Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Fick också min leverans från Campadre igår.
    I´m in looove. Fantasktiskt skön och det var tuuur att jag klickade hem en 4:a istället för min vanliga 3:a. Jag hade inte kunnat ha en 3:a över ryggen plus att den säkert hade varit kortare. Nu kan jag ha den som klänning.
    Jag är så glad........trallalalaaaaa........

• Mabimao

Sue Ellen skrev 2009-10-22 12:38:24 följande:

Menar du #692 :an? Alltså velourklänningen? Jag köpte också den!! Tok-nöjd! Svart eller orange?
    Japp, velourklänningen!!!!
  • Mabimao

Sue Ellen skrev 2009-10-22 12:38:24 följande:

Menar du #692 :an? Alltså velourklänningen? Jag köpte också den!! Tok-nöjd! Svart eller orange?
    svart
  • Mabimao

Jag skall köpa en angoramix long cardigan och vet inte om jag skall ta chalk eller grå! Vad har man mest användning för? Är grå för mörk att ha som jacka på våren?
    Luddar de av sig mycket så att den i chalk inte går att ha till svarta byxor? Ser man slimmare ut i grå? Ni fattar tankebanorna?
    Hjälp mig lite.......

• Mabimao
    isako skrev 2009-10-25 16:43:55 följande:
    Nej det var därför jag diggade den :D Den var ju mitt första hands val juh

hihi har haft samma tankebanor. För mig blev det grey och det är jag suuuupernöjd med. Den flockar av sig lite så det kan bli svårt med svart bomullsbyxor som suger åt sig. Välj din mindre strlk. Jag är en 3 -4 valde strlk 3. Hade kunnat ha strlk 2 på bredden men då hade armarna blivit för kort.. Hoppas du förstår vad jag menar Jag kommer att använda min massssor oavsett årstid. Snygg som myskofta men lika snygg som "jacka" när vädret tillåter
    Jag är också en 3-4:a, mest 3:a men har provar 3 och vill ha den stor.
    Så grå luddar också av sig på svart?
    Så en vit blus under är otänkbart om man vill kunna ta av sig koftan?
  • Mabimao
    isako skrev 2009-10-25 17:15:32 följande:
    Så är det nog. Jag tar den grå.....
    Hur är den under jacka? För tjock och klumpig, eller ok?
  • Mabimao
    MammatillO skrev 2009-10-25 18:03:51 följande:
    Ingen som kunde svara på min fråga tidigare så jag lägger in den igen Ser det " för mycket" ut att ha arm värmare och jaques knee socks till noblesse coaten? och vad för färg bör jag satsa på så det ser classy ut till kappan? ska ha den choklad färgade kappan.
    Det är väl en smak-sak, men personligen tycker jag att det blit för matchi-matchi. Inget kul......
    Har dålig koll på vilka färger de finns i i år, men tycker ju cherry är fin.
  • Mabimao
    Morty skrev 2009-10-26 23:21:37 följande:
    Absolut!
    Jag med!!!!!!
  • Mabimao

Idag kom en ny oanvänd alpaca mix long cardigan i grått köpt på blocket för 1350 inklusive rek frakt.
    Tjhooo, tycker jag gjort ett kap!
    På folkart står det att ullblandningen på årets är 50% mohair och 50% acrylic. Men min har 20% alpaca, 20% ull och 60% acrylic. Är inte min årets? Jag får inte OM sida att fungera så jag kan inte kolla där. Nån som vet?
    Ni som har årets (om min nu är det) hur har ni tvättat den?

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2