Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla
    Puffig Pingla skrev 2009-08-23 21:24:21 följande:
    Men Jeez Louise!!!!! Hur kan man betala 400 spänn mer än blusen någonsin kostat?www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=9708...Eller är det bara jag som är naiv nog att tro att den faktiskt går att hitta i butik fortfarande (bara man letar lite).
    Alltså jag kan förstå det för någon raritet ur gamla kollektioner men inte för något som precis släppts.
  • Puffig Pingla
    Cashew skrev 2009-08-24 16:44:12 följande:
    hur är odd mollys underdelar i storlek? har aldrig provat någon. www.tradera.com/NY-Odd-Molly-Spoiler-Underski...den t.ex. hur töjbar är den i midjan, jag gillar att ha mina kjolar lite mer på höften och då ökar givetvis omkretsen ju längre ner på höften man vill ha den. har normalt 26-27 tum i midjan (iallafall på lee-jeans) kan jag ha 0 på underkjolar då?
    Åh jag fixar inte att översätta tum-storlekar till Molly-storlekar. Men - jag har iaf lite koll på spoiler underskirt. Den går att töja ganska mycket i midjan. Jag brukar variera min mellan höften och vanlig midja. Den är lite stretchig i sig oxå.

Dock är jag ingen 0a utan en bauta-4 (och jag kan ha en 3a i underkjolen).
  • Puffig Pingla
    Sandra G skrev 2009-08-24 20:01:05 följande:
    Jag är lite sugen på antingen en spoiler underskirt eller underdress. vilken tror ni är mest användbar? Har än så länge bara light cotton embroided s/soch l/S.
    Underdressen är ju ganska kort (kan kolla i min blogg el på OMs produktbilder om du vill jämföra) så den funkar ju inte som tex underkjol.

Innan jag hade en underskirt gjorde jag en liten fuling, numera känd som att "göra en Pingla" . Dvs att använda kjolen både som underkjol och ibland förlängare till tex Livealot. Då drog jag upp den som en tubtopp och lät spetsen sticka ut under blus/topp. Funkade utmärkt och gjorde kjolen mer användbar.
  • Puffig Pingla
    MrsFreckles skrev 2009-08-24 17:26:14 följande:
    Kikar in i igen och har nog bestamt mig for att faktiskt unna mig tva plagg fran hostkollektionen Mina forsta OM - och ar valdigt fortjust i foljande:016 Chalk check shirt samt 004 Velour frill black tunic dress - de verkar bade sa skona och anvandbara sas. Vad tycker ni fantaster? Och vad var era forsta OM?
    Åh, grattis till två toppenköp. Jag har båda och är supernöjd med dem.
  • Puffig Pingla
    Sandra G skrev 2009-08-24 20:19:52 följande:
    Ja, det var det jag tänkte. Då kanske jag ska "göra en pingla" då Men vilken färg skulle ni välja? Jag har färgen cherry på s/s och mörkblå på l/s.
    Powder borde funka till båda. Eller för att vara exakt - det funkar till 98% med alla OMs plagg. Brukar vara den som tar slut först i varje omgång.
  • Puffig Pingla
    Snova skrev 2009-08-24 23:23:18 följande:
    Vad ska det vara för material i everyday cardigan? Jag misstänker starkt att min kompis har en kopia men hon tror den är äkta. Flera saker som känns fel enligt mig...
    Det har väl varit olika beroende på kollektion? Kolla vilken kollektion den kommer ifrån och material så kan nog någon här kolla i sin.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2