• One

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Hallå alla igen!

Längtar till ulljackorna kommer. Behöver en men vill gärna prova först...man vet ju aldrig hur de är över byst och överarmar..

Köpte en buttondown och var lite förvånad över att den var så vansinnigt lång i ärmarna och så var den perfekt över bysten men nästan fladdrig uppe vid halsringningen...Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska behålla den ännu.

Vad använder ni för tvättmedel till era silke/bomullsplagg? Upptäckte att det jag hade hemma inte ska användas till silke. Så vad ska man ha?
    Är det någon som tvättat sina livealot i maskin i handtvättsprogram?

Och mer tvättfrågor- är lite nyfiken- hur väl följer ni odd mollys tvättråd? Hittills har jag följt dem men ibland känns det som om de är undermärkta? Jag menar om det är kvalitet på tyg och tråd som används och broderitrådar med hög kvalitet (vilket det borde vara med de priser odd molly tar) så borde de tåla högre temperaturer? 100% bomull och så 30 grader??

Hur gör ni?

• One

Är det någon mer än jag som tycker att Ajabaja är långsamma på att skicka sina ordrar?? De fick pengar i måndags och det har fortfarande inte kommit något paket eller avi...tycker att det alltid tar lite väl lång tid.

Vad roligt det är när folk kommer fram och undrar var man köpt kläderna man har på sig eller tycker att det är snyggt. Fick många komplimanger förra året och får det nu igen! Kul! Det är man ju inte bortskämd med!

• One

Alltså när man har sina odd mollysar på sig. (eller bondelid som jag också gillar)

• One

Fick precis möjlighet att hämta en hembudad 4 continenet- tunika i lila. Ni som har från Amore spare integritas kollektionen- hur ser det ut vid storlekslappen på era, bak i nacken alltså? Sitter det någon lapp om made in ...där också?

Och, mitt ex är snett i broderingen på ena sidan på "kjoldelen" dvs det matchar inte i sömmen. Lite snett/snedfördelat broderi på varsin sida om det det lila bandet runt halsringningen också...

Ska det vara så? För övrig så verkar allt stämma, och materialet känns som det ska. Kan man skicka till OM och få den kollad? Och hur gör man då i så fall- vem ska man kontakta?

Fråga nr 2! Hur uppfattar ni storleken på check me endress-klänningen/tunikan? Jag tog min vanliga storlek men det var väldigt trångt runt överarmarna??? Kan absolut inte ha en större storlek för övrigt så jag blir lite ledsen i ögat...

Sedan bara ett konstaterande kring höstkollektionen- det verkar som om OM ändrat halsringningens stil på alla blusar etc. T.ex. buttondown blir liksom lite fladdrig i halsringningen på mig, och jag är varken liten eller storbystad, och likadant med check me endress, fast lite mindre "fladder" där dock...

• One

Suck- hur mycket otur får man lov att ha? Förbeställde en t88 buttondown i almost black och tyckte nog att den var lite stor men eftersom modellen är ny så tänkte jag att den nog ska vara så. Valde att behålla den (men har inte använt den ännu!) Gick senare iväg och provade och köpte en likadan i vitt och inser att min svarta nog är ett felmärkt exemplar!!

För det skiljer mycket! Dvs min svarta i stl 2 måste vara en stl 3.
    Men där jag köpte den finns den inte kvar i stl 2, men man måste väl få reklamera en sådan här sak?? Det är klockrent tycker jag att den inte kan diffa så mycket i samma storlek?? Jag har iaf kontaktat dem...

Tänkte byta min check me endress också. Den var så smal i ärmarna att jag ska se om jag kan ha en stl3. Risken är ju att den är för stor över bysten...vi får se. Jag älskar den klänningen så därför tar jag mig besväret att byta.

• One

Ang. 4-continent tunikan, då är den nog äkta då. Synd att man inte kan kolla exemplaren på Tradera lättare. Dvs hur broderierna sitter. Måste haft tur på min i rose då, för den är perfekt och den är 100% äkta!

Om ni skulle satsa på en underkjol, spoiler, vilken färg skulle ni då ta?
    Gillar alla färgerna...men vilken är mest användbar?Har en tillhörande en annan kjol i powder så den färgen behövs ej!
    Brun är underbar, för att inte tala om royal...

Någon har koll på när ulljackorna kommer? (nr 107 som jag tidigare nämnt) och vet om det är någon fysisk butik i stockholm som kommer ta in den? Vet att Butik cha har den, men jag vill nog prova den först. (Med tanke på ärmar etc.....)

OK, en fråga till! Vad brukar ni ha till era kortare OM-klänningar/tunikor? Jeans? Tights? Någon som vet om Imagination pants finns någonstans och i vilka färger den kom i? Har fullständigt glömt bort det.

• One

Hur är angora long cardigan i storlek? Har lite kraftigare överarmar än vad OM verkar tänka på, men korta armar! Har hört att man ska gå ned en storlek stämmer det?

Är så sugen på en sådan för det blir så kallt på jobbet hos mig så fort det blir senhöst och vinter. Hela klädkontot brukar behöva gå till stickade tröjor....

• One

Vad tycker ni man har mest nytta av - everydag long cardigan eller angora mix long cardigan?

Vilken gillar ni mest? Värdera dem gärna med prisskillnaden i åtanke också...

Är så sugen på underdress spoilers...men jag vet ju att jag inte litar på sömmarna..är det någon som köpt och kan se om det är bättre kvalitet denna omgång? Är den enda underklänning jag kan ha- allt annat blir statiskt så jag blir rena åskvädret....

• One

jo, jag har inte försökt klämma mig in någon spoiler som varit för liten, utan har "rätt" storlek, men sömmarna och tyget förstörs ändå. Vågar knapp använda plaggen...

• One

Ursäkta att jag svämmar över här... men på OM´s hemsida så visar de everyday long cardigan med endast nr på ryggen, men på en webbutik såg jag att den hade en text broderad: letting my heart do the thinking. Vad beror den skillnaden på...jag hade faktiskt helst velat ha den utan text på ryggen i just detta fall...

Då slipper man de långa blickarna faktiskt....Ska faktiskt erkänna att jag löjligt nog, oftast väljer bort mina mollyplagg när jag ska till svägerskan...för hon skulle kunna kläcka ur sig såna kommentarer om att "oj vad den måste varit dyr, hur har du haft råd med den..." och då skulle min käre make börja undra, han har inte sån koll just nu...Inte så att det inte är mina pengar men han skulle aldrig, aldrig lägga ned massa pengar på kläder...han är också väldigt "ekonomisk" av sig...han skulle kunna bli helt galen på att jag gör det.

NÄ, nu somnar jag snart. Go´natt på er!

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2