Barn födda JULI 2007
här är jag iaf, hann inte svara ja på din fråga innan du fixade ny:)
här är jag iaf, hann inte svara ja på din fråga innan du fixade ny:)
ja och framför allt "Jag bill inte!!!"
ett annat ord som används flitigt nu är måste, igår vaknade hon och sa, jag måste ha glass! och på eftermiddan kom hon och förklarade att vi minsann måste gå å köpa glass.
sen berättade jag att hon fått sin första tid till tandläkaren "ja!" ropade hon "jag måste gå till tandläkaren"
Men lilla plutt-Liam! Klart Julias mamma älskar honom oxå:D
Julia är inne i en "måste" period, allt är måste eller "vill"
Hon kan vakna på morgonen och säga "mamma du måste köpa glass" eller "jag måste hoppa i soffan" eller " vi måste köpa klubba"
en annan grej är tex: "Julia ät upp din macka" - "nej jag bill inte äta macka" eller "sluta hoppa i soffan nu" - "nej jag bill hoppa i soffan nu"
Så kan det hålla på hela dagar ibland, oavsett vad man säger
Familjen Mu skrev 2009-10-27 23:35:42 följande:
mamma mu: gud så skönt! Sån är hon överallt annars men just när man behöver ha henne att gå själv, nej då ska hon såklart vägra.
Det är så kul med saker som kommer ur barnens munnar ibland. Idag skulle jag å ut i köket och hämta nåt till Julia, kommer inte ihåg vad det va men då säger ungen: mamma, hänta du lite dodis til juja med? Alltså, mamma hämtar du lite godis till mig med, jag höll på å vika mig dubbel av skratt, hon såg så kul med, liggande på lillebrors lektäcke med armarna bakom huvet och benen i kors...
Familjen Mu skrev 2009-10-29 21:42:48 följande:
orakad balle med tallbarrsdoft skrev 2009-11-04 19:30:48 följande:
orakad balle med tallbarrsdoft skrev 2009-11-05 09:30:52 följande:
orakad balle med tallbarrsdoft skrev 2009-11-07 18:31:40 följande: