Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Jag kunde inte hålla mig ...
    Köpte makeoutblouse i rosa + velour frill dresstunic i almost black idag. Båda är helt fantastiska, jag är kär.

Fick dessutom tre för mig nya OM-plagg genom en lyckad swap - så det känns otroligt lyxigt!

Jag ska däremot till OM-butiken imorgon med en reklamation. Köpte två lovelove tees där, och efter en tvätt (i tvättpåse och i handtvättsprogrammet) har sömmarna vridit sig ett halvt varv.

Sånt kan ju hända, det är säkert inga problem.

Måste bara försöka hålla mig från källaren då ...

• NewYorker
    pumbalumba skrev 2009-08-18 18:03:10 följande:
    Skrutteruttan Snygg kjol. Jätte fin kombo med koftan.
    Supersnyggt, tycker jag också!

Jag köpte kjolen i brunt idag i OM-butiken. Passformen är suverän, den är mycket snyggare än jag kunnat föreställa mig!
    Synd bara att den inte finns i svart, utan bara i brunt, blått och rosa.

En blå är f ö påväg hem till mig ... Blir perfekt att jobba i.

Nästa vecka kommer jackorna till OM-butiken, plus ytterligare en kjol med tillhörande kavaj som ska vara en riktig godbit.

Jag blir ruinerad.
    Men snygg!

• NewYorker
    Solskensmamman06 skrev 2009-08-19 11:57:53 följande:
    Finns det risk för kopior på X-stich?Hittade den här - tycker den var snygg:www.blocket.se/stockholm/Odd_Molly_Tunika_231...Inte heller denna är min annons, men gärna min tunika om äkta!
    Ja, jag råkade ut för en kopia på tradera. Den var osmakligt dålig, dessutom.
    Jag protesterade och fick pengarna tillbaka, annars hade jag anmält.

Så jag tycker du ska vara försiktig, be att få se kvitto och ställ några kontrollfrågor innan du köper.
  • NewYorker
    Bina skrev 2009-08-19 14:07:52 följande:
    To die for! GRATTIS! Jag har inget namn på den men skall tänka på dig om jag springer på det!
    Sitter med ett fånigt leende och är kär, den är såååå fiiiiin!
  • NewYorker

Jag är väldigt förälskad i denna

www.folkart.se/produkt.php

men vill helst ha den i vitt eller rosa.

Vet någon hur den är i storlek? Som makeout-blusen, eller?
    Har ni sett den någonstans i stl 3 eller 4 i denna färg? Jag hittar bara grått.

Är den fin, eller blir den too much?!

www.tradera.com/Odd-Molly-Tunika-storlek-3-auktion_96000049

Påminner också om denna, vet någon SNÄLLA nummer och namn? Från kollektionen Burn Baby Burn.

• NewYorker
    Skrutteruttan skrev 2009-08-20 06:53:10 följande:
    Min kom igår, har inte provat den än, men den såg rätt stor ut...skall ha den imorgon då kommer bild...vit finns på Smultrongården...
    Tack! En bild vore toppen!

Jag är så osäker på storleken, vill inte att den ska vara för tajt. Så jag är blir jätteglad om du kan tipsa när du provat!
  • NewYorker

nick name skrev 2009-08-20 09:50:30 följande:

Jag har en som ligger på posten och väntar. Får hem den ikväll är det tänkt.
    Åh, bilder och storlekstips vore toppen!!! Jag vill veta hur lång den är, ungefär, alltså om den slutar i midjan eller går ner en bit.

Tack!
  • NewYorker
    Skrutteruttan skrev 2009-08-20 10:01:04 följande:
    Åh vad jag önskar att Ajabajakids är snabba och skickar min spoilerdress så att jag har den innan helgen..hoppas på leverans av makeout blouse och light cotton embroidered dark blue idag...
    De burkar vara snabba, så du hinner bergis få leverans!

Är så HET på #26 just nu, men är rädd att köpa fel storlek (den är ju inte gratis) och ha strul med retur och ev byte (och då är väl rätt storlek slut ...).

Iochmed att det är resår (smock) på överarmarna ska man väl inte köpa för liten, men jag är rädd för att se ut som ett tält i den.

Hm. Typiskt att varken Om-butiken, NK, Mathildes eller Åhléns har tagit hem den!!!
  • NewYorker
    Skrutteruttan skrev 2009-08-20 13:58:08 följande:
    NU har jag lagt in bilder! Hoppas det kan vägleda dig lite kring storlek...Ingen spoiler idag (är lite nojig eftersom jag skickat tillbaka min 0:a och skulle få sista 1:an). Jag avskyr att byta saker (gör det i stort sett ALDRIG), men 800 kronor kunde jag liksom inte bara låta ligga på hyllan...
    Ja, den var så fin så jag köpte en!!!
    En i chalk är just nu påväg till mig med posten, hurra!!! Jag tror den blir superfin till den blå kjolen, som jag hoppas kommer från Folkart imorgon!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2