-
Jag borde naturligtvis varit mer uppmärksam och inte bara litat på detta tips. Jag har skickat ett mail och försöker ångra köpet så får vi se hur det går. Annars får jag stå mitt kast och hoppas det är snygga, sköna och användbara kopior. Det hade varit värre för mig om det varit OM-kopior. Där är jag verkligen på min vakt. UGG-kopior kan jag hellre leva med bara de är välgjorda. Det återstår att se hur historien slutar. Billiga var de i vilket fall som helst, så det kunde varit värre. Men räknar man om detta i Molly-dollars så motsvarar det en OM-kofta. Hmmm...Puffig Pingla skrev 2009-10-10 15:04:52 följande:Nu hamnade tråden OT igen men - Nej, de borde inte vara äkta. De finns inte med på UGGs sida över auktoriserade försäljare. Dessutom har de hotmailadresser som kontaktuppgifter. Ingen returadress angiven mm. Känns absolut inte som äkta vara. Skulle passa mig för 511stores (om man inte tycker att det är ok att köpa kopior förstås).
-
malinoski skrev 2009-10-12 09:20:45 följande:Sara Mia skrev 2009-10-10 17:05:22 följande:Tyvärr är det redan för sent. Jag får hoppas att skorna är sköna och användbara ändå, och snygga. Man får lära sig av misstagen. huvudsaken det inte var OM-plagg.
Hej!Håller på att läsa ikapp lite efter att ha varit borta från tråden några dagar.Jag beställde också ett par uggs från en liknande sida som jag kom på i efterhand verkade mysko.Jag betalade dem dock med Paypal och de har någon slags garanti, så jag fick mina pengar tillbaka av dem inom 24 h efter att jag kontaktat dem. Se efter om du har någon liknande möjlighet!Lycka till!:) -
Sue Ellen skrev 2009-10-13 13:00:29 följande:
100% SILKE?!www.tradera.com/-NY-ODD-MOLLY-SILKE-MARKET-Tunika-klanning-st-1-au ktion_100341467Min är i bomull...(INTE MIN AUKTION)Jag kommer inte in på den länken och kan kolla -
nick name skrev 2009-10-15 11:01:53 följande:
Sue Ellen skrev 2009-10-15 10:43:21 följande:Jag instämmer med Frusna flickan. A-one silk wrap tunic är också ett riktigt fint plagg. Jag såg den på Mollyflickan/stargirl på OM-träffen förut. Flera andra provade den i butiken och den är riktigt snygg till mycket. Passar såväl till fest som vardag. När jag väl kom hem ångrade jag mig att jag inte slog till så då klickade jag hem den i royal från Folkart så nu har jag provat både till jeans, leggings och utanpå klänningar och kjolar. Den är verkligen användbar och figursmickrande.
Den är jättefin (och dyr..)Du kankse kan titta på budgetvarianten av den? den är ganska lika, och faller precis lika fint:www.ajabajakids.com/shop.asp&item=6... -
Sara Mia skrev 2009-10-15 11:08:31 följande:
nick name skrev 2009-10-15 11:01:53 följande:FÖRLÅT!
Jag instämmer med Frusna flickan. A-one silk wrap tunic är också ett riktigt fint plagg. Jag såg den på Mollyflickan/stargirl på OM-träffen förut. Flera andra provade den i butiken och den är riktigt snygg till mycket. Passar såväl till fest som vardag. När jag väl kom hem ångrade jag mig att jag inte slog till så då klickade jag hem den i royal från Folkart så nu har jag provat både till jeans, leggings och utanpå klänningar och kjolar. Den är verkligen användbar och figursmickrande.
Jag blandar ihop alla OM-bloggar stargirls blogg heter minmolly.se inget annat -
Det har jag råkat ut för på en blå/vit 327:a som jag köpte i min lokala butik. När jag kollade här på tråden hade ingen annan samma tokiga stavning på sina. Jag gick tillbaka till butiken och bad att få lämna tillbaka den (irriterade mig på detta). Tyvärr fanns ingen ny att byta till, men så fick det vara. Jag köpte andra OM-plagg istället. I butiken menade man att det kunde vara så ibland och verkade som om det tyckte det var OK. Jag tror tom. att de hängde tillbaka den för försäljning igen. Tyckte jag såg det i ögonvrån när jag gick.One skrev 2009-10-16 17:04:50 följande:Fick hem min voile tassel blus idag. Uujujuj vad stor i storleken den var! Får se vad jag gör med den!Men jag undrar - ni som också köpt den- vad står det på baksidan på era, broderat längst ned?Undrar eftersom min verkar vara felstavad...ja ni läste rätt...eller ska det vara det tro....lite knas..
-
Tror inte jag sett den i någon svensk nätbutik, men danska www.marengs.com har den. Den är superfin. har själv suktat lite efter den, men tror jag avstår.EJLM skrev 2009-10-18 18:06:01 följande:hejsan!japp det är den bilden som ni lade ut=) Var osäker på om det var ok att låna in bilden så därför tänkte jag att nån nog skulel förstå vilken iallafall!Tusentack för era tips.Jag har kollat ALLA svenska webbshoppar nu, finns ingenstans, plus utländska men ej hittat en nolla. Men nu ska jag ringa OM butiken, Nk, milk and honey osv. Nånstans kanske "min" klännoning hänger och väntar på mig...hehe.Angående winter-09 så undrar jag om någon sett om den turkos/isblå koftan med svarta detaljer/ränder finns i någon shop? Det blev kärlek vid första ögonkastet när jag såg den...Kram Ericawww.metrobloggen.se/richielife
-
Jag vet inte riktigt. Du kan ju maila och fråga. Jag beställde en blus därifrån förra året, men minns inte fraktpriset. Men någon dryg hundring får du säkert räkna med. Jag skulle som sagt lägga ett mail direkt om jag var intresserad. Men hade jag "panik" och verkligen ville ha plagget kanske jag slog till ändå. Har du förresten kollat med OM-butiken och Mathilde i Stockholm. De skickar ju om de har plaggen. Lycka till!EJLM skrev 2009-10-18 20:06:27 följande:Sara mia: tusen tack!Vad brukar frakten gå på? tar det lång tid innan det kommer?/Ericawww.metrobloggen.se/richielife
-
Ja, det är Brands. Berätta gärna för oss andra vilka plagg de hade nu.Babybalo skrev 2009-10-23 09:28:31 följande:Gomorron! Vilken Barkarbybutik är det man kan hitta OM i? Är det Brands? Vi skall dit idag så jag tänkte kolla om man kan göra något fynd...
-
Såg att de hade flera hearted tunic i chalk i "min" lokala butik (Gävle) häromdagen. Tror även att de hade fler på hyllorna. Jag kollade inte storlekarna så noga, men här där jag bor upplever jag att det inte riktigt är samma hype kring OM-plaggen. Ring gärna och kolla, för jag har tidigare frågat om de kan skicka och har fått svar att de kan det. Sivi shop 026-183132. Lycka till!isako skrev 2009-10-25 10:16:58 följande:Hade önskat mig en chalk Får väll köpa dyrt på Tradera sen. Typiskt mig
-
Jag skulle prova att ringa också (gärna med skyddat nummer, då svarar de flesta av nyfikenhet).malinoski skrev 2009-10-28 10:18:12 följande:Jag saknar betalning för en av mina auktioner på Tradera. Har mailat och sms:at köparen vid flertalet tillfällen men hon hör inte av sig.Vad skulle ni göra?Bara lägga upp auktionen på nytt? För den med näst högst bud kan man väl inte nå i efterhand väl?Hur skulle ni göra med omdömet? Lämna ett negativt med risk att hon drar en vals med ett negativt tillbaka?Vet inte hur jag ska göra, det är så tråkigt när det händer..
-
Nej, det gick inte att avbryta köpet när jag mailade och frågade, så nu hoppas jag bara att de kommer snart (har fått meddelande om att de är skickade) och att de är snygga och sköna. Är det välgjorda kopior känns det ändå rätt OK. Gränsen går vid OM-kopior för mig. Jag har även sett reklam för denna denna UGG-butik hos fler OM-bloggar och bilderna lovar ju gott, men man vet aldrig. Annars får det bli det klassiska: Man lär sig av misstagen. Jag kan göra ett kort inlägg när de kommit så får ni veta hur det gickSooJuicy skrev 2009-10-28 13:06:27 följande:sara mia: Hur har det gått med "uggsen"? Har du fått dem, eller kunde du avbryta köpet?
-
Jag har inte "hållit mig", men nu ska jag. Klickade hem Pow jacket och Pow skirt från Elinmaria + Juniform. Ojojoj vad kortet "glödde till". Hoppas nu detta blir så klockrent som jag hoppas. Dessa ska bli klassiker i min garderob för en lång tid framöver. Så det så.
-
SooJuicy och ni andra.
Lovade att berätta slutet på historien om UGG:sen som jag råkade beställa. Hemsidan ligger som reklam ibland hos några OM-bloggare och ser mycket snygg och proffsig ut. Jag beställde två par (grå vanliga + bruna med en grövre sula och dekorband). Idag kom de med postbilen. Jag måste ändå säga att de var riktigt fina och ser "äkta ut". Nu är de väl inte det, men om man kan leva med snygga kopior så var de helt klart värda sitt pris ca. 700:./par. Så nu är skogarderoben utökad i ett nafs och jag tror det blir riktigt bra ändå. Nu ska jag inte prata mer UGG:s i denna OM-tråd. Tänkte bara att ni ville veta hur det gick. -
Nej, jag bloggar faktiskt inte. Jag arbetar så oregelbundna tider och har det hektiskt för övrigt så jag har valt att inte göra det. Men jag är en flitig läsare av OM-bloggar och kommenterar en del ibland. Sedan hade jag förmånen att få hänga med på den supertrevliga OM-träffen tidigare.Skrutteruttan skrev 2009-10-30 10:25:36 följande:Om de ser ut som äkta, hur vet du att det är kopior då? Det viktigaste är ju i alla fall att du är nöjd . När vi ändå pratar UGG´s, vill såå gärna ha de benvita stickade (mycket opraktiska, men asläckra)...Du, vilken av alla bloggar är dina? För du bloggar, eller hur?
-
Nej, jag går mot strömmen. Inget av det jag hittills sett av pre-spring väcker ha-begäret i mig. För mycket "puttinutt"-färger och för tidigt med pasteller och broderade blommor för min del. Jag inväntar några fall- samt winter- plagg på ev. REA (som jag spanat in). Sedan väntar jag till den "riktiga" sprin-kollektionen kommer.Stargirl skrev 2009-11-01 10:56:53 följande:Ngn annan som fär helt antiklimax med de gamla kollektionerna (prefall, fall och winter) när det snart ska släppas nya kläder? Jag har redan köpt det jag vill ha....nu väntar jag bara på nya plagg så det kliar i fingrarna.
-
Bambi visar lite på sin blogg idag och bloggen från Fitts & company i USA har också lite bilder. Hela kollektionen visas däremot inte än.MammatillO skrev 2009-11-01 18:38:53 följande:Vart finns Pre-spring kollektionen att se ?Sara Mia skrev 2009-11-01 18:36:48 följande:
-
Vill bara berätta att tjejerna som jobbar i min lokala butik som säljer OM m.m. har berättat att x-stitch modellen är ändrad från denna säsong. Broderiet sitter nu mer nedanför bysten. Detta för att många tidigare tyckt att passformen varit lite si och så beroende på om man är bystig eller ej. Så det bör vara from. nu i höst som de är ändrade. De äldre kollektionerna är nog som förut. Jag har en blå/vit äldre och har även provat den nya i chocolate och visst var det skillnad, men jag upplevde ändå att jag skulle ta samma storlek som förut.Duntoffla skrev 2009-11-01 20:34:45 följande:Åh fy! MA är inte kul. Hmm...intressant det du skriver om X-stitchen i chocolate. DEt är den enda stitch jag har provat och den satt superilla på mig. Kanske var det helt enkelt bara just den? TYckte v-ringningen var så djup samt att kragen liksom vek sig.Kanske borde testa ngn annan? Frågan är om man i så fall bör ha 2 eller 3 om man för det mesta är en 2:a?
-
Jag har 0-1 på OM-plagg. På denna kofta har jag valt 0 och den är riktigt rymlig, men underbar. Har i och för sig ingen first lady cardigan, men flera Lovely knit. På dem brukar jag ta strl. 1. Lycka till!triathlet skrev 2009-11-07 20:06:43 följande:Behöver hjälp från er som har koll!Hur är Odd Molly Angoramix longcardigan (528) i storlek?Har ju läst det någonstans men minns inte vad jag läste eller var jag läste det.Någon som har både den och First lady cardigan som kan jämföra dem?Snääääälla! Någon?