Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Mabimao skrev 2009-08-30 18:27:39 följande:
    Men kanske en 2:a alltså? Svårt när man inte kan prova live.Jag vill ju att det skall vara och mysig, inte trång...... Jag hade 3 på en sådan som du har grå men blå sidenband (vet inte vad den heter och sålde den förra året) och den tyckte jag var tok stor i 3. Är long cardigan samma som den? Då kanske jag skall ha 2........
    Din makeout satt bra på mig och 4an i long cardigan satt på tok för stort på mig. Nja, en 3a är nog bra men det bästa vore ju om du fick prova.
    Jag ska iaf ha en 3a.
  • Puffig Pingla
    higher skrev 2009-08-30 22:36:19 följande:
    Puffar lite för mina frågor... vore jättesnällt om någon har kommentarer, synpunkter el svar!
    Sorry, ingen koll på någon av dem. Vad det gäller check me tunic kan jag tänka mig att OM-butiken har den kvar. Ring dit och fråga.
  • Puffig Pingla
    HardcoreHunny skrev 2009-08-30 22:55:51 följande:
    Vad tror ni om denna under en Makeout blouse chocolate?!innenetstore.jetshop.se/ProductPopup.aspx?fil...har ju varit inne på en spoliler tank länge nu men finner ingen i rätt storlek så då började jag funder på denna istället?! Alla åsikter välkomna!
    Jag tror absolut den kan funka under. Skulle kunna prova i morgon med en av mina privates (dock inte riktigt samma som på bilden) med min rosa makeout.
  • Puffig Pingla
    Sara Mia skrev 2009-08-30 23:08:29 följande:
    Svårt att säga så där rakt upp och ner. Kan du inte försöka klippa ihop nederdelen på denna, med en bild på Makeout blouse och prova. Dvs. klipp och klistra lite IRL. Själv har jag lyckats hitta tank i powder och det är ju en klassiker, men faktum är att jag också har haft Makeout utanpå min 100g frill longsleeve i cherry och det blir också rätt coolt. Fast då blir det ju mer den cherry-färgade kanten som sticker fram och inga spetsar. Inte lika festligt alltså.
    Får du inte värmeslag?

Klämde på 100gr i cherry igår men det är bara att inse att den inte ser snygg ut på mig (men jag vill ju så gärna.).
  • Puffig Pingla
    Duntoffla skrev 2009-09-03 22:02:34 följande:
    Soo Juicy- Gillar din mix av romantisk och lite tuffare stil i BT. Skitsnyggt! *skrattar gott åt din kommentar*
    Håller med. Bild, situation, outfit, plats. Klockrent och stencoolt.
    Go Juicy!
  • Puffig Pingla
    Morty skrev 2009-09-03 22:28:39 följande:
    . Tycker oxå att det är bra på Stayhards hemsida att man får se bilder som de själv tagit. Något jag funderar över är dock att på Lovley knit så 'lappar inte den över' lika mycket på deras modell som när jag provar en Lovley knit, borde jag prova en mindre kanske?? Bara för att se hur den sitter. Förstår ni mitt svammel?  samtidigt så måste ju axelpartiet få plats så att säga och inte strama - det är det värsta jag vet.
    Jag brukar dra åt min olika hårt beroende på vad jag har under och hur fetto jag känner mig för dagen.

I övrigt skulle jag nog säga att deras är "normalt" knuten. Om du behöver dra åt den mer så har du nog testat en förstor?
  • Puffig Pingla
    Stargirl skrev 2009-09-04 18:53:01 följande:
    Nej, den är ju virkad inte alls på samma sätt stickad som lovely knit. Den är lite stelare. Vet inte om det är rätt beskrivning.
    Vet inte om jag håller med. Bomulls-tenfolden är som du beskriver men den i ull är anorlunda i stickningen vad jag minns. Den är även snävare än bomullsversionen. Jag skulle nog gått upp en storlek.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2