Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Gissa vem som fick en avisering från Country Dreams på en 738 idag - lördag!

Sambon sprang raskt till utlämningsstället mot att jag lovade att inte ha den på mig ikväll när svärpäronen kommer hit på middag.

Yippee!!!

• NewYorker

Nu är 738an provad och jag älskar den. Den har flyttat in mellan mina grandmas och spring coaten.

Sååå mjuk och gosig den är!

Något annat som är mjukt och gosigt är min kvällsoutfit, min svarta velour frill dresstunci, en annan favorit!!!

• NewYorker

fru vanheden skrev 2009-09-14 11:31:50 följande:

Ja precis man får inte glömma bort at värma lilla baken Därför tog jag en storlek storre i min 738 så jag kan ha en kofta under om jag vill Någon som har firstlady angora cardian?Eller som har provat den för jag är lite sugen på den och undrar hur den sitter/ser ut på och om den är skön...?
    First Lady är en helt underbar kofta, figursmickrande och skön - dvs inte stickig. Jag älskar den!
  • NewYorker
    Puffig Pingla skrev 2009-09-14 22:46:30 följande:
    Åh, en trea. Din snällhumla. Det är nog fortfarande 15 år på pulver innan jag kommer i den (men jag måste erkänna att det kliar i fingrarna).
    Fin är den. Men beige. står det. Den ser blå ut, hade velat ha den i blått. Du kan ju alltid sälja den vidare om den inte passar (förlåt, ska inte inleda dig i mer frestelse än nödvändigt ....)

Blev förresten helt knockad av din Lovely Knit i royal, vill ha!!!! Så fint med det bruna bandet, jag som har så mycket bruna nederdelar ... ååååååh!

Är det förresten någon som har en bild på hearted tunic på ? Är dösugen ... den finns ju också (i lila) på CD; och eftersom hon har lovely knit skulle jag ju kunna slå två flugor i en smäll, s a s ...

Men den här är välm,opievarning, var så nära att buda.

www.tradera.com/-NY-ODD-MOLLY-506-Tenfold-dark-pink-st-4-auktion_98713244
  • NewYorker
    Audrey Will skrev 2009-09-15 08:36:42 följande:
    Det där är ju en ny säljare som bombaderade T med auktioner igår. Flera av plaggen har ju kopievarning, dock inte alla. Jag gillar inte leveranstiden.. Personligen hade jag hoppat över de auktionerna.
    Jag ser det nu, aktar mig. Tack för varninge!!! Jag reagerade också på leveranstiden, det verkar ju lite märkligt.

Jag har den sista tiden mailat ett antal säljare, som verkat suspekta, och frågat om kvitto, varför leveranstiden är så lång, hur det kommer sig att de har så många plagg av samma sort i olika storlekar eller bara av olika modeller, helt nya.
    INGEN har svarat! Så de hamnar raskt på nono-listan.

Är det någon som har en bild på sig själv i hearted tunic?Är så sugen på den men är osäker på hur vid/kort den är?
  • NewYorker
    Kajsan skrev 2009-09-15 19:49:26 följande:
    Haha, solklart Jag mejlade henne och kläderna kommer från hennes kontakt i tyskland, så hon har inga bilder på nåt
    Åh vad bra, tack!!! Det är sånt där Tradera borde göra, och eftersom de inte gör det minskar förtroendet så man hittar nya kanaler, swappar och egna sajter.
    Kanske kan det förmå dem att ta problemet på allvar.
  • NewYorker
    One skrev 2009-09-16 22:34:30 följande:
    Hörni, har precis varit och synat min 738A i sömmarna. Ser nog ok ut men det är en sak som verkligen stör mig. Ska fickorna på bröstet sitta på olika höjd?? Ser ju inte klokt ut när man har den på sig? Ser era ut så också? På min jacka skiljer det åtminstone en hel centimeter, vilket gör att det syns direkt när man har den på sig.Sedan en annan grej...hur luktar era jackor?? När jag packade upp min ur plastpåsen så luktade det allt annat än odd mollydoft...det luktade som om det legat fuktigt och instängt... Nu har jackan legat utanför i 2 dagar och den luktar fortfarande unket. Luktar era jackor?Hoppas ni orkar kolla- för jag börjar fundera på om jag ska skicka tillbaka min...för när jag började kolla min så ser jag en fläck precis vid ena fickan...och inuti ena ärmen så ser det ut som en smutsaktig fläck på det rosa fodret. Fläcken utanpå jackan var det första jag såg när jag packade upp min. Den i ärmen såg jag nu ikväll.Obs! Jag har inte använt jackan, bara provat den en gång!
    Absolut reklamation! Jag har synat min, den är jättefin och luktar - om än inte Odd Molly - gott.
    Duntoffla skrev 2009-09-16 23:13:27 följande:
    Vet någon hur velourklänningen är i storlek? En sån som Pingla har i sin blogg- 432 Velvet Goolagong? Vad kostar de nya?
    Den klänningen finsn nog inte att få tag i nya, det är från en tidigare kollektion. Den är ganska normal i storlek, tycker jag, men jag sålde min eftersom knapparna gick upp hela tiden. Var inte smart nog att sy igen klänningen, somnågon tipsade om.
    Ångrar mig bittert nu.
  • NewYorker
    Jool76 skrev 2009-09-17 22:48:00 följande:
    Tråkigt tråkigt tråkigt! Min fina Hearted tunic i Almost Black, som jag ju fick av maken på helgens shoppingrunda, kommer inte att få stanna hos mig. Jag var och är kär i den men..... Tyvärr inser jag nu, efter massa provande hemma, att den känns som alla andra Odd Molly tunikor och blusar: jag gillar inte den fyrkantiga känslan, eller när den liksom "står ut" från brösten! Gillar när plagget följer kroppen lite mer...Jag köpte ju storlek 2, istället för 1 som jag brukar ha i OM eftersom jag tyckte brösten fick plats bättre. Trodde att jag hittat den första OM blusen som jag kunde gilla. Men som sagt. Jag trivs inte i den. En liten del av mig hoppas att det handlar om att det är fel storlek, dvs att jag ska ha storlek 1 men... Jag tror inte det.SNYFT! Imorgon ska jag lämna tillbaka den, och förhoppningsvis hitta något alternativ, gärna en klänning...
    Jag håller med dig ang den "fyrkantiga" känslan. Det var pga den jag skickade tillbaka Revolution blouse, sålde mina superpleated, inte har beställt hearted osv. Jag känner mig som svampbob fyrkant i många av kläderna.
    Modellerna på alla bilder har ju en helt annan kropp (a la barbie), och då är det snyggt, men inte på mig.

Jag är också chockad över kvalitetsproblemen. Igår lossnade bandet i min T88 buttondown, vid andra användningen, och öglan i mitt daily lovin´armband gick sönder när jag första gången skulle knäppa det på mig.

Trist.

Jag har dock synat min check me blouse och min 738a, och båda de verkar helt OK.

Men jag har fått mig en rejäl tankeställare. Undrar om Milk and Honey, där jag köpte T88, kommer att göra som Junfiform, som agerar fördeömligt.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2