-
Oj vad tjusigt! Vad fin du var i den.AnnaH skrev 2009-10-15 19:27:01 följande:Törs jag säga att det är skönt att se att jag inte behöver ha ångest för att jag inte bor närmare Göteborg???Idag kom i.a.f min fina och gudomligt sköna Glazing Check Dress #146. Mycket finare i verkligheten än på bild. Trodde ärmarna skulle vara vidare än de är (spinkig modell på bilderna?) och att den skulle upplevas skrikigare i färgen men den är helt perfekt. Lite stor över min lilla byst är väl enda nackdelen men jag vågar inte gå ner på en 0:a för den skulle nog bli tajt i ärmarna. När det blir dags för amning kommer den sitta som gjuten i.a.f. Bilder i bloggen!
-
Jag hade tänkt inhandla en spoiler skirt att ha under den, men när jag fick hem voilen tyckte jag att den var längre än jag hade räknat med, så nu vet jag inte riktigt.....jag tror den går bra som den är, men har itne utforskat den i detalj...... Inte så snyggt om man har strumpbyxor under typ, så rumpsömmarna syns.One skrev 2009-10-16 22:14:04 följande:Nu är jag nyfiken- hur tänker ni kombinera era short voile dress? Jag upplever den som lite för kort för att ha enbart. En sån där gränsfallsklänning,ungefär som 4 continent x-stitch tunikan. Kan vara både och men om man inte är 20 så känns det lite kort att ha bara...åtminstone för mig.Jag funderar alltså på vad man kan ha på nederdelen...underkjol och i såfall vilken färg? Man behöver iaf en underklänning under eftersom själva tyget är så rackarns tunt.Jag såg den ju som snygg med röda tights eller likn. till jul, men det är inte så mycket rött på den så jag tvekar. Kanske en röd spoiler underkjol, men det har jag inte. Hm...Kom med lite idéer- jag vet att ni har bra sådana på kombos!
Lite kraftigare leggings bör ju funka, eller stuprörsjeans.
Min voile dress är röd, och jag planerar att ha tex naturvita grova strumbyxor under, eller grå grova, eller mörka jeansleggins. -
Som hos alla webbutiker så får man väl själv stå för returfrakten om det man köpt inte passar?
Ajabaja brukar ha 30-50% rea på gamla kollektioner. Först 30% och sen efter tag blir det 50%. -
Då är nog de undantaget som bekräftar regeln, som man säger.MammatillO skrev 2009-10-17 20:31:32 följande:Tex Brandos har fri frakt tillbaka om en vara inte passar.nick name skrev 2009-10-17 20:30:24 följande:
-
Ja, hos ajabaja får man själv stå för returportot.MammatillO skrev 2009-10-17 20:35:33 följande:Även Ellos osv , Men iofs är ajabaja ett litet företag..nick name skrev 2009-10-17 20:33:37 följande:
-
Ah, men det är skillnad på att byta och skicka tillbaka (och inte vilja byta till nåt annat).MammatillO skrev 2009-10-17 20:41:06 följande:Min Mormor skickade tillbaka en kappa som inte passade mig och bytte storlek och för henne kostade ingenting.
De butiker som brukar stå för bytesfrakten brukar ju bara göra det om det är nåt fel på varan, eller om det man man vill byta ändå överstiger gränsen för fraktfritt - annars ångrar man ju hellre köpet och köper en ny vara i annan storlek för att få det fraktfritt igen. -
Jag har/hade exakt samma i-landsproblem som dig - voile dress eller taradiddle, så jag köpte båda två...Morty skrev 2009-10-20 23:01:04 följande:Fick bl a hem voile s/s blouse i rött idag. Jag vet inte vad jag ska tycka....om jag passar i den eller inte. Färgen är helt underbar. Men så har jag av någon anledning fått en längtan efter något mer längre tunika/klänning. Kan inte bestämma mig om jag ska satsa på en voile short dress eller en röd taradiddle. *suck* Det som talar emot taradiddlen är att jag är frusen av mig. Men någon kofta kan man säkert ha över eller någon annan lösning. Ja, jag bollar fram och tillbaka heeeela tiden en massa för och emot. Vad trött man blir på sig själv. Mina gråa strumpor får dock stanna kvar iaf.
Först fick jag hem voile dressen i rött och den är perfekt till vinterns/julens businesspartaj i och med att man känner sig klädd i den, samtidigt som man blir fin. Den passar både dag och kväll. Den ar ganska rymlig tycker jag, om man ligger och balanserar mellantvå storlekar bör man nog välja den mindre, jag valde den större... men den funkar! Den är heller itne så kort som jag trodde, även om det inte är en långklänning direkt.
Taradiddlen ropade jag hem på Tradera till ett bra pris. Den är ju läcker som bara den, faller fint och känns skön och inte sååååå lättklädd som jag trodde, men den är ju helt klart mycket "somrigare" än voile-dressen. Jag kan inte välja mellan dessa två plagg, men jag tycker det är onödigt att ha två röda klänningar i garderoben också...suck!
Nu löste det här sig av sig självt, klänningen jag fick från Tradera var enligt annonsen i storlek 2, men den jag fick hem var i stlk 3 - så säljaren måste tyvärr ta tillbaka den, den är för stor för mig i stlk 3 alltså.
Så nu står jag här med bara en voile dress inför julen igen, men drömmer fortfarande om taradiddlen.....
Status quo! -
Min taradiddle är röd! I stlk 3. Men jag kommer som sagt att skicka tillbaka den till säljaren så fort hon satt tillbaka pengarna på mitt konto.Morty skrev 2009-10-21 08:56:11 följande:Ja, då är jag inte ensam om att våndas fram och tillbaka. Vad är det för färg på din taradiddle? Jag är på jakt efter en 3:a. Jag är lite bred över ryggen så efter vad jag läst här och i bloggar så borde jag ta en 3:a. Provade voile dressen förra veckan och den var jättefin. Nu känns det som jag börjar få en massa röda kläder i min garderob. Så svårt och ta vissa av de andra färgerna då jag blir så blek i chalk och powder. Tycker jag iaf.
Om du vill kan jag förmedla kontakt.... inboxa mig isf.
(det är inte jag som säljer klänningen alltså, så det här är inget annonsinlägg) -
Jag är en 1-2:a och tog stlk 2 på denna. Jag borde ha tagit 1, så mitt råd till dig är att ta 3:an.isako skrev 2009-10-24 19:18:27 följande:TJEJER behöver snabb hjälp..Ni som har Odd Molly Voile short dress Chalk. Hur är den i strlk?Är en 3 - 4 (mer än 4a än en 3a ) Kan jag chansa på 3 eller måste jag ha fatt i en 4a?
-
Den är snäll mot flabbiga armar och generös barmisako skrev 2009-10-24 21:12:46 följande:Ohh *pust* Perfekt. Har redan klickat hem en 3a så hoppas att den räcker. Vill ju inte ha tältvarning o det är mina flabbo armar o boobies som brukar ställa till det för mig o det verkar ju inte vara ngn fara i den.. Hoppas jag iaf
-
Nån som sett en Hearted Tunic i stlk 1 el 2, almost black i nån webbutik tro?
Hur är den i storlek, om man är en 1-2.a - vilken bör jag ta? -
Babybalo skrev 2009-10-24 22:09:54 följande:nick name skrev 2009-10-24 21:16:49 följande:tack!
Inte i någon webbutik, men Jackie i Nacka Forum har den i både 1 och 2 (hade det i förrgår iaf) . Ring o kolla om de kan skicka... Jag är en 1-2:a och har 1 på hearted tunic, så upplever att den är stor i stl... -
Frusna flickan skrev 2009-10-25 09:46:51 följande:
Har du lite byst är det inte läge att ta sin mindre storlek. Jag har oftast 3 ibland 2 och jag hade velat ha en 4:a på just denna fast 3:an sitter bra men lite trångt just över bysten. (har oftast d) Tycker ej att den är stor i stl.Äh, tyst med dig nu - jag klickade precis hem en 1:a från Miss Greta !!!
-
Country-Dreams har en Almost Black i stlk 4 om du är intresserad.isako skrev 2009-10-25 09:57:15 följande:ohh vad bra att jag såg ditt meddelande. Har letat efter en 3a. Då är det alltså en 4a som gäller. Men det är väl bara att fet glömma i stlrlk 4a.. Varför kommer jag alltid på mina kärlekar så sent!!? Samma med ungarnas kläder! Lagom till det är slut överallt kommer denna tantan på att hon MÅSTE ha en sådan.. *suck*
ej min affär etc. -
Aha. Ja det suger när man är sent ute. Det kan bli dyrt då, vet jag av egen erfarenhet.isako skrev 2009-10-25 10:16:58 följande:Hade önskat mig en chalk Får väll köpa dyrt på Tradera sen. Typiskt mig
-
Jag har fått hem min hearted tunic, almost black nu - och jag är lite besviken på den faktiskt. Den känns omotiverat dyr, och färgen almost black på den här känns mer som urtvättat svart. Är en 1-2:a själv och jag tog storlek 1 på denna. Den passar, men jag skulle inte kalla den rymlig.
Den får stanna kvar ändå hemma här, men den blir absolut ett vardagsplagg.
Paketet från Miss Greta var dock av högsta klass! Plagget lågt insvept i lyxig prasselpapper och förpackat i en lila fin kartong med sidenband runtom!
Har ofta svårt att förstå mollys prissättning. En del plagg känns väldigt lyxiga och genomarbetade och säljs "billigt", medan andra plagg som känns väldigt fabriksgjorda och i enkelt material kan kosta hur mycket som helst. -
fru vanheden skrev 2009-10-29 18:17:08 följande:
Och ni som har voile short dress, ni bara måste prova med ett brett midjeskärp till..Det blev en helt annat klänning och så läcker men helt fantastiskt underbar som den är också självklart men man kan ju variera beroende på vilket humör man är på..På mitt me and i party igår hade jag den med bältet påJag såg i någons blogg eller vad det var, en bild på en tjej som hade en röd voile short dress med midjeskärp. Var det du?
Om inte - vem var det? Kan itne hitta tillbaka till den -
Morty skrev 2009-10-29 21:29:04 följande:nick name skrev 2009-10-29 21:07:13 följande:JA! den var det. Tack!
oddmollyholic.blogspot.com/2009/10/kvallens-o...Tror det är denna du menar. Det är inte fru Vanheden och jag vet inte om personen finns här i denna tråden. -
Nej varför skulle du ha rätt till det? I och med att du handlar av shopen så har du ju godkänt deras villkor. Om villkoren är 10 dagar så måste du betala inom tio dagar.Sommarbebben skrev 2009-11-06 12:56:35 följande:Lite OT - men måste fråga då ni verkar ha koll.Vad gäller egentlien när man fått en faktura med 10 dgr betalning, har man som privatperson inte rätt till 30 dgra betalning? Har för mig det, men vet inte om jag drömt detta eller vad?