Inlägg från: Sandra G |Visa alla inlägg
  • Sandra G

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Ni som har Lovely knit och Tenfold knit i ull. hur har ni tvättat dem?

• Sandra G

Hej, jag har inboxat dig.

Blossom1 skrev 2009-10-21 15:33:34 följande:
    Idag kom mina varor från Campadre, jag beställde två velourklänningar i olika storlekar eftersom jag var osäker på storleken. Så nu har jag en över, ska man skicka tillbaka eller chansa på Tradera? Vad tror ni?Jag fick också min kappa(Tailor Melton i beige) sååå fin.
  • Sandra G

Någon som har tvättat sin Lovely knit i ull i maskin? På ullprgram eller handtvätt program. Har ni haft på centrifugeringen då?

• Sandra G

Ni som har Velvet Cotton Tunic. Hur tycker ni att den är i storlek?

• Sandra G

Vet du om de har några sleevewarmers i färgen cherry? Skickar de där ifrån?

Frusna flickan skrev 2009-11-05 13:49:28 följande:

Oj, vad bra! Men de har dock ej tagit in något från winter, men mycket fall. det hade fortf den bruna taradiddlerkläningen i stl 2 och en mindre på dockan. Hade det avrit en 3:a hade jag köpt den direkt! Jackor,strumpos och koftor fanns det massor av. Kanske man skulle trösta sig med en ny lovely knit i kul färg?
  • Sandra G

VAr det 25% där nu? Vad hette affären?

Frusna flickan skrev 2009-11-05 14:03:44 följande:

De har alla färger på koftor, strumpor och armsleeves tror jag. Ingen aning om de skickar men ring och fråga. De ät jättetrevliga och serviseminded så kanske. Jo förretsen, hon skickade ju iväg 5 st 327:or en gång kom jag på, till Karlstad.
  • Sandra G

Vet du om de har sleevewarmers i färgen cherry på den där affären som har 25% nu?

Tabby skrev 2009-11-05 14:53:24 följande:
    Hur var det nu...funkade armsleews som "benvärmare"?
  • Sandra G

Ok, tack.

freemind skrev 2009-11-06 10:03:50 följande:
    599 kr och med 25% rabatt 449 kr Dom är urtrevliga!
  • Sandra G

Jag ska också tvätta min. Tog du vanligt tvättmedel? Centrifugering?

Morty skrev 2009-11-07 22:32:15 följande:
    Tabby nu har jag tvättat min Lovley Knit i ull från hösten. Tog Ylle kallt och den verkar se ut som den gjorde innan. Får se imorgon då jag provar den om den känns samma.
  • Sandra G

Tack. då ska jag tvätta min. Var det 30 grader ylletvätt eller 15 grader? Borde väl vara samma tvättråd på Tenfold knit i ull också.

Morty skrev 2009-11-07 22:58:09 följande:
    Nej, vi hade faktiskt speciellt Ylletvättmedel. Sen när det var färdigt så öppnade jag lyckan och den var dyngsur så jag satte den på endast centrifugering men sänkte från 1400 till 900 varv.
  • Sandra G

Kanon! Tack så jättemycket för hjälpen.

Morty skrev 2009-11-07 23:02:51 följande:
    Jag tog 15 grader.
  • Sandra G

Tack, det är det jag också är orolig för. Har precis varit och köpt ylle tvättmedel så snart ska jag tvätta den.

Morty skrev 2009-11-07 23:10:18 följande:
    Så lite så. Jag var lite nervös att något skulle gå snett och jag skulle få ut en mini lovley knit. Älskar koftan. Lycka till!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2