Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

0707-bebbar - tråd 12

Nu har de passerat 2 år och utvecklingen rullar på....

Tråd  1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m14168620.html
    Tråd  2: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17192999.html
    Tråd  3: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20288055.html
    Tråd  4: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23458408.html
    Tråd  5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26638308.html
    Tråd  6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29417307.html
    Tråd  7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32236097.html
    Tråd  8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34912366.html
    Tråd  9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m37895983.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41085805.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43804942.html

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)¸.·*).·´`·»
     «·´¨*·.¸*Våra bebisar*.¸¸.·*¨`·»
    «·´`·.(¸.·´(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

Änglaljus - Lova - 11/6
    Bäsebus - Michelle - 21/6
    Lucky98 - Sandra - 9/7
    mona83 - Leah - 10/7, zandrisen - Mick - 10/7, Pillisen - Tarek - 10/7
    Hemlis - Alfons - 12/7
    Pasadena - Flicka - 16/7
    Inana - Darwin - 19/7, banantelefon - Frida - 19/7
    OZgirl - Joanna - 20/7
    Ella174 - Viktor - 21/7, maria 25 - flicka - 21/7
    Veronicaq - Pojke - 23/7
    Calylite - Juli - 25/7, Skarpa - Flicka - 25/7
    Teskedsmamman - Alfred - 31/7
    charmtroll - Elias - 5/8

Vissa är aktiva i tråden, andra inte och en del är inte ens medlemmar på FL längre...
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 12
  • Teskedsmamman
    mona83 skrev 2009-08-17 00:10:14 följande:
    Jag jag tänkte att det är sommar så ni är inte hemma, bara jag som är hemma
    Nähä du jag har suttit hemma och häckat hela sommaren, maken har jobbat....
  • Teskedsmamman
    mona83 skrev 2009-08-17 20:01:30 följande:
    Nepp, han fortsätter att flina och nepp han kommer efter.
    Då fortsätter du!

Jag hade sagt nej, nu slutar du!
    Hade han fortsatt så hade jag satt honom jämte mig
    Fortsätter han så hamnar han någon annanstans
    kommer han tillbaka ochfortsätter så hade jag gått och satt mig i köket och läst en tidning eller något.
    Kommer han och gråter så hade han fått en chans till, men en enda dragning så hade jag gått igen.

Du måste vara hård, har du sagt nej är det nej oavsett vad.
  • Teskedsmamman
    mona83 skrev 2009-08-17 20:29:58 följande:
    Jag brukar lyfta bort honom och säga till honom att han inte får sitta brevid mig om han inte lyssnar. Men han flinar bara åt mig hela tiden...
    Skit i att han flinar åt dig, bara fortsätt.. minsta lilla där du "ger upp" och låter honom fortsätta så har han vunnit och du har ett problem mer....

Det du säger gäller, om ni så ska missa bolibompa i en månad för att ni har konflikt....
  • Teskedsmamman
    Mona: vad jobbigt!!! Hoppas du får bra behandling nu så att du blir frisk snart...

Här har vi gått igenom första dagisförkylningen, 1 vecka sedan var det klippt och jag blev tokdrabbad! igår natt sov jag 14 timmar och var helt borta igår... tur att maken var ledig....

Alfred har börjat lugna ner sig som tur är, men har raskt hoppat in i nästa trotsomgång, nu bryter han ihop för minsta lilla... och har även börjat kasta sig på golvet i affären och gråta om han inte får som han vill *suck*
  • Teskedsmamman
    Mona: Så tjatigt, men grattis till viktnedgången!

Själv har jag dragit på mig 5-6 kg under sommaren som jag envist försöker gå ner, jag käkar dessutom medicin mot min mage som jag har haft problem med i 1 år, men nu så är det bara 2 dagar kvar på luren... jag är toktrött hela tiden och det svider i ögonen av trötthet och mitt humör är därefter - jobbigt.

Jag ska in på en utbildning (förhoppningsvis) i november på Lernia så då blir det mer timmar på dagis....

Vi har börjat på barngympa med ungarna och jag kan säga att hjärtat sitter i halsgropen när Alfred far upp och ner för ribbstolarna (jo då, hela vägen upp) som en iller... Idag gick han balansgång på en bänk som satt 110 cm upp i luften och kastar sig rätt ut i luften och litar på att jag står där... Det är hetsigt med alla tre och man ska ha koll på Alfred
    Idag lärde han sig dessutom att klättra ner för våningssängen....
  • Teskedsmamman

Rutchkanor tar Alfred de största... Så där finnsd inte betänkligheter heller

Han sov inte middag i somras, men gör det nu när dagis har kommit igång igen, men sover inte på dagis utan när vi kommer hem istället, börjar jag heltid får vi nog ta med vagnen långa dagar....

Han lägger sig mellan 19-19.30 och oftast somnar han ganska snart, men som igår när han sov 16.30-18.00 så var han vaken en bra stund på kvällen...

• Teskedsmamman

Hur går det för er?

Här har vi just utrett Alfreds mage, gluten och födoämnesallergier men ingenting hittades, jag börjar bli ordentligt trött på hans dåliga mage nu....

• Teskedsmamman

Alfred strulade massor i somras och kunde vakna runt 22-23 och vara vaken ett par timmar... aldrig på dåligt humör men ändå...

Skarpa: Jag hade nog också tippat på nattskräck...

Säger man nej till Alfred så kan han kasta sig på golvet och tokskrika! Ibland får jag sätta mig och hålla fast honom för att han ska lyssna... alltihop är så typsikt 2-åring *värsta dramaqueen* så jag försöker hålla humöret tyglat....

• Teskedsmamman

Här har alltid molipect fungerat bra, nu har ju vi haft både krupp och förkylningsastma på ungarna så vi har desenthol-lepheton hemma och den går också bra... men mina käkar ju penicillin som godis ungefär.

• Teskedsmamman

Skarpa: Läser du det här så sök på Magdalena Hjelm på Facebook om du har det...

Ni andra får gärna lägga till mig där också om det är så ;) Bara ni skriver vem ni är här på FL

• Teskedsmamman
    Pasadena skrev 2009-10-22 18:14:42 följande:
    Skarpa vad trist. Hopaps du kommer tillbaka snart som vanlig medlem! Tesked jag lägger till dig ikväll Du känner igen mig på mitt förnamn men inte mitt långa konstiga efternamn
    Jepp Viste direkt... fick en känsla av nordiskt förnamn och grekiskt efternamn
    mona83 skrev 2009-10-22 19:09:54 följande:
    Hmm undrar om du är släkt med mina barns farmor och farfar, dom heter oxå Hjelm?
    Här finns många Hjelm i landet Jag har en kompis som heter Hjelm i stan och vi är inte släkt Min mans farfar dog tidigt och farmors nya man adopterade makens pappa och farbror... så egenligen är de inte "äkta" Hjelmar heller Dessutom funderar vi på att byta till ett nykonstruerat efternamn...
  • Teskedsmamman
    Mona: Så skönt att ni verkar få ordning på vardagen... jag har gått på utbildning i 2 veckor nu och så här lite arg har jag inte varit på barnen på flera år! Jag har mycket bättre tålamod osv fast jag är tröttare på dagarna....
  • Teskedsmamman
    mona83 skrev 2009-11-14 22:05:48 följande:
    Jag har förresten medicinerat min struma nu sen den 27de, rena himmelriket nu Jag orkar saker och ting, jag blir inte lika lätt arg på barnen längre . Jag bara kom på för nån kväll sen att jag inte hade skällt på barnen på hela den dagen. Kan inte ens minnas när jag var arg på dom sist nu
    Men gud så skönt!!!!

Här har Alfreds språk kommit igång nu, de senaste 2 veckorna har 2-ords-meningarna kommit och han har börjat säga sitt eget namn Idag fick jag honom att säga åka bil.... mina killar har aldrig varit snabba med att prata...

Just det, han har börjat fatta hur man aktivt kissar på toan nu! Vi har börjat ta dit honom ofta och vi har en ring på toan, så han får sitta ett par minuter på toan och de sista gångerna nu har han kissat *yey*
Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 12