0707-bebbar - tråd 12
mona, jag har en 2-åring som beter sig som din Tobias, just nu. Hon ska bara göra ALLT hon inte får och skrattar så fort man säger till.
igår tex var vi i parken en sväng efter dagis och då sätter hon igång och springer ut mot bilvägen som hon vet att hon inte får. Jag börjar ropa på henne att komma tillbaka eftersom det kommer bilar, då springer hon ännu snabbare och skrattar samtidigt. Jag springer efter, sätter mig på huk och säger att man inte FÅR springa ut på bilvägen för man kan bli påkörd och då gör man sig illa och det gör ONT. Bär tillbaka henne där vi var men hon vänder om och börjar springa iväg mot bilvägen igen. Jag efter och säger NEJ, du FÅR INTE springa ut på vägen och bär tillbaka henne. Hon vänder om och ska springa igen, då tar jag tag i henne och säger att nu går vi hem.
Sagt och gjort, hon skriker hela vägen hem, vägrar gå, vägrar sitta i vagnen, vägrar bli buren. Så jag sätter på henne selen i vagnen och går hemåt med en skrikande och vrålande unge i vagnen. Så här är det HELA HELA tiden. NEJ och VILL INTEEEE är standarfrasen numera. SUUUCK.