Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Mabimao skrev 2009-09-20 23:06:02 följande:
    Ops.......klickade hem en crochet lovely knit i rött på T. Trodde aaaaaldig jag skulle få den. Trodde någon skulle bjuda över. Nästan lite ångest över att jag vann.MEN jag har velat ha den i evigheter..........får väl sälja någon mindre använd hemma. Hoppas den är så fin som jag tror, har aldrig lyckats se någon live konstigt nog.Hur är den i storleken?
    Ååååh var det du som tog hem 3an ikväll? Satt och klurade på om jag skulle våga testa en trea men det är lite för mycket pengar för något som förmodligen är för litet för mig.

Stort grattis till en underbar kofta.
  • Puffig Pingla
    Duntoffla skrev 2009-09-20 23:07:26 följande:
    Klart man måste få vara ego så länge man kan. (jag har inte upphört helt trots barn) Jag hoppas att du snart får en liten parvel att slösa på också. Man får ju faktiskt vara snygg även som mamma och du har ju en bra grundbas med ditt utbud av Mollysar 
    Tack snälla tofflan. Är skyhög på hormoner just nu och är labil som få men förhoppningsvis så resulterar det i något bra.
    Har även någon baktanke när jag köper mollysar nu - köper mest sånt där det går att peta in en mage
  • Puffig Pingla
    Mabimao skrev 2009-09-20 23:26:00 följande:
    Japp, känns bättre och bättre. Säljaren sa att den inte är en liten 3:a.Hoppas det stämmer.Jag håller alla fingrar och tår jag har att det går vägen för er. Man får se det som att det tar tid, för att den som skall komma till er inte riktigt är redo än. Men att det är viktigt att det blir just hon eller han. Då är det värt all väntan i världen. Kram
    Tack snälla Duntoffla och Mabimao. Det behövs just nu.

Och tack för snälla kommentarer i bloggen. Snart börjar jag hormongråta ordentligt.
  • Puffig Pingla
    Bina skrev 2009-09-21 10:56:57 följande:
    God morgon alla! Idag gör vi en gemensam tumhållning för vår fina pingla!
    Tack alla sötisar! Har i dag petat tillbaka en 8-cellig rackare. Med lite tur stannar den kvar.
    Om inte har jag redan tröstshoppat. Visa-card goes OUCH!!!
  • Puffig Pingla
    Jool76 skrev 2009-09-21 16:43:09 följande:
    Fasen, IDAG öppnade jag brevet från Åhlens och såg att jag har 20% på valfritt plagg. Jag som köpte en Pointell me dress, en Spoiler underdress och ett linne där i lördags! Då finns det två alterantiv: "fuska" och lämna tillbaka något av plaggen och köpa det igen, med rabatt, eller köpa något annat... Hmmm.... Det finns ju en hel del mer man vill ha, om man säger så.... Och mest jobbigt att hålla på och "fuska". Men, jag borde VERKLIGEN inte köpa mer!!!! Kom just på ett tredje alternativ: att stunta i hela grejen och låtsas som att jag aldrig fått kupongen... Får se vad det blir.
    Jag var oxå på Åhlens idag och hörde en massa människor surra om 20%. Jag kan inte erinra mig att jag har fått något därifrån på sistone? Hur såg kuvertet ut?

Jag skulle inte tveka en sekund att lämna tillbaka och köpa om igen.
  • Puffig Pingla
    Tuffelisa skrev 2009-09-21 17:27:49 följande:
    Vilka Åhlens i Stockholm har OM (förutom Åhlens city)? Är så svårt för mig att ta mig dit med parkeringar och allt.
    Bara Åhlens City.

Men de har ju parkeringsgarage som hör till varuhuset (dock sinnesjukt dyrt).
  • Puffig Pingla
    Toddes fru skrev 2009-09-22 15:04:52 följande:
    är det någon som har sett scarf scarf royal någonstans??Jag har redan den i rose men är på jakt på royal till min mamma.
    De har den på Åhlens city i sthlm och på Mathilde (för en vecka sedan).
  • Puffig Pingla
    villemina skrev 2009-09-22 15:12:15 följande:
    Smakråd önskas! Jag är blond och ganska blek på vintern (vem är inte det??), vilken Lovely Knit ska jag ha, egentligen??Har beställt en Almost Black som kommer imorgon, men börjar mer och mer luta åt en Royal istället.Vilken tycker du är snyggast och vilken tror du passar mig bäst?
    Skulle nog säga att en cherry skulle vara snyggast på en blond (bara för att förvirra lite extra).

Har ju sett bild på dig och jag tror du skulle vara jättesnygg i den.
  • Puffig Pingla
    Tuffelisa skrev 2009-09-22 22:08:59 följande:
    Finns det några OM modeller som passar extra bra för stor byst? Så man slipper se ut som svampbob fyrkant, vilket jag lyckas göra varje gång jag ska prova OM :(
    Lite beror ju på vilken storlek du drar och hur stor byst du har. 327an är riktigt smickrande om man har stor byst men är man uppe i strl 4 så kan det bli knepigt att klämma i stor byst oxå (dvs annars kan man gå upp en storlek).
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2