Britax- Vigour 3+
Någon som har erfarenhet av Britax- Vigour 3+ eller annan vagn med trehjul som har vändbar sittdel?
Någon som har erfarenhet av Britax- Vigour 3+ eller annan vagn med trehjul som har vändbar sittdel?
Jag tittar närmast på Emmaljunga nitro. Men man kanske kan låsa framhjulen. Eftersom jag garanterat kommer att pulsa i 10 cm snö så måste min vagn klara det.
Tack för tipset. Jag har startat en tråd för att fråga om råd på EL Nitro VS Brio Happy ligt men ingen verkar palla att ge kommentarer. Jag skall kika närmre på det du säger.
Man har ju olika smak. jag hade nog om jag hade bott där det är mycket snö köpt en vanlig 4-hjulig vagn med rejäla däck som klarar mycket snö. Emmaljunga har aldrig varit en favorit för min del, utan det har varit Teutonia som varit den smidigaste. Emmaljunga är säkert ett bra märke och det är snygg vagn men den är så klumpig tycker jag och onödigt bred. Men man ska gå på det man själv känner!
Jag bor i Malmö så snöproblemet är ju inte så värst överhängande. Men den vintern sonen var bebis hade vi massor av snö i två månader.
Kul att smaken är olika. Jag tycker inte om teutonian men älskar EL
Jag kollar mest på fjädringen nu. Om vagnen är lätt att svänga osv.
För att återgå till ämnen, så tycker jag att +3 verkar väldigt smidig. Men kna mna få plats med en 3åring i den? Det verkar kort om benutrymme. eller blir den längre när man har sisten frånvänd?
Vår son behöver fortfarande sova middag. Hemma sover han alltid ute och åker vi någonstans så är det bra att han kan sova i vagnen. Och eftersom han alltid springer så är det bra att han kan sitta och vila. Han är inget barn man måste tvinga till motion om man säger så, snarare tvinga honom att sitta still och vila.
Jag befarar att bebisen kommer att bli av samma kaliber.
puffar igång tråden då jag som så många andra fastnat i barnvagnsdjungeln och har 0 erfarenhet av sånt här.
Jag är ute efter en vagn som går bra i terräng, har spanat in Quinny freestyle som verkar super förutom att den tydligen tar stor plats i bilen tex.
Såg idag en britax vigour 3 som verkade väldigt smidig. Verkar ju ha samma funktioner som Quinnyn. Glömde dock kolla om hjulen var pumpbara (bättre i terräng om jag förstått rätt) och om framhjulet var låsbart.
Vad behöver man då till en liten nyfödd; liggdel och babyskyddet och senare sittdel (den kommer med antar jag)? Var kommer mjukliften in i bilden?
Frågorna alltså: går det att låsa framhjulet? Tar den sig bra fram i terräng? Hur blir storleken ihopfälld? Och vad behöver man mjuklift till? Övriga + el -?
Någon som vet ca priset på hela kalaset med de tillbehör man behöver?
Frågorna alltså: går det att låsa framhjulet? Tar den sig bra fram i terräng? Hur blir storleken ihopfälld? Och vad behöver man mjuklift till? Övriga + el -?
Någon som vet ca priset på hela kalaset med de tillbehör man behöver?
Japp, det går att låsa framhjulet, och det är hjul som inte alls ska pupas -hårt gummi/plast hjul. Min mamma bor i "skogen" och man får ställa bilen och gå sista biten fram till huset på grusväg och på skogs stig. För oss har det fungerat alldeles utmärkt!
Har inte storleken på den ihopfälld, men i våran volvo v 50 får den plats och vi får även i matkassar och dylikt.
Om du köper den som en duo vagn (inkluderar, liggdelen + sittdelen) behöver du ingen mjuklift, då har du liggdelen.
Sen har Britax ett babyskydd som är som en liggdel man kan ha den istället för liggdelen på britax vigour 3, man måste ju ändå ha ett babyskydd.
www.britax.se/BabySafeSleeper08.htm
www.britax.se/Vigour3_08.htm
Här ser du mer varianter på "click n go"
Åhh. tack för all info!
Du verkar alltså nöjd med din!? Jag tyckte den verkade så himla smidig och lättkörd, men kommer vara ute en hel del på skogssstigar och grusvägar, asfalt och is så där är det viktigt att den är bra. Har hört att pumpade däck bäst men dessa ser ju stora och bra ut och jag antar att dämpningen i övrigt spelar in. JAg måste nog klämma och känna på den mer.
Babyskyddet, det använder man på vagnen tex när bebisen sover och man ska flytta den från bilen och kortare sträckor, eller? T ex in och handla och så? Ska kolla på de olika!
Annars tänkte jag bara höra om utrymmet i ligg och sittdel. Vi kommer få en lååång bebis mest troligt så att det är viktigt att det inte är för snålt tilltaget, det är så svårt det här med alla barnvagnar, spec när man inte har ngt att jämföra med.
Puffar lite, någon som vet om det finns liggdel till Britax Vigour 3+???
Eller om någon annan modell passar den?