Inlägg från: Skrutteruttan |Visa alla inlägg
  • Skrutteruttan

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Åh vad jag längtar efter mina kläder, hoppas på leverans IDAG!!!!!!
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Skrutteruttan
    jojoa75 skrev 2009-09-08 11:27:31 följande:
    Malinoski: superfin var den på dig!Satt o roade mig med att kolla bildtråden, har inte gjort det på ett tag. Skrutteruttan: har du ALLA plagg i denna kollektionen??? Snart bara foto på dig i bt ju (nej är inte avundsjuk, road. Vill inte köpa allt och inte ha daglig visning)
    Jo, det blir väl så när de flesta lägger ut sina dagens i sina bloggar...Nej, långt ifrån allt, typ tio plagg kanske...har inte räknat...
  • Skrutteruttan
    Saraia skrev 2009-09-09 17:55:40 följande:
    ni som sett powder-parka-jackan på riktigt - e den fin el väldigt blek?
    Det finns en bild på den i bildtråden, jag tycker den är jättefin i verkligheten!
  • Skrutteruttan
    Hearted tunic är en av de tiotal plagg jag hade "utsett" som vill-väldigt-gärna-ha under hösten, men nu är det stoort hål i plånboken efter massor av helt andra spontanköp, som jacka, makeout och freedom, de var liksom inte inplanerade..inte heller scarfen eller check me anddress. Gissa om jag fick komplimanger idag för den, hade scarf scarf över när jag gick till jobbet och på rasten, såå mysig!!!

Skulle verkligen vilja ha everywhere dress och en alpaca mix long cardigan med, men nu måste jag verkligen invänta bättre tider!
  • Skrutteruttan
    Frusna flickan skrev 2009-09-10 21:01:40 följande:
    Skrutteruttan: Jag bytte in min freedom i chalk (som jag tyckte var för lik revolution i chalk) mot en check me andress i rose efter din fina bild i bt. Vilka strumpbyxor har du på dig till?
    Jag köpte tvåpack tunna strumpbyxor på H&M (40 den) och så köpte jag även marinblå glansiga (50 den) som någon annan efterfrågade, dock gick de sönder första dagen, suck!
  • Skrutteruttan
    Trollens mamma skrev 2009-09-11 07:30:32 följande:
    Skrutteruttan:Du skrev du har storl 0 i jackan.Hur lång är du och väger vad? Velar ännu med storl men lutar allt mer åt en 2:a.Vi har kalla vintrar och behöver säkert ha en tröja under.
    Är 166 cm och väger 58....
  • Skrutteruttan
    Trollens mamma skrev 2009-09-11 13:34:33 följande:
    Kan du ha nån tröja under eller blir jackan för tajt då? Velar fortf med storlek. Ne,men jag bor i Finland och ska beställa från Sverige,så det MÅSTE bli rätt storl första gången!
    Kan ha tröja under {#lang_emotions_smile}
  • Skrutteruttan
    Stargirl skrev 2009-09-13 11:29:25 följande:
    Normal, jag är stl 0 eller 1 och har stl 0 på min angelina dress och den sitter som en smäck.
    Startar du en ny bildtråd? Den gamla är stängd..säger hon som spam:ar tråden {#lang_emotions_wink}
  • Skrutteruttan
    One skrev 2009-09-13 14:20:46 följande:
    Ang. hur spoilers kan se ut i sömmen mitt fram....ta en titt på närbilden på tintinstyle.se (verkar inte vilja länka just nu tyvärr...)www.tintinstyle.se/system/search/product.asp?...på deras tank i rose så ser man tydligt....Trist eller hur?Till något helt annat: hur var cotton twill kjolen i storlek: liten? Har för mig att det finns några som har den här i tråden? Jag är normalt en 2:a, har stl. 2 i pleated denim skirt men den är det ju lite stretch i, men har överlag ganska breda höfter...plus att jag är kort.Vad tror ni - stl 2 eller 3?
    Jag har bara två kjolar från OM och jag har 1 på båda..känns väl som rätt normala 36:or...
  • Skrutteruttan
    One skrev 2009-09-13 22:24:26 följande:
    Ang. spoilers så kan man lämna in till skräddare som får fixa sömmarna. Men man kan ju tycka att OM kan ta åt sig av kritiken och se till att de sys rätt och att de inte har sömmar på ett så utsatt ställe som mittfram....Dessutom att få betala extra för att fixa något som är helt nytt känns ju inte klokt egentligen.Hm, får se hur jag gör med cotton twillkjolen..verkar svårt med storleken...är det någon som har just den kjolen som kan ta en bild med den på, bakifrån, och lägga i bildtråden?Det var någon här som har tagit en bild men framifrån. Jag skulle vilja se hur det där extra spetsarna bak ser ut irl...
    Har en bild från sidan, men det kanske inte hjälper?

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2