-
Nepp, han fortsätter att flina och nepp han kommer efter.Skarpa skrev 2009-08-17 20:00:11 följande:Ger det någon effekt om du säger till lite mer? Eller om du sätter dig längre från honom för att visa att du inte vill att han gör så? -
Jag brukar lyfta bort honom och säga till honom att han inte får sitta brevid mig om han inte lyssnar. Men han flinar bara åt mig hela tiden...Teskedsmamman skrev 2009-08-17 20:12:01 följande:Då fortsätter du!Jag hade sagt nej, nu slutar du!Hade han fortsatt så hade jag satt honom jämte migFortsätter han så hamnar han någon annanstanskommer han tillbaka ochfortsätter så hade jag gått och satt mig i köket och läst en tidning eller något.Kommer han och gråter så hade han fått en chans till, men en enda dragning så hade jag gått igen.Du måste vara hård, har du sagt nej är det nej oavsett vad. -
Vilken tur jag har sopm inte har två ungar som beter sig som skit, än
.
Fast leah lyssnar inte ett skit iofs, men bätte än Tobias och hon står iaf inte skrattar en i ansiktet. Det är nog det som retar mig mest.
Fast har upptäckt att dom lyssnar bättre när jag tecnar åt dom, går det inte att prata med dom så använder jag mig av teckenkommunikastion istället.
Ska bli så skönt när Tobias börjar dagis snart
-
Här har man konstaterat att jag har struma, på det lågt blodvärde och på gränsen till b vitamin brist.
Har gått ner 17 kilo på 4 månader och benen är skakiga och har ingen ork. Var därför jag sökte. -
Jag hoppas oxå jag får komma till medicin snart, men är väl 3 månaders väntetid där som på alla andra ställen på sjukan. Haft så här ett tag men tänkte att det ger sig, men det som var droppen var när jag inte orkade gå upp toaletten när jag var till E-tuna i söndags. Då sökte jag sen.Teskedsmamman skrev 2009-08-27 18:21:27 följande:Mona: vad jobbigt!!! Hoppas du får bra behandling nu så att du blir frisk snart...Här har vi gått igenom första dagisförkylningen, 1 vecka sedan var det klippt och jag blev tokdrabbad! igår natt sov jag 14 timmar och var helt borta igår... tur att maken var ledig....Alfred har börjat lugna ner sig som tur är, men har raskt hoppat in i nästa trotsomgång, nu bryter han ihop för minsta lilla... och har även börjat kasta sig på golvet i affären och gråta om han inte får som han vill *suck* -
Tobias börjar på dagis på tisdag, ska bli spännande
-
Har inte fått nån hjälp än, har gått ner 20 kilo nu. Nästa vecka ska jag till Vc och lämna nytt blodvärde, har inte fått nån tid hos medicin än.mona83 skrev 2009-08-27 18:08:02 följande:Här har man konstaterat att jag har struma, på det lågt blodvärde och på gränsen till b vitamin brist. Har gått ner 17 kilo på 4 månader och benen är skakiga och har ingen ork. Var därför jag sökte.
Annars så är det bara bra här.
Tobias började dagis den 1 sep. Sen vart hans fröken sjuk en vecka. Sen började vi igen med inskolningen. Hela förra veckan var han på dagis själv och igår. Igår var han där själv 3 timmar. Det går mkt bättre än jag trott med dagis. Igår vart han tom arg när jag och Leah hämtade honom.
Leah har blivit mammig så det skrikeer om det nu när hon börjar få ha mig för sig själv. Humör har hon oxå som heter duga, biter sig själv i armen när hon blir arg
-
Ne blodprov räcker inte därför läkaren på Vc skickade en remiss, men inte ens fått nått brev om att dom mottagit en remiss. Behöver antigen medicin eller en operation av sköldkörteln.Ella174 skrev 2009-09-22 19:41:08 följande:mona, vad jobbigt att du inte får hjälp. Det låter farligt att du går ner så mycket i vikt. Tycker de att det räcker att du bara lämnar blodprov?Roligt att det går bra med Tobias dagis!Skulle han öva teckenspråk där också?
Jag ska lämna ett nytt blodvärde för att dom ville se så att mitt blodvärde stigit och b vitaminet. Ska tydligen räcka med att äta järntabletter för att B vitaminet ska stiga. Hade inte b vitaminet stigit på den här månaden så ska dom kolla om inte kroppen ka ta upp b vitamin ordentligt.
Har lyckast bromsa ner viktnedgången lite, om man äter godis går man inte ner lika mkt i vikt från dag till dag
. Testade under en vecka, men äta varje dag har man inte riktigt råd med eller är speciellt nyttigt. Så la ner det.
Japp dom tecknar där, men Tobias tycker det är jätte kul. Teckanar hela tiden med påhittade och rätt tecken. Man förstår honom så mkt bättre nu ärn förut, fast man förstod honom bra förut med.
Tror Tobias lärde sig ca 20 tecken under sommaren.
Lilla syster har hakat på så hon tecknar hon med.
Man kan inte riktigt fatta att så små barn kan lära sig sånt så lätt. -
Bara för det vart jag sugen på godis eller likande. Det är snart fredag igen
-
Om jag håller halsen sträckt så syns det mkt väl att jag har en svullnad i halsen, sköldkörtlen.
Ungefär som killars adamsäpple, men min sitter neranför