Willys blöjor bäst i test, vad tycker ni?
Enligt Råd & Röns test så fick Willys blöjor bättre betyg än både Pampers och Libero. Jag undrar om Willys blöjor blir "hårda" när barnet kissat och vad ni tycker om Willys blöjor!
Enligt Råd & Röns test så fick Willys blöjor bättre betyg än både Pampers och Libero. Jag undrar om Willys blöjor blir "hårda" när barnet kissat och vad ni tycker om Willys blöjor!
solen13: Hoppsan felläsning... pampers eller libero i detta fallet är väl strunt samma egentligen...
Okej, här i Vellinge och Malmö finns, min flicka väger över 15 kg och jag har för mig att det fanns upp till minst 20 i alla fall. Synd att de inte finns överallt, du får klaga i affären...
Jag tycker Willys blöjor är bra.
Jag lever enligt devisen "välj det billigaste om det inte spelar någon roll" ungefär
Tex. blöjor - varför kosta på sig en dyrare "märkesblöja"? Barnen ska ju bara kissa och bajsa i den? Men OM du märker att en billigare blöja läcker, bidrar till att barnet får utslag eller något annat negativt DÅ ska du genast kolla efter en annan blöja.
Likadant gör jag med maten. Smakar pastan gott? Jja då gör det mig ingenting att den är billig och inte märkt med "Barilla". Men om den billiga pastan både klibbar och inte blir mjuk trots att man kokar den i 15 minuter då köper jag en annan.
Jag läste någonstans ungefär att "man använder de varor man använder eftersom det är de man använder"
Man vänjer sig vid att handla visa varor och fortsätter med det utan att reflektera över pris jämfört med kvalité.
Du som funderar på att prova en billigare blöja eller pasta gör det! Pengarna du sparar kan du använda till något mycket roligare!
De är helt ok...
jag har använt willysblöjan väldigt mycket.. när min son hade magsjuka och var 4,5 månad gammal bytte jag i snitt 22 blöjor per dygn, då hade jag bara willys. inte en gång att de läckte. har varit supernöjd.
willys byxblöja däremot är jag inte lika nöjd med, tycker den är tjock och stor inte så smidig som liberos eller pampers.
Dinos: jaha, deras byxblöjor är inte bra? Tack för tipset. Hade inte provat än.
Bianka:
Jag håller inte med Dinos utan tycker byxblöjorna också är bra. Men på natten räcker den inte till så då kör vi "vanlig" Willys blöja.
Josef är 2;5 och väger ca 15 kg.
Måste nog testa Willys, har haft kuponger eller erbjudandet på Libero hela tiden hittills så då har det ju blivit att man köper dessa. En sak är ju att passformen tas ju inte hänsyn till i testet, så man får väl prova och se helt enkelt!
Jag gillade inte Willys blöjor alls. Dem läckte vid några tillfällen och passformen var usel. B-blöjor med andra ord
Willys blöjor blir inte hårda och för oss passar de bra, både i passform och pris.
För oss så blev det "kristaller" av fyllningen som kom på tjejens rumpa väldigt fort, ca 2h, och längre än så tycker jag att man ska kunna ha blöjan på... Så vi kör med pampers istället.
Ingen skillnad mellan de två i bajsläckage hos oss och så hade ju affären Willy's pampers för 89:- för några veckor sen så då laddade vi upp och har 5 paket hemma... Räcker ett tag. Och det är väl samma pris som för willy's blöjorna om jag inte minns fel.
Men hur sitter Willysblöjorna över låren. Har en åttamånaders med extremt goa lår...
Hur är dom runt om i resåren, om man jämför med nåt annat märke, vilka är dom mest lik där?
Funderar på att prova dom men vill att de ska vara bra resår runt om, mycke töj.
Tycker willys blöjorna är värdelösa.
Klumpar sig efter bara jätte liter kiss och sitter helt konstigt.
Sen tycker jag att själv "tejpen" har en förmåga att gå sönder jämt *grrr*
Av dom billigre märkena jag har provat så har Coop funkar bäst för oss.
Hur är coop blöjorna runt om då? Har funderat på dom oxå..
Tycker att Willy´s är bäst, i alla fall av de sorter vi provat. Sitter bra runtom och det är resår både runt låren och i ryggen. Tejpen har aldrig gått av för oss och jag tycker att man får vänta _väldigt_ länge om de ska "klumpa" sig.
Nyström:
Skulle tro att de sitter alldeles utmärkt! Vi har också en 8-månaders med jättegoa lår!
Jag är nöjd med willys!
Använder Willys då de är den blöja som sitter bäst på vår knubbis. Tycker inte att de klumpar sig.
Vi har provat Willy´s blöjbyxor. ALDRIG igen säger jag bara! Har aldrig varit med om att en blöja läckt åt alla möjliga håll någon gång! Utsmetat bajs är inte så trevligt!
Annars skulle jag tipsa om Lidls blöjor, men favvisarna är ändå Libero och Huggies.
Jag har mest använt Willys blöjor till min son som nu är lite över 2 år. Byxblöjorna är superbra! När han var liten bebis så fick han tyvärr eksem i rumpan av Willysblöjorna om han hade såna för ofta, så därför varierade vi med Libero.
Nu när min son lagom börjar bli blöjfri så är det snart dags att ge sig ut i blöj-ljungeln igen!