• Annahpo

Snabb fråga ang "slicka på allt" med tunga ute (DS)

Stella har alltid tunga ute och slickar på ALLT,bara för att slicka, inte tungan ute annars,  för att undersöka saker. Nu har hon fått hela munnen full i vita blåsor och läpparna..Vad är detta?+ och slickar era downs barn på allt???

Hjälp!!

• Svar på tråden Snabb fråga ang "slicka på allt" med tunga ute (DS)
  • anne h
    Annahpo skrev 2009-08-16 21:20:55 följande:
    Stella har alltid tunga ute och slickar på ALLT,bara för att slicka, inte tungan ute annars,  för att undersöka saker. Nu har hon fått hela munnen full i vita blåsor och läpparna..Vad är detta?+ och slickar era downs barn på allt??? Hjälp!!
    nej, C har aldrig slickat på "allt", inte på något överhuvudtaget.

Vad säger BVC som blåsorna?
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Minda

Anton slickade inte direkt, men han stoppade gärna ALLT i munnen. Det har blivit bättre och bättre med åldern.

• Trikarn

C slickar gärna på allt han med, lixom, för att undersöka ;-D

vita blåsor..herpes kanske?

• liag

Inte slickar men stoppar i munnen.
    Förra veckan smaskade hon i sig en snigel med hus på dagis.
    Personalen hade värdens jobb med att få ut rester av snigel, slem och skal.
    Vita blåsor har jag tyvärr ingen aning om.

• mamman i skogen

Är det inte höstblåsor? Det är ju enganska smittsam åkomma som är smärtsam och kan vara långdragen. Har du kolat med vårdcentralen.. Min tjej hade mycket blåsor från förra hösten och ganska länge höll de i sig och var så pass smärtsamma i perioder att hon inte ville äta alls.

ungefär 200 mammor kommer i år få diagnosen cp skada på sitt barn
  • Wilowa

Jag har visserligen inget barn med ds, men detta har ju egentligen inte med ds att göra (blåsorna alltså). Det kan ju vara så att hon slickat på något olämpligt som t ex gett en allergisk reaktion, sår som blivit infekterade eller som frätt inne i munnen. Det finns en salva på Apoteket som lindrar, Aloclair Gel heter den. Fast jag tycker nog att någon kunnig bör titta på blåsorna.

Storstädning pågår!
  • Wilowa
    liag skrev 2009-08-17 07:28:05 följande:
    Inte slickar men stoppar i munnen. Förra veckan smaskade hon i sig en snigel med hus på dagis. Personalen hade värdens jobb med att få ut rester av snigel, slem och skal. Vita blåsor har jag tyvärr ingen aning om.
    Nam nam vad gott det lät! Som förskollärare kan jag säga att hon inte är ensam om att äta konstiga saker.
    Storstädning pågår!
  • anne h
    liag skrev 2009-08-17 07:28:05 följande:
    Inte slickar men stoppar i munnen. Förra veckan smaskade hon i sig en snigel med hus på dagis. Personalen hade värdens jobb med att få ut rester av snigel, slem och skal. Vita blåsor har jag tyvärr ingen aning om.
    *urrrk*
    Vad tyckte hon själv om detta?? Kommer hon göra om det?
    Sniglar anses ju som en delikatess av vissa..
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • liag
    Wilowa skrev 2009-08-17 08:27:17 följande:
    Nam nam vad gott det lät! Som förskollärare kan jag säga att hon inte är ensam om att äta konstiga saker.
    Tyckte det var värre när hon åt svamp för då blir man ju rädd att den ska vara giftig.
    Förut åt hon mest bara sand som gjorde att hon grät ordentligt när sandbajset skulle tvättas bort i rumpan.
    anne h skrev 2009-08-17 09:08:13 följande:
    *urrrk*Vad tyckte hon själv om detta?? Kommer hon göra om det? Sniglar anses ju som en delikatess av vissa..
    ÄCKLIGT sa Linnéa när hon kom hem.
  • AnnBrittS

Inte slicka på allt , men lukta på allt.

Svar på tråden Snabb fråga ang "slicka på allt" med tunga ute (DS)