• Morty

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Duntoffla skrev 2009-08-21 21:24:31 följande:
    Ja, den finns i cherry (tror jag) och i vitt och almost black. Testade svart och vit. Mutor kommer man långt med "Råkade" visst shoppa denna också www.tradera.com/Odd-Molly-Blus-auktion_968131... inte min annons men snart min tunika
    Kanonfin!!!
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Saraia skrev 2009-08-23 17:35:37 följande:
    vet ej vad jag ska ha för stl på en odd molly top då jag aldrig köpte dessa kläder förut bara provat.... e typ M upptill o S/M nedtill... tror ni stl 2 blir bra då? el e de ofta små/tajta upptill???
    Verkar vara lite olika. Om man har stor byst och hur OM modellen är. La precis in 2 bilder på mig i bt och jag är 167 och väger 65 kg. Som du ser så har jag 2 i just den. Men den är ju lite vidare nertill men jag hade inte kunnat ha 1:an p g a att min byst ska få plats. Du har ingen affär i närheten? En affär sa till mig att de som var figursydda skulle jag ha 3 och de andra lite lösa modellerna 2. Men allra bäst är att prova irl. Hoppas detta hjälpte dig något iaf. Har själv ingen lång erfarenhet av OM och håller på försöka hitta vilka som passar mig.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    isako skrev 2009-08-23 16:55:29 följande:
    Måste bara tipsa.. Polarn har nu suuupersnygga jeansjolar till 495 kr. Är mammakjol egentligen, men mudden är låg o tvärtom hjälper det till mer som figurformande. det var hon i butiken som tipsade mig om dem o den sitter som en smäck! och skön var den också, inte som vissa som man att de skall spricka vilken sekund osm helst när man sätter sig
    Den måste jag kika på.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-08-23 18:34:34 följande:
    Morty- Snyggt! Undrar om jag också ska ha 2 i den modellen? Hade nästan tänkt 1 då ngn här sa att de gått en storlek. Hmm...svårt! Jag ju som sagt inga tuttar att tala om så 1 kanske funkar. Å andra sidan vill man ju få plats med linne under...
    Tack! Jag har 80C i bh storlek så jag kunde inget annat välja..... Den är ju rätt vid i modellen neråt iaf. Det är jättesvårt det där med storlekarna. Ingen möjlighet att prova i affären?
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-08-23 18:44:09 följande:
    Jo, det har jag väl egentligen ÄR bara otålig. Fast förvisso pank också
    Ja då är det lite svårt att shoppa. Men det är ju snart lönedax. {#lang_emotions_tongue_out}
    Viskar lite fösynt att jag shoppade en Makeout blouse igår natt. {#lang_emotions_tongue_out} Har varit solo med barnen i helgen så jag tröstshoppade även om jag eg inte behövde trösthoppa för det är ju inte synd om mig.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Sandra G skrev 2009-08-23 18:54:08 följande:
    Morty: Det var jättesnyggt med den där jeansjackan till. Jag har själv den där toppen, det är kul att få lite tips på hur man ska matcha plaggen.
    Ja, jag älskar min jeansjacka. Den finns nu på MQ. Kort och figursydd - precis som jag ville ha den så när jag såg den fick jag ett sån habegär och köpte den på studs. {#lang_emotions_tongue_out} Har använt den massor. Utanpå klänningar och tunikor bl a.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Saraia skrev 2009-08-23 19:00:02 följande:
    länk t bildtråd tack!
    jag kan visst inte länka... antingen FL eller så är det min dator som har fått helfnatt.

Men sök på Odd Molly lovers - Bildtråd

Den på bilden är en Light Cotton Embroided s/s. Har fått lära mig att det sista står för short sleeves (kortärmad) den finns även i l/s - long sleeve.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Sandra G skrev 2009-08-23 19:31:13 följande:
    Finns den i butik nu? Vad kostar den?
    Ja, jag köpte den för ca 1 månad sen tror den tillhör deras höstnyheter och jag har för mig att den kostar 599:- men jag är inte helt 100.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Puffig Pingla skrev 2009-08-23 19:07:04 följande:
    Tackar. Är mycket nöjd med både blusen och spoilern (och mycket trött efter 3-åringskalas). Spoilern sitter ylandes tight på mig men det ska vi ta tag i här framöver (om man inte lyckas bli på tjocken förstås ).
    Dina inköp från gårdagen var kalassnygga.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    jojoa75 skrev 2009-08-23 19:47:25 följande:
    Supersnyggt Morty! Älskar den modellen Fundelerar lite på en cherry l/s embroidered, s/s har jag i annan färg men l/s har jag inte... än
    Tack! Jag funderar också på en embroidered l/s får se när och vilken det blir.
    Plutten & Pluttan
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2