Inlägg från: Miss Cee |Visa alla inlägg
  • Miss Cee

Västervik

MUSDOKTOR skrev 2009-08-20 19:08:39 följande:
    Ingen här som ska på studiebesök på förlossningen den 27:e??
    Hur ofta har de sådana studiebesökstillfällen?
    Är det via Familjecentralen man bokar det?
    Ska man vara i någon speciell vecka för att gå, eller kan man gå när som under graviditeten?
  • Miss Cee
    Bakar skrev 2009-08-21 08:55:14 följande:
    Man kan boka besök via sin barnmorska.. föräldrargruppen anordnar ju oxå träffar på förlossningen men det e ju inte alla som väljer att gå i gruppen så då får man ju tid på annat sätt =) jag ska gå den 1/9 Fick reda på igår under våran sista föräldrarträff att det ev inte blir någon föräldrargrupp till hösten pga svininfluensan.. väldigt trist måste jag säga.. tycker folk är lite väl rädda för det här med svininfluensan om jag ska va ärlig! Men dom som jobbar på BVC sa att tiden dom har till föräldrargrupper ska användas till att vaccinera samt att man inte ska träffas i stora grupper! Idag bär det ut till päronen i ankarsrum för min del så man får umgås med underbara syster hela helgen och mina 2 små gullungar.. Isabelle lär väl trycka på magen som vanligt och kräva att den lille ska titta ut snart :P Men nu börjar jag nog hålla med henne.. bebis har ju bakat färdigt nu hehe :P Fick min tens apparat igår det va en kladdig gudagåva måste jag säga =) Bebis hjärtljud va 151 igår SF mått 37 precis över kurvan så nu blir det ett nytt ul för att kolla att det inte är en jätte där inne!! Huvudet va rörligt så nu har jag fått mycket info ifall vattnet skulle gå innan den har fixerat sig :P Någon som har lust att förklara hur slemproppen ser ut??? tror min lossnade igår.. jag vet ju att dom återbildar sig tänkte bara ifall någon kunde beskriva den för mig så jag inte e helt fel ute hehe
    Hur fick du en TENS? Jag läste i tidningen att en idiot på Kalmar Landsting bestämt att gravida inte kunde få låna tens längre, för "de hade själva valt att bli gravida".
    Fick du via mvc eller har du köpt?

Vi flyttar till Västervik den 1 sept, och jag är beräknad till mitten av okt. Så det blir ingen föräldragrupp för oss, därför vill vi gärna besöka förlossningen iaf. :)
  • Miss Cee

Jobbar min sista dag imorgon, och vi packar flyttlådor för fullt.
    På måndag kör flyttlasset och sedan blir jag Västerviksbo jag också :)

• Miss Cee

Någon som har tips på var man kan köpa amningsbh i stor storlek i Västervik?

(Det handlar om kanske 80G så Lindex eller Kappahl lär vara uteslutet.)

• Miss Cee
    Bakar skrev 2009-09-27 18:27:33 följande:
    Miss Cee hur har det gått med flytten?? har ni kommit i ordning ordentligt och så?? Musdoktor kommer det någon bebis snart??
    Jodå vi är på plats i VÄstervik, och flytten har gått bra.

Däremot ser lägenheten ut som en bombnedslag fortfarande, eftersom läkartider och gravidkrämpor gör att man knappt orkar göra något. Det står en hel del flyttkartonger kvar mao.

Måste säga att Västervik bostäder är ett bolag som sköter sig dåligt. De strular med det mesta och boendet har extremt konstiga lösningar. Så hyresvärden är vi väldigt missnöjda med.

Tyvärr har vi också en rökare (eller fler) till granne, som gör att det väller in rök i vår lägenhet via balkongen minst en gång i timmen. TOm 3 på natten!! Eftersom jag är väldigt varm och vill kunna vädra via balkongen så stör det här mitt boende enormt. Och det finns inte ett skit jag kan göra åt det..
  • Miss Cee

Ni som känner till Västervik...

Om allt går som det ska så blir det ju aktuellt med barndop efter nyår.
    Finns det något/några församlingshem eller så att låna i Västervik? Och var ligger de isf?

Var har ni varit efteråt när ni haft/varit på dop?

• Miss Cee
    Majalaja skrev 2009-10-02 21:29:35 följande:
    Miss Cee: Det går att låna/hyra både församlingshemmet i stan, precis intill röda kyrkan. Det finns också bra lokaler vid Johanneskapellet (Skogshaga) samt i Piperskärr. Vi kommer att döpa i Törnsfalls kyrka och även där finns ett bra församlingshem i direkt anslutning till kyrkan där det är jättesmidigt med tillgång till kök samt gott om plats för alla gäster.
    Tack för alla svar!!

Röda kyrkan? Vilken är det?

Vi hade tänkt vara i S:t Petri om det går. Finns det någon lokal i anslutning till den, eller är det bara de mindre kyrkorna som har lokaler i närheten??
  • Miss Cee
    Malle85 skrev 2009-10-03 08:38:16 följande:
    S:t Petri är den röda kyrkan. Deras församlingshem ligger på andra sidan vägen på vänster sidan om kyrkan om du står från sjukhuset.
    *skratt* Där ser man! Det är inte lätt när man inte kan det lokala språket :)
    Tack för svaret, det var glädjande!!! :)
  • Miss Cee
    MUSDOKTOR skrev 2009-10-11 07:33:12 följande:
    I fredags den 9 oktober ville ÄNTLIGEN lillbror komma ut! 3740 gram och 52 lång. Vakna 4,30 med småkänningar precis som jag haft de senaste dagarna, men dessa ville inte släppa med sig och jag kände på mig att nu var det något som hände Hoppade in i duschen för att sedan ringa förlossning och barnvakt. Ringde vid ca 5,45 och då hade jag ont hela tiden!! Kom iväg vid 6,15 och var vid förlossningen 6,45. De sätter ctg och jag ligger där och tänker fan nu kommer dem skicka hem mig, jag har ju ingen värk alls nu.... KOmmer en liten mesig värkstackare och vid 7,05 går vattnet... Ringer på sköterskan och säger att vattnet precis gått och sambon säger att nu kommer det gå fort. Jaja, vänta här så ska jag kolla hur öppen du är.. 6 cm var jag öppen 7,15. Kom in till förlossningsrummet 7,20 och efter 2 krystvärkar föds en lillebror 7,28...
    Grattis!!
  • Miss Cee

Någon som vill tipsa om en bra frisör i Västervik?
    Gärna någon som inte kostar skjortan... :)

• Miss Cee

Något jag upptäckt är ju att Västervik har hysteriskt många frisörer!! Det finns knappt en gata utan minst en frisör, jag undrar hur de får det att gå runt allihop..

Cid>>
    Vad heter den salongen?

• Miss Cee

Finns det något ställe att handla på i Västervik som är öppet efter kl 23??

det senaste vi har hittat är 7-11-macken som har öppet till 23:00... men ingen mack eller liknande som har öppet till 24. Finns det något ställe att handla en liter mjölk på efter 23??

• Miss Cee
    Jullan84 skrev 2009-10-31 22:29:50 följande:
    Miss Cee Har de bara öppet till 23? Trodde det var till 24 i alla fall.. Något annat finns inte vad jag vet.. Ja.. corner har ju såndär små mjöl... 3dl eller vad det kan vara. Tackar vet jag ohamn som har öppet dygnet runt.
    De hade en skylt utanför 7-11 nyligen där det stod "Nya öppetider, nu 06-23:00!!" vilket var rätt humoristiskt när man är ett 7-11 :) Men de stängde vid 23 dessvärre.

Jo jag brukar avfärda Ohamn som boplats, men just på den här punkten så piskar de Västervik. Antar att det beror på att Ohamn ligger precis vid stora vägen och har lastbilskunder, och Västervik ligger för långt in från stora vägen för att trucker-gubbarna ska stanna till där på obekväma tider...

Det är kanske en affärsidé man ska ta sig för. Öppna något mindre ställe som har nattöppet?!
Svar på tråden Västervik