Förslag på pyssel att göra med sina barn....
Önskar lite förslag på pyssel man kan pilla med! Har gjort Play-dough....men mer tips önskas!!!!
Önskar lite förslag på pyssel man kan pilla med! Har gjort Play-dough....men mer tips önskas!!!!
kylskåps magneter!!! det är jätet kul att göra.finns speciell "deg" frö sånt med magneter till att limma fast.men formar dom och sen bränner dom i ugnen.
oki....toppen....mer förslag önskas!!!
klistermärken - t.ex sådant som medföljer reklam för bokklubbar. Man kan bara klistra dem på papper, eller man kan göra små böcker; vi ett papper och sätt märken på varje sida skriv dit hur många det är på var sida och vips har ni gjort en sifferbok.
Stämplar - skaffa en bunt gamla stämplar (eller nya), min yngsta älskar en gammal företagsstämpel (firman har bytt adress och pappa tog hem stämpeln). Den väljer hon framför div. djurstämplar vi har.
Måla med vattenfärger är ju alltid kul. Ibland fäster jag spännpapp över hela bordet och så målar vi allihop över hela pappret.
Stora pärlor att trä upp på tråd eller bygga pärlplattor (eller små päror för lite mer avancerade barn).
Klippa ur bilder ur tidningen och kistra in i en liten bok är något jag gjorde tidigt med mina barn. Innan de kunde klippa själva så valde de och jag klippte. Sedan klistrade de in i en liten bok (av vikta papper) och sedan skrev jag under vad det var. Dessa böcker läste vi tills de gick i bitar.
Hej!
Det finns ju massor med pysselsidor på nätet. En som jag tycker om är www.skapligtenkelt.se/ Där finns det massor med lätta pyssel/rit tips. men sedan beror det ju på hur gamla barnen är.
Lycka till!
Åh, tack så mycket!!!! Superbra!