• higher

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Hej

Jag har precis hittat Odd Molly och är kääär Sedan hittade jag detta forum och här verkar ni ju ha stenkoll !

Har inte tillgång till någon butik så jag har shoppat mina plagg på nätet. Söker nu efter en Check Me Tunic Rose st 2. Någon som vet hur jag kan lägga vantarna på en sådan??

Funderar också på jackan 738 men är osäker på storeleken. Eftersom jag inte har möjighet att prova så får ni gärna tipsa. Har normalt storlek 2 men har för mig att jag läst någonstans att jackan är liten i storlek... En liten detalj i frågan är att jag är ståtliga 160 lång och funderar om jackan är lång i modellen?

Tack på förhand för all vägledning i denna djungel!

/Malin

• higher
    higher skrev 2009-08-29 12:46:23 följande:
    HejJag har precis hittat Odd Molly och är kääär Sedan hittade jag detta forum och här verkar ni ju ha stenkoll !Har inte tillgång till någon butik så jag har shoppat mina plagg på nätet. Söker nu efter en Check Me Tunic Rose st 2. Någon som vet hur jag kan lägga vantarna på en sådan??Funderar också på jackan 738 men är osäker på storeleken. Eftersom jag inte har möjighet att prova så får ni gärna tipsa. Har normalt storlek 2 men har för mig att jag läst någonstans att jackan är liten i storlek... En liten detalj i frågan är att jag är ståtliga 160 lång och funderar om jackan är lång i modellen?Tack på förhand för all vägledning i denna djungel!/Malin
    Puffar lite för mina frågor... vore jättesnällt om någon har kommentarer, synpunkter el svar!
  • higher

Hej

Det råder lite jackförvirring hos mig.. kommer det två olika jackor som heter något med 738
    Dvs en 738 i bomull ca pris 3000kr
    och ytterligare en i samma modell fast denna är i nylon och heter 738a pris ca 2000kr? H

Har förstått att den dyrare är lite kraftigare. I flera webshoppar verkar man kunna förboka 738a men jag kan inte hitta någon info om 738. ...

Kan någon bringa klarhet?

• higher
    Mariajac skrev 2009-09-01 23:06:55 följande:
    Här finns en massa fina bilder på 738a, i almost black. Inte alls så glansig som förra årets verkar det som? Men nu sitter jag mest och surar över att jag inte lyckades knipa en... cgi.ebay.com/ODD-MOLLY-Black-Parker-PARKA-Coa...
    Toppen tack, precis så vill jag att den ser ut !
    Jag har gjort en förhandsbokning hos CD. Har aldrig handlat av dem tidigare och förstått att det varit en hel del problem så jag tänkte ge dem chansen att bevisa motsatsen.... eller så var det så att jag inte hittade någon annan butik att förhandsboka ifrån....
  • higher

Hej

Har förstått att vi är flera här som förbokat 738:an hos Country Dreams.
    Jag har bokat en almost black i st 3. Har storlek 2 annars och funderar på om jag valt rätt...
    Är vi flera som förbokat? Vart har ni förbokat och vilken storlek (är det den storlek du brukar ha) / färg har ni valt?

Har läst mycket om CD här och håller tummarna att de hör av sig när de kommer som utlovat... för jag behöver verkligen en ny jacka

• higher
    Sylt skrev 2009-09-09 21:01:09 följande:
    Mått på jackan strl 2- knäppt, armhåla - armhåla, rakt över = 51 cm (sen är det ju lurvfoder på insidan + att man knyter åt med bandet)- armlängd, mätt från axelsöm ner till armslut = 64cm- hela längden, framsidan från axel till nedankant = 78cmJackan är halvtjock, med en kofta under klarar man en skånsk "normalvinter" Lurv i luva och "kroppen", ärmarna är fodrade med vadd och illcerise blankt foder.Vill bara tillägga att jag alltid fått kanonservice av Country Dreams. Just nu har hon maaassor att göra....
    Åhh tack för dessa mått! Då har jag beställt rätt storlek får nu bara hoppas att jackan dyker upp. Beställde på CD och har fått bekräftelse... bara jag inte var försen
    En fråga ang måttet från framsidan från axel till nedenkant 78cm. Är det mätt från axelsömmen? I så fall är den inte toklång ändå som jag kanske trott...
  • higher

Såg att det fanns både st 2 och 3 på 738A i almost black på country dreams om någon är intresserad... de kanske har fått tillbaka lite returer/byten nu..

• higher

Eftersom det är fullt av experter här. Jag har följande på min önskelista inför vinter släppet:
    alloverpr.velour hood tunic
    Voile short dress

Vad tror ni priserna på dessa plagg kommer att hamna?

• higher

Campadre igen
    Jag har som flera andra här blivit erbjuden ersättningsvara för den svarta velour dress som var slut. Har förstått att man blir erbjuden årets modell istället men förstår inte om det är klänningen eller den kortare tunikan med huva. Någon som vet? Den bild som var i dokumentet med erbjudandet visar ingen tunika/klänning som finns på oddmolly.com
    En bra kompensation lite synd på färgen eftersom jag ville ha en svart och inte "dark pink"... de borde väl mena royal eller...
    Jag lär tacka ja hur som helst...

• higher

Frusna flickan skrev 2009-10-19 21:30:21 följande:

Och jag är inte så säker på att jag gillar rosa, tackade ja hur som helst. Om den inte passar mig så kanske du har lust att swappa, storleken är en 2:a?
  • higher
    Mabimao skrev 2009-10-20 20:24:47 följande:
    Eller hur?Men det står kanske i det finstilta någonstans i och med att de aldrig lagerhåller varorna de säljer.De har kampanjen och får rätt antal sålda varor efteråt.Men OM håller inte alls tiden........ Alternativerbjudandet?......någon? Jag tänker inte ge mig
    Jag delar gärna med mig men vet inte hur man gör. Har ett word dokument med erbjudandet. Bilderna ligger i dokumentet men jag har tyvärr inte word hemma så här kan jag inte öppna filen....
  • higher
    Mabimao skrev 2009-10-20 21:00:16 följande:
    Står det inte något namn på plagget då?
    Det står bara Velour dress dark pink och att den är från den senaste kollektionen... snacka om att köpa grisen i säcken
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2