• Tabby

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Mamma till N o N skrev 2009-09-30 17:12:49 följande:

Vilken storlek ;))
    Storlek 0 .
  • Tabby

Hur upplever ni era Tunic of summer 2007. Normala eller lite rymliga?

• Tabby

Tack för svar ang Summer tunikan. Jag har 1 på min men jag funderar på om jag ska ha 0. Men då mitt problem är att jag är lite bred över ryggen så kan en del plagg i 0 kännas trånga. Men då behåller jag nog min i 1.

• Tabby
    Babybalo skrev 2009-09-30 22:48:08 följande:
    Ja, visst var jag!? Jag fick svar från säljaren att han (tror att det är en han iaf) inte hade något kvitto och att koftan var köpt från en svensk återförsäljare.. Han hade aldrig hört talas om att det skulle kunna finnas kopior på Odd Mollykläder... Hur som helst så kommer jag inte betala utan jag räknar med ett fett negativt omdöme , men det får det vara värt. En läxa har jag lärt mig iaf!
    Vad sa han om Payson garantin och be att få namnet på återförsäljaren.
  • Tabby

För någon månad sedan skrev någon att hon hade armhålsskydd på sina koftor. Vet någon var man inhandlar detta?

• Tabby

Frusna flickan skrev 2009-10-01 15:05:23 följande:

Nej jag har inga skrev bara att det finns. Jag har alltid tröjor under då jag är så frusen coh vill inte tvätta mina plagg så ofta. Det finns liksom skydd som man använder typ som ett trosskydd fast till armhålorna (tunnare såklart) just för att man oft ahar kavajer och annat med linne under och ofta är det endast kemtvätt på sådana kavajer. Vet ej vad man köper.
    Ahhh..ok
  • Tabby
    isako skrev 2009-10-01 18:01:12 följande:
    ?!? Vad är det o varför har man sådana??Förresten tjejer var köper ni era tvättpåsar ifrån. Hittar ingen!! som är stor nog o har min absoluta favvo (Makeout blouse) som är istort behov av en tvätt..

Tradera, tradera o åter.. Tradera. Istället för att ge bortsakerna som jag gjorde förr så säljer jag nu dem på T. Barnens kläder, mina kläder, vagn, babysitter... You name it. Som student kan du sälja dina böcker tex 8500 bara i september..
    Om man har te x ullkofta vill man ju inte tvätta den för ofta. Då ska det finnas skydd man kan sätta i koftans armhåla. Skyddar mot lukt och svett så det inte sätter sig där.
    Smart då hjälper det att vädra och inte tvätta plagg så ofta så det sliter.
  • Tabby
    Anna Paulita skrev 2009-10-01 17:44:07 följande:
    Åh, jag känner mig så sur! :( Jag vill så gärna ha den röd/gråa check med andress klänningen och nu finns en i min stl på Tradera, men jag har verkligen inte råd just nu. Vi åker snart till Teniriffa och jag måste verkligen spara mina pengar.Fan vad det retar mig. :( :( Hoppas verkligen jag hittar just den färgen när jag har mer pengar att spendera igen.*BLÄ*Ni andra som shoppar massor, har ni obegränsat med pengar eller generösa män? Jag är student och hur gärna jag än ville kan jag inte köpa mer än en plagg per månad och då är det ju det ENDA jag kan köpa också...
    Jag får in pengar genom att sälja på Tradera. Jag har några få plagg och jag tror att jag till 95 % betalt mina plagg med "Tradera pengar" eller pengar jag fått i present eller så. Och de jag köpt är köpta på rea + Tradera.
    Annars hade jag inte haft råd eller spenderat med ganska gott samvete.

Men jag har i så många år spenderat pengar på barnen kläder och nu vill jag spendera lite på mig. Och istället för att bara köpa plagg från Lindex, HM eller annat så tänker jag en gång extra. Vill jag ha detta eller ska jag spara slanten till något OM-plagg jag vill ha om det dyker upp.
    Under många år har jag "försakat" mig och inte heller haft ork att kolla på kläder på mig. Men i somras kände jag att nepp, nu vill jag vara Tabby oxå inte bara mamma. Har fått tillbaka mitt intresse för plagg till mig själv efter att de legat på pyr under flera år.
    Jag inhandlar inte heller några typiska mammakläder längre typ meandi. Jag vill vara mig själv + mamma. Inte bara mamma som nästan bara spenderar pengar på barnens kläder.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2