Jool76 skrev 2009-09-17 22:48:00 följande:
Tråkigt tråkigt tråkigt! Min fina Hearted tunic i Almost Black, som jag ju fick av maken på helgens shoppingrunda, kommer inte att få stanna hos mig. Jag var och är kär i den men..... Tyvärr inser jag nu, efter massa provande hemma, att den känns som alla andra Odd Molly tunikor och blusar: jag gillar inte den fyrkantiga känslan, eller när den liksom "står ut" från brösten! Gillar när plagget följer kroppen lite mer...Jag köpte ju storlek 2, istället för 1 som jag brukar ha i OM eftersom jag tyckte brösten fick plats bättre. Trodde att jag hittat den första OM blusen som jag kunde gilla. Men som sagt. Jag trivs inte i den. En liten del av mig hoppas att det handlar om att det är fel storlek, dvs att jag ska ha storlek 1 men... Jag tror inte det.SNYFT! Imorgon ska jag lämna tillbaka den, och förhoppningsvis hitta något alternativ, gärna en klänning...
Jag håller med dig ang den "fyrkantiga" känslan. Det var pga den jag skickade tillbaka Revolution blouse, sålde mina superpleated, inte har beställt hearted osv. Jag känner mig som svampbob fyrkant i många av kläderna.
Modellerna på alla bilder har ju en helt annan kropp (a la barbie), och då är det snyggt, men inte på mig.
Jag är också chockad över kvalitetsproblemen. Igår lossnade bandet i min T88 buttondown, vid andra användningen, och öglan i mitt daily lovin´armband gick sönder när jag första gången skulle knäppa det på mig.
Trist.
Jag har dock synat min check me blouse och min 738a, och båda de verkar helt OK.
Men jag har fått mig en rejäl tankeställare. Undrar om Milk and Honey, där jag köpte T88, kommer att göra som Junfiform, som agerar fördeömligt.