Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Bordsplacering??

Vi la ner mycket tid på vår bordsplacering till vårt bröllop. SKulle aldrig funka med fri placering, då det skulle bli grupperingar och folk som skulle bli utanför. Dessutom ville vi hade lite traditionellt. Det blev kanonbra och jag tror alla hade trevligt.

• älskarlivet81

Jag VET att våra gäster hade det trevligt på vårt bröllop! Alla har sagt det till oss och det skulle de inte göra om de inte menade det.. Om vi inte hade haft bordsplacering så hade det blivit grupperingar och ingen hade pratat med någon de inte kände sedan 30 år tillbaka ungefär..

Dessutom ville vi ha honnörsbord och vi hade 60 gäster, det hade inte funkat med fri bordsplacering, eftersom vi ville ha de som betydde mest för oss närmst oss..

puss skrev 2009-08-18 07:24:13 följande:
    jag hatar bordsplacering! uppkörda skitfasoner. jag anser att jag, och andra vuxna människor, är fullt kapabla till att sätta sig ner själva. varför ska jag fösas ihop med dumskallar jag inte vill veta av? hur trevligt blir det då? skit i bordsplaceringen, snälla ni, låt det aldrig hända igen att jag får se mitt lilla namn på en skylt.
  • älskarlivet81

För att i vår släkt hade det t.ex. varit så att mina mostrar och någon av kusinerna hade satt sig ihop och inte släppt in någon annan.

Dessutom ville vi som sagt var ha de som betydde mest för oss närmst oss (t.ex. våra syskon och bestman/tärna). Sen är det så att min släkt känner varandra efter så många år på middagar och fester.. Sen hade vi kompisar som inte träffat någon annan och då ville vi inte att de skulle bli utanför. Vi la ner många timmar för att vi skulle få en bra bordsplacering. Sen tyckte vi inte att de som alltid pratar eller bor ihop skulle sitta vid varandra, det är nyttigt att prata med andra ibland också.

Efter middagen bröts borden upp och det blev fri placering.

puss skrev 2009-08-18 07:30:37 följande:
    poängen är ju att man ska få prata med vem man vill. varför tvinga ihop folk? men ok, alla hade säkert trevligt.
  • älskarlivet81

Vi hade inga lekar direkt, däremot blev det så att tjejerna kom fram och pussade min man när jag var på toa. Men det var inget som någon aviserat, men alla hade varit på många bröllop och då blev det så.. Tyvärr missade alla killarna när min man gick på toa så jag fick inga pussar..

Sen började några av våra kompisar banka i bordet och då skulle vi stå på stolarna och pussas. Vi förstod först inte vad det betydde, men blev snart varse om det.

Sofiero skrev 2009-08-19 18:21:19 följande:
    Jag förstår själva grejen med bordsplacering då det garanterat skulle bli kaos om typ 100 pers själva ska gruppera sej, ordna och styra vem som ska sitta vart så det blir bäst enligt dom själva, lättare att kolla på en lapp och gå och sätta sej. Men det jag ställer mej mer frågande till är det här ihop-tussandet. "Han och han jobbar med data, dom sätter vi bredvid varandra!", eller "Han och hon är singlar, dom får sitta och prata!". Visst att bröllop är ett underskattat sätt att träffas, men... Ett av mina "problem" är att jag har svårt att se saker ur andra synvinklar än min egen och jag hade blivit vansinnig om jag fått sitta bredvid nån helt okänd kille som jag förväntades underhålla Men det är jättekul att höra er, olika varianter och främst tankarna bakom det hela. Ännu en sak, hade ni såna här "lekar" vid bordet; t.ex. att alla skulle göra något så fort bruden reste på sej eller liknande?? Vad och varför??
  • älskarlivet81

Fast är det farligt att prata med någon som man kanske inte träffar igen? Dessutom kanske ni träffas om något år igen, vid ett dop eller liknande och då är det ju skoj att känna till varandra lite grann..

Sofiero skrev 2009-08-22 15:49:40 följande:
    Jojo men vid fikabordet på jobbet så är ju konversation ett måste för att det ska fungera att jobba ihop. Sambons kusins sambos mamma eller vad det nu kan vara, är det ju inte säkert att jag nånsin träffar igen
  • älskarlivet81

Jo jag vet, men ska värdparet ta hänsyn till det?

Jag tycker inte man placerar ut parvis, förutom förlovade par.. Tänk på alla som kommer dit själv? Ska de bara sättas ihop med någon då? Nej bättre att blanda alla!

Sofiero skrev 2009-08-22 16:52:06 följande:
    Farligt och farligt... Om du läst tråden så ser du att jag har ett socialt handikapp som gör det ganska svårt för mej i såna här situationer. De blir helt enkelt väldigt obehagliga. Och en annan grej som jag varit inne på är att detta gör att jag har en ganska stark integritetskänsla. "Första bästa" sådär har helt enkelt inte med mitt liv att göra; vad jag jobbar med, vad jag gör på fritiden osv. Ska tilläggas att jag inte har något normalt liv, hade jag bara kunnat svara "Förskollärare" och "Spela fotboll" så hade det inte varit några problem. Jag sitter ju hellre med folk jag känner och kan vara avslappnad med och HAR TREVLIGT, än sitter och våndas och känner att jag måste svara på pinsamma frågor, vända ut och in på mitt liv, låtsas vara intresserad av andras liv, ständigt kolla på klockan och hoppas att man slipper undan snart. För att jag gissar att väder och vind klarar man av ganska snabbt...
Svar på tråden Bordsplacering??