• Mammatilltretroll

Någon som testat ORIGINS hudvård för känslig hud? Var beställa billigt på nätet?

Jag fick förra veckan prov på ORIGINS hudvård på Åhlens. Den serien för känslig hud som heter något med Mushroom och är lite brun i färgen på krämen..
    Tycker den verkar bra och skulle vilja testa men det är så dyyyrt!
    Kan man beställa på nätet någonstans tro?

• Svar på tråden Någon som testat ORIGINS hudvård för känslig hud? Var beställa billigt på nätet?
  • Anna Paulita

Jag kan inte riktigt svara på dina frågor, men säga att jag är helt och hållet fast på Origins. De bästa som hänt min hud någonsinn. :)

Tyvärr har jag inte hittat Origins på nätet så jag får snällt köpa på Åhlens eller på Finlandsbåtar.

• Mammatilltretroll
    Anna Paulita skrev 2009-08-17 12:32:48 följande:
    Jag kan inte riktigt svara på dina frågor, men säga att jag är helt och hållet fast på Origins. De bästa som hänt min hud någonsinn. :)Tyvärr har jag inte hittat Origins på nätet så jag får snällt köpa på Åhlens eller på Finlandsbåtar.
    Finns det på Silja alltså?
    Och hur mycket billigare blir det då?
  • Anna Paulita
    Finns det på Silja alltså?Och hur mycket billigare blir det då?
    Viking Line vet jag har det, Cinderella.
  • Anna Paulita

Just det, den krämen jag brukar köpa kostar iaf 100 kr mindre än på Åhlens. Det är det enda jag minns....

• reserverad

Origins är det sämsta som har hänt både min och min mammas hud.

• Anna Paulita
    reserverad skrev 2009-08-17 19:26:14 följande:
    Det är väl som det mesta inom hudvård, olika för olika personer. Min hud har blivit fantastisk efter jag började med Origins för drygt ett år sedan.
  • Mammatilltretroll
    reserverad skrev 2009-08-17 19:26:14 följande:
    Vilken hudtyp har ni?
    Vilka produkter provade ni och blev huden sämre direkt eller gradvis?
  • reserverad

Vet inte exakt vad mamma har provat men hon fick finnar och utslag iaf. Själv har jag provat det mesta därifrån och fick också utslag, finnar och huden blev röd och flammig. Jag minns att jag fick världens torra partier på kinderna, riktigt så att det flagnade och var knastrigt, av deras rengöring för känslig hy. Det kom gradvis men ändå relativt snabbt, nånstans runt 2-4 veckor.

Vi har båda normal men lite mot känslig hy men inget "överdrivet" känslig hy.

Mammatilltretroll skrev 2009-08-17 21:10:32 följande:
    Vilken hudtyp har ni? Vilka produkter provade ni och blev huden sämre direkt eller gradvis?
Svar på tråden Någon som testat ORIGINS hudvård för känslig hud? Var beställa billigt på nätet?