• Svarta katten

Avstånd...hur lång tid tar det att gå tex 500 m?

Hej

Vi sitter ock ska välja en resa och vill ha nära till havet. Och så funderar vi på hur långt avstånd vi kan stå ut med. Men jag är jättekass på avstånd. Hur lång tid tar det att gå tex 300 m eller 500 m?

Man vill ju att det ska vara smidigt att kunna gå fram och tillbaka till hotellet när man har barn.

• Svar på tråden Avstånd...hur lång tid tar det att gå tex 500 m?
  • Kazeer

Om du går i rask takt klarar du ca 6 km/tim, dvs 1000 m tar 10 minuter. Men då går man snabbt.

BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • MassiiMotoo

Haha sorry de lät lite kul 300, 500m är ju inget att gå.det går man på några minuter.

• Svarta katten

Hihi....ja vi har lite gnälliga barn. Vi tänkte vi kunde slippa ta vagnen till stranden utan att vi kan gå utan att barnen säger att de är trötta osv.....

Så med tex en 3 åring skulle man kunna gå 300 m på ca 5 minuter då?

• MassiiMotoo
    Svarta katten skrev 2009-08-16 21:12:38 följande:
    Hihi....ja vi har lite gnälliga barn. Vi tänkte vi kunde slippa ta vagnen till stranden utan att vi kan gå utan att barnen säger att de är trötta osv.....Så med tex en 3 åring skulle man kunna gå 300 m på ca 5 minuter då?
    Ja de tror jag inte är några problem att gå den korta sträckan
  • hotten

för oss brukar det ta ca 10 min att gå 550-600 m,

hur länge det tar med små barn är ju olika, vår tjej har alltid hålt samma fart som vi även som 3 åring! medans hennes kompis fortfarande vid 10 år tycker vi går för fort..

• Stårschan

300 meter till stranden i en resekatalog brukar ofta vara fågelvägen. Och är det på en badort är det ofta 30 grader varmt och stekande sol när man ska promenera den biten. Bara så att du tänker på det...

• Anghammarad
    Svarta katten skrev 2009-08-16 21:12:38 följande:
    Så med tex en 3 åring skulle man kunna gå 300 m på ca 5 minuter då?
    Nja, knappast. Skulle tippa att de i normalt treåringstempo tar minst 10 minuter att gå 300 meter.
  • Nataliesliv

Om d einte orkar gå 500m måste de nog börja träna lite!

Nej men skämt å sido, 500m är ingeting, även om det är varmt. Varför ite pröva hemma vettja!

Ha en trevlig Semester!

• SVejsan
    Svarta katten skrev 2009-08-16 20:49:07 följande:
    HejVi sitter ock ska välja en resa och vill ha nära till havet. Och så funderar vi på hur långt avstånd vi kan stå ut med. Men jag är jättekass på avstånd. Hur lång tid tar det att gå tex 300 m eller 500 m?Man vill ju att det ska vara smidigt att kunna gå fram och tillbaka till hotellet när man har barn.
    Längden är ju inte så viktig... Däremot om det är brant....
    På en del ställen så kan man hamna längs med någon "brant" och 5oo meter branta trappor ge en del träningsvärk eller gny om det är mindre barn eller om man måste ha vagn eller sele...
    Men 500 m plan mark -> Nema problema
Svar på tråden Avstånd...hur lång tid tar det att gå tex 500 m?