0707-bebbar - tråd 12
Hola ![]()
Hola ![]()
Jag är tillbaka på en tidigare arbetsplats, som timmis på ett äldreboende. Jag trivs hittills bättre nu än jag gjorde förut, men det kanske är för att jag inte hunnit jobba så länge ännu
Värst när man aldrig vet när man blir uppringd, så vi kan ju aldrig lämna några ordentliga dagistider, och de vi lämnar får vi ju ändra stup i kvarten.
Det växer både lite uppåt och neråt och åt sidorna i nacken
). Men det blir ju något annat när det handlar om att springa där det kommer bilar. Det är alldeles för populärt här. Och roligt blir det när mamma kommer efter, men man kan ju inte låta bli att springa efter henne heller i en sådan situation.H lägger sig runt 19-19:30. Hon får somna i sin säng i sitt rum. Vi ligger bredvid henne, och läser lite bok, och pratar eller sjunger lite. Sen sätter vi oss bredvid sängen och håller hand (eller fot
) om hon vill det, tills hon somnar. Oftast får vi låtsas sova också, för om vi ger henne respons när hon pratar eller leker, så fortsätter hon bara. Brukar ta uppåt en timme.
Hon brukar komma över till vår säng mitt i natten sen.
Skulle gärna ha en unge som somnade på kortare tid, eller som sov hela natten i sin säng, men det verkar inte vara möjligt just nu... Lär väl vara bättre om en 10-15 år iaf ![]()