Vi hade inga lekar direkt, däremot blev det så att tjejerna kom fram och pussade min man när jag var på toa. Men det var inget som någon aviserat, men alla hade varit på många bröllop och då blev det så.. Tyvärr missade alla killarna när min man gick på toa så jag fick inga pussar..
Sen började några av våra kompisar banka i bordet och då skulle vi stå på stolarna och pussas. Vi förstod först inte vad det betydde, men blev snart varse om det.
Sofiero skrev 2009-08-19 18:21:19 följande:
Jag förstår själva grejen med bordsplacering då det garanterat skulle bli kaos om typ 100 pers själva ska gruppera sej, ordna och styra vem som ska sitta vart så det blir bäst enligt dom själva, lättare att kolla på en lapp och gå och sätta sej. Men det jag ställer mej mer frågande till är det här ihop-tussandet. "Han och han jobbar med data, dom sätter vi bredvid varandra!", eller "Han och hon är singlar, dom får sitta och prata!". Visst att bröllop är ett underskattat sätt att träffas, men... Ett av mina "problem" är att jag har svårt att se saker ur andra synvinklar än min egen och jag hade blivit vansinnig om jag fått sitta bredvid nån helt okänd kille som jag förväntades underhålla Men det är jättekul att höra er, olika varianter och främst tankarna bakom det hela. Ännu en sak, hade ni såna här "lekar" vid bordet; t.ex. att alla skulle göra något så fort bruden reste på sej eller liknande?? Vad och varför??