå nytt på något sätt, har ju inte sett staffanstorp med mamma-ögon förut. Nu får jag ju upptäcka saker som öppna förskolan, lekplatser, förskolor och annat. på tal om öppna förskolan- det ska vara svårt att komma in har jag hört, stämmer det att det är kösystem som gäller? Skulle vara kul att prova på en dag...

• tjejmaffian

Välkommen kajsamaja70. Kul med fler häromkring! Såg att ni också håller på med totalrenovering- vi med. Flyttade in i vårt 70-talshus i veckan och oj oj oj vad vi har att göra! Man vill ju så gärna ha det fint direkt, även om jag ju vet att renovering tar tiiid. Suck. Vad har ni gjort i ert hus? Själv har vi denna vecka börjat bredspackla sovrum, rivit kök och badrum, rivit vägg på ovanvåning, slitit bort gamla klinkerplattor och dragit ner tapeter i fyra rum. Vad som ska göras nästa vecka orkar jag inte ens tänka på..Tur att vi har hjälp, för vi har ju två små 7-månaders tjejer som ska ha sitt också!

• tjejmaffian

Vi tar både in hjälp och fixar själva. Mannen har semester denna månaden så vi jobbar i huset från morgon till kväll alla dagar nu. Eller kanske inte VI, jag passar ju kidsen, men försöker hjälpa till när och var jag kan...förstår att folk går skilda vägar vid en renovering, vi tjafsar som aldrig förr nu...om allt. Dock är jag inte orolig för skilsmässa, vi har ett så stabilt förhållande och varit ett par i 11 år nu..

• tjejmaffian

Har ni tips på bar förskolor i staffanstorp? Kanske där ni har era egna barn? Kanske har ni hört rykten om någon bra förskola? hur långt innan ska man ställa sig i kö för att verkligen få plats på den förskolan man vill?

• tjejmaffian

Hej flickor.

Har varit aktiv här tidigare, men har varit utan internet (och ström) ett bra tag nu. Finns ni kvar? Vill också gärna träffas och snacka lite gojja....
    Hur gick träffen hos Cloetta? Såg i min inkorg idag att ni skulle ha träff......

• tjejmaffian

Hej. Jag ska göra vad jag kan för att komma till stan på fredag, men i nuläget vågar jag inte lova ngt. Beror på om jag kan få bilen den dagen...Har svårt att ta mig till stan med min pansarvagn(tvillingvagn) på bussar och liknande...

Svar på tråden Malmö/Lund mammor