Inlägg från: VISAMÅ |Visa alla inlägg
  • VISAMÅ

Barn födda JULI 2007

Hej allihop

Tiden rusar på dags för en ny tråd - igen och igen...

Ellenwesterlund - Tvillingarna Sebastian o Kristoffer 2/7
    Skorpan2 - Natanael 2/7
    Mamma89 ? Tindra 3/7
    MaDDelicious Freja 4/7
    Emsor1 ? Julia 10/7
    Pilliss ? Tarek 10/7
    Superasstess ? Aurora 10/7
    Jelikans ? Tore 17/7
    Ozgirl ? Joanna 20/7
    Mailan ? Liam 22/7
    Orakad balle....... - J 25/7
    Pusselbiten86 ? Thias 24/7
    SusannaT ? Isabelle 24/7
    War ? Otto 26/7
    Visamå ? Sabine 29/7

• Svar på tråden Barn födda JULI 2007
  • VISAMÅ
    Emsor1 skrev 2009-08-17 17:16:16 följande:
    här är jag iaf, hann inte svara ja på din fråga innan du fixade ny:)
    Snabb och alert idag
  • VISAMÅ

NEJ, JAG HA, KAN SJÄLV, BORT, SLUTA.

Är det nån mer än jag som lyssnar till dessa ord om dagarna?

• VISAMÅ
    Emsor1 skrev 2009-09-13 21:16:16 följande:
    ja och framför allt "Jag bill inte!!!"
    Det har hon inte börjat än.

Men jag glömde ordet MIN eller nin som hon säger.
  • VISAMÅ
    Emsor1 skrev 2009-09-22 16:24:12 följande:
    buhu hahaha julia säger "uia e lite lessen" och så försöker hon darra på underläppen
    försöker darra på läppen

Här har vi nu en tjej som bryter ihop totalt när hennes far säger nej eller nåt annat som inte passar lilla fröken. Då kommer hon springades till mig med krokodiltårar och det är så synd om henne. Efter kommer fadern och säger -jag sa bara att det var dags att borsta tänderna.
  • VISAMÅ
    Emsor1 skrev 2009-09-24 07:33:00 följande:
    ett annat ord som används flitigt nu är måste, igår vaknade hon och sa, jag måste ha glass! och på eftermiddan kom hon och förklarade att vi minsann måste gå å köpa glass. sen berättade jag att hon fått sin första tid till tandläkaren "ja!" ropade hon "jag måste gå till tandläkaren"

Har ni redan tandläkartid? Här får vi vänta tills dom blir tre år.

Hon har börjat med att sätta upp en hand i luften och säger stopp när man kommer. Eller ställer sig ivägen i dörrhålet med ordet stopp för att sen flytta på sig med ordet in, för så gör storesyster. Lillesyster gör allt som storesyster gör, riktigt kul ibland.
  • VISAMÅ

Här är det bra. Sabine har lärt sig att man ska säga förlåt när man gjort nåt dumt. Så nu är det ett och annat "gelåt" här. Slår storesyster i skallen -gelåt. Ritar på bordet -gelåt. osv...

• VISAMÅ

Familjen Mu skrev 2009-10-01 22:28:02 följande:

Hänger gärna på i denna tråden.Har en dotter född juli-07
    Välkommen!
  • VISAMÅ

Gårdagens nya ord hyhäck, med betoning på ä = ryggsäck och sen häck = baddräkt. ,,,mbdbyyyy Sabine hjälper till g5 Dessutom fick hon till en hel mening på kvällen när jag skulle natta henne då skulle hon bära båda dockorna uppför trappen. Jag tyckte jag skulle ta en av dockorna iallafall och hon höll med och sa -Ja, mamma bambam Icka. =Ja mamma bära Madicken.

• VISAMÅ

Den lilla skitungen har pillrat bort pressarfoten på symaskinen och lagt den någonstans. Jag vill ju syyyy... vettte tusan var jag ska leta, den kan ju ligga precis var som helst i huset. Får väl köpa en ny. *sur*

Så fruktansvärt klåfingrig ungen, blir helt knäpp på henne ibland, kan inte låta bli nåt. Ska var med och trycka och peta på allt hela tiden, medans syrran är en riktig mes och vågar inte röra nåt. Kan dom inte fördela det hela lite emellan sig, så det blir mer jämvikt. Ha så gott i helgen!

• VISAMÅ

He, hå ipp ipp våran nya favorit lek. Hon kan bara räkna till två, så det blir ett två klipp klipp. Sten, påse, sax är lek mer känd som och Sabine väljer alltid sax.

Annars har hon varit förkyld nu en vecka, feberfri men snorig som bara den.

• VISAMÅ

Sabine ska också gå själv, men när vi ska till skolan på morgonen med storesyster så får hon åka vagnen annars tar det 40 minuter innan vi framme. Hon kan gå hem sen då har vi tid. Det tar en kvart att gå dit med henne i vagnen.

Imorse vakna hon halv fem, jippi. Det var ingen mat som dök igår kväll så hon var hungrig, förstås. Fixa välling och hon låg bredvid mig en halvtimme men somna inte om, så vi gick upp. Det får nog bli en middagslur idag, hon sover inte middag annars.

Emsor: Fint sätt att be om godis , lite så där i förbi farten Sabine inbillar sig att hon tycker om godis men spottar bara ut, det mesta iallafall. Ahlgrens bilar duger.

• VISAMÅ
    Emsor1 skrev 2009-11-05 16:28:22 följande:
    orakad balle med tallbarrsdoft skrev 2009-11-05 09:30:52 följande:
    saken är att hon inte har tålamod alls när det gäller allt annat men just när det gäller när vi inte förstår är det ok.
    Här är det tvärtom. Hon kan sitta och dona med sitt länge och väl, fastän den inte alltid går så bra så försöker hon om och om igen. Sen blir hon riktigt sur när man inte förstår henne på en gång. Och det är inte alltid så lätt och förstå vad hon menar, när hon inte kan prata rent för fem öre.
  • VISAMÅ

Här kommer lite Sabinska att studera

Hockla=lock
    mam mam=pyjamas
    bam bam=Bamse, bära, sköldpadda, bajsa
    inga=välling, klänning, pengar, stänga, gunga, hänga m fl -ng ord
    huve=hund
    nin=min, kanin
    Nina=Sabine
    åa=blåsa, Åsa (storesyster)
    gelåt=förlåt, låta/låter
    ik=musik
    huhu=morot
    mall=mjölk, hjälm
    ka=katt

Sen en massa ord som låter mer riktigt och som utomstående också kan förstå.
    Nån grammatik existerar inte direkt då hon fortfarande nöjer sig med att använda ett ord i taget, ibland kommer det ur henne nån längre harang. Förutom när hon använder ordet min, då går det alltid bra att lägga till ett ord till

Idag ska vi iväg och inhandla några vettiga vinterkängor åt barnen.

Svar på tråden Barn födda JULI 2007