• Mailan

Barn födda JULI 2007

här är det
    "akta mäjj"=akta dig
    ja isst (ja visst) - till allt som är ja, fast ibland är han lat och säger bara "isst"

sedan är det också "buhu, Mimam lessen"...

• Mailan
    Emsor1 skrev 2009-09-24 07:33:00 följande:
    ett annat ord som används flitigt nu är måste, igår vaknade hon och sa, jag måste ha glass! och på eftermiddan kom hon och förklarade att vi minsann måste gå å köpa glass. sen berättade jag att hon fått sin första tid till tandläkaren "ja!" ropade hon "jag måste gå till tandläkaren"
    haha

Idag har vi varit en sväng på mitt jobb och hälsat på. Liam gick och blängde surt på alla som pratade med honom och gömde sig bakom mig. Hihi, så kul att se.
  • Mailan

hej hej, puffar upp tråden lite! Hur är det med alla mammor och barn? Är hemma vab för liam idag, igen..

• Mailan

det är så kul med nya ord, och jag tycker att de poppar upp hela tiden!

Liam är inne i en period då han älskar allt. Ässka dejj mamma, ässkaj böjjor (blöjor), ässka baan (banan). Haha, han är en tvättäkta tok.

Han sa också häromdagen "ja ässka uijjas mamma emma" (jag älskar Julias mamma Emma). Visserligen ingen nyhet att han gör det, Emsor har alltid varit en av Liams absoluta favoriter. Men lite sotis blir jag allt

Svar på tråden Barn födda JULI 2007