Inlägg från: Majalaja |Visa alla inlägg
  • Majalaja

Västervik

Har också hittat hit! Håller med Cid, nu får vi börja prata lite mer i den här tråden så det blir lite liv i den.

Här går allt förvånansvärt bra hittills. Lillasyster är nu 16 dagar gammal (och fortfarande namnlös) och vi börjar lära känna varandra. Hon är sååå gullig och söt och det är jättekul nu när man börjar få lite mer kontakt med henne. Storebrorsorna är också supersnälla mot henne, men ibland glömmer de bort att det är bra att ta det liiite lugnt i närheten av bebisar Men jag antar att hon är van vid stoj och stim från tiden i magen

Jag bloggar på majalaja.wordpress.com
  • Majalaja

Musdoktor: Ja, det är det ju! Hur många barn har du sedan innan? Jag fick ju min tredje nyss och den här gången var det verkligen så att jag lååångt innan fick för mig att det skulle vara på G. Sen kom hon ändå bara fyra dagar före BF i slutänden

• Majalaja
    Musdoktor: Den här gången hade jag verkligen inte fixat mycket i god tid. Men vi har ju det mesta sedan innan. Vagn köpte vi iofs redan i februari, för jag hittade en begagnad som jag ville ha, till ett superpris! Men bilstol fixade vi först efter förlossningen...

Var är det ni bor? Tänkte på vilket dagis din kille går på? Han är lika gammal som min äldsta.
  • Majalaja
    Bakar: Det är väl två veckor, sedan gör de tätare kontroller för att se om barnet mår bra, annars blir man igångsatt. Varför tror du att du kommer att gå över?

Miss Cee: Välkommen till Västervik! Var ska ni bo?
  • Majalaja
    Bakar och Musdoktor: Gud, vad flitiga ni är! I slutet av min graviditet klarade jag inte ens av att böja mig ner för att plocka upp saker från golvet Gud vad avlägset det känns nu trots att det inte är så längesen. Lillskruttan blir fem veckor i dag!!
  • Majalaja

Har också hyrt den här gången. Köpte ett billigt och enkelt skydd förra gången, men ville ha ett sådant med bas som de hyr ut på Janne Banan. Hittills funkar det bra, men jag är irriterad över att hyrtiden bara är sex månader. Ett normalstort barn kan ju lugnt sitta upp till ett år i babyskyddet, men då blir genast kostnaden en helt annan...sa faktiskt till om det när jag hyrde, och de skulle fundera på att ändra hyrtiden men har inte gjort det än...

• Majalaja
    Bakar och Musdoktor: Å, vad spännande! Kan redan sakna den där spänningen när man går och väntar på att förlossningen ska starta, och när man är osäker på om det är på gång eller inte! Åk in i tid, bara
  • Majalaja
    Musdoktor: Ja, jag har ju också snabba förlossningar bakom mig så den här gången var jag superrädd att inte hinna in i tid. Därför var det så jobbigt när jag inte fattade om det var på riktigt eller inte, så jag tog min BB-väska och satte mig själv i bilen och åkte in för en koll (så vi slapp ringa barnvakt i onödan om det nu inte skulle ha startat). Det var nog bra eftersom jag blev kvar. Allt tog fart efter att de undersökt mig (och konstaterat att det nog inte riktigt var på gång än...) Maken fick ringa in barnvakt och cykla till förlossningen och en timme efter att han kommit var lilla Edith ute

Bakar: Lycka till i morgon om det inte händer redan i natt!!
  • Majalaja
    Bakar: Ojojoj, nu är det spännande. När jag födde andra barnet och började må illa och spy (spydde okontrollerat hemma i vasken efter en värk), var Nils ute bara någon halvtimme senare...man mår ju gärna illa när man är ca 7-8 cm öppen har jag hört...eller när barnet passerar spinaetaggarna. Så jag hoppas hon slapp föda hemma!

Musdoktor: Ja, visst är det lustigt! Jag hann ju med nöd och näppe in andra gången trots att jag "borde" veta hur det ska kännas. Det var därför jag åkte in med så god marginal den här gången...ungefär när jag var i ditt stadium, tror jag! Har du haft väldigt snabba förlossningar tidigare så skulle jag nog råda dig att ändå åka in för en koll så du slipper föda hemma eller i bilen..för du har ju en bit att åka!
  • Majalaja
    Musdoktor: Åk in för en koll! Du vet väl att du kan ladda ner värktimer till mobilen? Jag stod och knapprade på den in i det sista, till och med när jag kom in till förlossningen...skönt att ha något att sysselsätta sig med!
  • Majalaja

GRATTIS Bakar!!! Vad söt han är!!!

Cid: Kul med ultraljud, och grattis till kommande lillebror! Fick du något nytt datum?

Musdoktor: Hur går det för dig?

• Majalaja
    Jullan84 skrev 2009-10-01 12:52:07 följande:
    Musdoktor.Ja, precis i rondellen går man in.Gick förbi där idag. Det står FÖRLOSSNING med stora bokstäver, så du kan inte missa. Finns en parkering utanför också för "Extremt akuta förlossningsfall" eller något sådant. I fall ni skulle behöva.
    Nån sån parkering fanns inte den 8 juli 2006. Synd!
  • Majalaja

Miss Cee: Det går att låna/hyra både församlingshemmet i stan, precis intill röda kyrkan. Det finns också bra lokaler vid Johanneskapellet (Skogshaga) samt i Piperskärr.

Vi kommer att döpa i Törnsfalls kyrka och även där finns ett bra församlingshem i direkt anslutning till kyrkan där det är jättesmidigt med tillgång till kök samt gott om plats för alla gäster.

• Majalaja

Här har det också vägts för och emot vaccin men nu lutar det åt att vi kommer att vaccinera oss hela familjen. I början tänkte jag att det inte är så farligt att bli sjuk om man inte tillhör någon riskgrupp. Men efter att ha läst att var tredje som blivit så sjuk att de behövt vårdas med respirator, har inte tillhört någon riskgrupp eller haft några bakomliggande sjukdomar, känns det som att influensan kan slå väldigt hårt mot vem som helst. Så jag vaccinerar mig i första hand för att skydda mig och min familj, men också för att inte smitta andra som tillhör riskgrupperna.

Det största problemet kommer dock att vara hur vi ska få barnen att ta sprutan utan att bli hysteriska...tips någon?

• Majalaja

Jullan: Vi har en som vi inte använt sen Nils var nyfödd. Ska fundera på om vi vill sälja den eller om den kan vara bra att ha...men vi använder den aldrig i alla fall...

Svar på tråden Västervik