Inlägg från: storblomman |Visa alla inlägg
  • storblomman

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Hej! Har hittat en del fint som jag skulle vilja pröva. Här i stan finns begränsat med OM så det får bli nätet. Har ni någon favoritsida som ni kan tipsa om? Sen undrar jag över stl. Är en ganska normal Medium. Byst 80 c. 162 lång o 60 kg. Vilken storlek ska jag satsa på tror ni?

• storblomman
    storblomman skrev 2009-09-06 13:36:17 följande:
    Hej! Har hittat en del fint som jag skulle vilja pröva. Här i stan finns begränsat med OM så det får bli nätet. Har ni någon favoritsida som ni kan tipsa om? Sen undrar jag över stl. Är en ganska normal Medium. Byst 80 c. 162 lång o 60 kg. Vilken storlek ska jag satsa på tror ni?
    Puffar för min fråga
  • storblomman
    jojoa75 skrev 2009-09-06 16:24:46 följande:
    På en del tunikor är det nog ganska trångt över bysten, men i de flesta tror jag att du kan ha 2. 3 på de som är tajta över bysten, tex summerof2007tunic.
    Tack tack!
  • storblomman
    Morty skrev 2009-09-06 16:28:03 följande:
    Jag hade satsat på storlek 2 i det mesta. Jag är 80 C samt 167 ca 64kg. Har 2 i det mesta. Om det är en Summer of 2007 Tunic borde jag gå upp i storlek 3 pga bysten och tanken har jag storlek 3. Så det är lite beroende på vilket plagg du ska ha.Om du går in på t ex den här bloggen www.exklusivvardag.blogspot.com  så finns det en låååång lista på affärer/shoppar. Jag har bl a handlat på ajabajakids.com samt stayhard.se. Annars i de lokala affärerna. Lycka till!
    Tack! Då är vi nog ganska lika i storlek!
  • storblomman

Köpte mitt allra första OM plagg häromdan. Har jobbat en del extra o kände mig värd det! Men när jag kom hem och kikade ordentlig på plagget är det nästan hål i tyget på ett ställe! Ska givetvis gå tillbaka med det men undrar över kvaliteten?!
    Har jag haft otur eller är det dålig kvalitet? Inte ofta jag köper ett plagg för 1500 så jag hade väntat mig bättre! Övertyga mig om att jag har fel!!!!

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2