• betty

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Hej tjejer =)

Jag är en tjej som är "nyförälskad" i dessa Molly kläder.
    Äger inte ett endaste plagg, men har sedan förra året drömt om denna parkas, fanns i grönt, blått och vitt tror jag.
    Har skummat igenom tråden och det låter på er som att det kommer en ny i år igen?!
    Blir så himlans glad om någon vill ge mig lite mer info eller länka till var jag kan hitta det.
    Tror jackan heter 738a?

• betty

Någon som vet vad priset på 738a ( parkas ) kommer att hamna?
    Ringde en butik idag och frågade, hon sa 5000kr!!!
    Vi kanske inte pratade om samma jacka?!
    Här har jag ju läst att den kommer ligga runt 2000kr?

Jätte tacksam för svar, ni verkar ha koll som hänger här ;)

• betty
    gambia90 skrev 2009-09-04 20:37:50 följande:
    2000kr har jag hört
    Tack svar! =)
    Undrar vilken jacka hon menade då! ;)
  • betty

fru vanheden skrev 2009-09-06 16:44:04 följande:

Hejsan tjejer..Nu velar jag på min parkas 112 i powder Den är så himla söt och fin men känns lite tight och samtidigt så vet jag inte om den är riktigt jag...den var mycket snyggare på min 18 åring (självklart) men jag är nu sugen på 738:an tror jag I vilka färger skulle den komma och skulle CD få in den?För jag köpte min 112 där och iså fall skulle jag kunna maila dem om min retur och att jag hellre vill ha 738Heter den 738 eller 738a eller är det två sorters?Någon som hade en bra bild på den som skulle komma?Skulle den kosta 3000?Någon som vet hur den ska vara i storleken?Jag har 2 i min 112 idag..
    Jag undrar oxå i vilka färger den kommer!
    Någon som vet?
    Jag har hört svart och brunt, men vet inte riktigt?

Priset på den i nylon skall vara 2000kr vet jag i alla fall.
  • betty

Färgerna på jackan 738 kommer att finnas i chocolate och black =)

betty skrev 2009-09-06 18:54:01 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-06 16:44:04 följande:
    Jag undrar oxå i vilka färger den kommer! Någon som vet? Jag har hört svart och brunt, men vet inte riktigt?Priset på den i nylon skall vara 2000kr vet jag i alla fall.
  • betty
    Snova skrev 2009-09-06 19:57:40 följande:
    Vad kostade nylon parka förra året? 1500? Jag har en men köpte den på Tradera.Har ni nåt bytes/efterlysningsforum? Vill ha en velvet hood i den där pudriga färgen (chalk?) men orkar inte bavaka Tradera jämt...
    Parka nylon kostade 2000kr har jag för mig, den i ull kostade 3000kr.
    Men jag kan ha fel ...
  • betty

Hej igen, här kommer jag och mina frågor igen ;)

Har läst lite här och var att många inte har varit nöjda med Country-dreams?
    Jag har nämligen mailat och frågat om det går bra att förboka en jacka, fick svar att det bara var bara för mig att maila vilken jag vill ha.

( Btw så är det färgerna almost black, chocolate, dark red, powder och military )

Men, vågar man handla på denna butik?
    Om storleken inte skulle vara bra, finns den en chans att byta då tror ni?
    Vet inte om jag ska beställa storlek 0 eller 1.

• betty
    Snova skrev 2009-09-06 20:32:15 följande:
    Men det är väl bara chocolate och almost black som är exakt likadana som de förra året? De andra är inte så utsvängda och har nån minivolang längst ned bl.a. Eller?Vill också förboka en black. Vet du när de kommer?
    Jag vet faktiskt inte hur dom andra ser ut eller om dom är likadana!
    Hon visste inte säkert men ev på tisdag =)

Vet du hur dom är i storlekarna? Stora, små?
  • betty
    Duntoffla skrev 2009-09-06 20:38:43 följande:
    Vet att några varit missnöjda medan andra fått mycket bra service. De kanske skärpt till sig?
    Ja, det kan man ju hoppas ;)
    Känns ändå lite osäkert att handal på nätet och då vill man ju handla från en butik med gott rykte!
  • betty
    Snova skrev 2009-09-06 21:03:37 följande:
    Normala tycker jag. Är en 2:a och har jackan i 2, den är perfekt. Får in en lite tjockare tröja under vilket är bra iom att den inte är så varm.Om man kollar på OM's hemsida så verkar det vara som jag skrev med färgerna. Men finns den i powder i gamla modellen blir jag lite sugen.¨Bore dessutom eg hellre ta brun än svart, passar mina färger och min barnvagn bättre. Vill ända ha black.
    Kolla in den här då, kan det vara årets modell?
    obs, inte min annons!

www.tradera.com/NY-Odd-molly-jacka-jacket-strl-1-i-nya-hostfargen-POWDER--auktion_98086360

Vill oxå ha en svart, fast jag undrar hur den ser ut, varför heter den "almost black"?
    För är den inte svart, så vet jag inte ...
  • betty
    Innerjoin skrev 2009-09-06 21:18:35 följande:
    Ja, det är årets modell! Finns ju aldrig svart hos OM (tror jag iaf), utan den heter alltid "Almost black" och är inte riktigt svart, utan grå-svart!
    Okej, får väl se bilder snart hoppas jag! Jösses, vad det verkar hemligt om denna jacka eller!? ;)

Har i alla fall mailat butiken igen och förbokat en svart i storlek 1 =)
  • betty
    Kajsan skrev 2009-09-06 21:24:17 följande:
    Jag har försökt förboka den på två ställen nu, men de säger nej eftersom de inte får boka upp för OM.Jag får helt enkelt vara snabb när den kommer in!
    Förbokat och förbokat, det kan man väl inte säga att den här butiken heller har gjort, utan man får lämna sitt "intresse" och sitt telefonnr, så ringer hon upp när jackorna har kommit in =)
  • betty
    SooJuicy skrev 2009-09-08 11:23:44 följande:
    Fick min lovely knit ull royal igår och gu va fint den satt, och så fin färgställning med
    bruna bandet. ull kniten har så mycket snyggare passform än vårens tycker jag, lite
    sticksigare, men det står man ut med
    Positivt oxå va att den känndes mjukare än förgående år, inte lika ullsticksig, utan
    mycket mjukare sticks så att säga

En anna sak jag grubblat över är OM:s prissättning, ingea andra som reagerat på att
    den är lite eller enormt oegenomtänkt???
    Hur kan de snygga vinterjackorna pila parkan och kommande, så välsydda o material-
    mässigt topp, genomtänkta, varma sköna, snygga etc kosta 1999:- medans ex en
    velour hood tunika kostar samma hur tänker de där lixom?

Min åsikt är att deras (dessa) ytterplagg ligger ALLDELES FÖR LÅGT I PRIS?
    Skulle upp till det dubbla!!!
    Men är det inte så att det är mer handarbete på topparna och koftorna?
    Jackan kostar därmed inte lika mycket att tillverka.
    En gissning bara, men skulle tro att det faktiskt är så!
  • betty

Nu har jag oxå beställt en jacka, det blev en almost black, parkas =)
    Tänk att man kan få ett sådant lyckorus av att shoppa ;)

Är fortfarane lite osäker på storleken, velade mellan 0 och 1, men tänkte att det kanske inte gör något om den är lite stor?

Hoppas, hoppas i alla fall att den är lika fin i verkligheten =)

• betty

Fick hem min svarta 738 idag =) jag är sååååå nöjd!
    Glad att jag tog en storlek 1 istället för 0, hade nog inte fått plats med någon tjockare tröja under annars!

Nu vill jag bara att det ska bli KALLT! ;)

Önskar er en härlig helg allihoppa, tack alla ni som har tagit er tid och svarat på mina frågor!

KRAM

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2