• Tabby

Odd Molly - för oss inbitna del 2

fru vanheden skrev 2009-09-03 16:38:53 följande:

Jag dööör snart!!!Fick min makeout blouse idag (IGEN) och gissa vad???CHALK!Jag orkar inte mer! Vill ju ha en chocolate!Jag bad dem titta efter extra noga denna gången och det lovade de...Min nya hobby är att springa till posten!Vad ska jag göra???Snart behåller jag denna!
    Men din stackare...
  • Tabby

Frusna flickan skrev 2009-09-03 13:13:23 följande:

Jag har båda i exakt de färgerna du skrev och det går ju ej att jämföra. Underbara båda två tycker jag! På olika sätt. Den röda ska jag ha på julafton.  Jag börjar också tröttna lite på vissa gamla modeller nu.
    Kan inte du ta bild med dig på summer of tunic blå? Drar den åt sig mycket damm och sånt?
  • Tabby

Frusna flickan skrev 2009-09-03 20:50:48 följande:

Tabby! Bild till dig i bildråden. Skulle jag fotat i röda T88 smocken också?
    Tack snälla du. Vad fin den är.

Behöver ej ta bild på röd smock.
  • Tabby

hur var det nu..är Lovelier knit lika stor som lovely knit i bomull?

• Tabby

Ni som har summer tunic of 2007 hur tycker ni de är i storlek. Har fått för mig att de är lite små, men sen så läser jag runt lite och får intryck av att det är tvärtom. Vad stämmer??

• Tabby
    Duntoffla skrev 2009-09-03 23:55:11 följande:
    Jag tycker att den är större i storlek än Lovely knit i bomull
    Så om jag ligger mellan 0 och 1, så bör det vara 0 i lovelier knit och 1 i lovely knit bomull? Jag gillar när koftor sitter lite tight.
  • Tabby

Sara Mia skrev 2009-09-04 12:47:06 följande:

Jag har 0-1. Jag har strl 1 på denna. Har B-c kupa. O hade säkert blivit för trång upptill. Sedan reglerar man ju vidden med knytbandet.
    Då blir det nog 1. Tack.
  • Tabby

Hur var det nu med lovely knit. Vilken färg är det på färgen på de blå/vita som kan vara kopior?

• Tabby

Frusna flickan skrev 2009-09-05 07:39:56 följande:

Menar du vilker färg på banden? Jag förstår inte frågan annars.. Den är marinblå/vit med rosa band. Nu har även jag sett en sådan och en 327:a-kopia som min kompis köpte på blocket. Fasen vad bra gjorda men ändå supertrist!!!!!! Man ser liiiten skillnad på texten på lapparna, framför allt storlekssiffrorna och på 327 är chalken lite för gul i färgen och man ser det på rosetten att den inte är i lika glansig kvalitet och sedan på kvalitén i övrigt. Tur att hon valde garantibetalning. (Tack vare mina varningar efter min kopia hi hi)
    Jepp, färgen på bandet menar jag. OK ska hålla sig borta från rosa banden då i den färgkombon.
  • Tabby

Så, det blev en Summer of 2007 tunic vit med rosa brodyr . Hoppas jag gjorde rätt nu. Funderade nämligen på blå med vit brodyr. Har en kotte på 10 månader som klänger på en och vitt ät ju inte så praktisk ur fläcksynpunkt . Men vitt är finast tror jag.
    Eller ska jag buda in blåa och känna mig för. Sälja den jag inte vill ha sedan...??

Blä, så svårt. Vilka problem man har .

Bästa tipset för fläckar på OM-plagg?

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2