• SuperSuf

Bra namn för en Siberian Husky? (varghund)

Jag har snart tänkt att skaffa mig en liten Siberian Husky men har lite svårt för det där med namn.
    Någon som har några förslag som skulle passa en sån?
    Jag har inte bestämt mig för vilket kön, så vilka förslag som helst!

• Svar på tråden Bra namn för en Siberian Husky? (varghund)
  • Majsan70

Kommer inte hunden med ett namn från uppfödaren?

De brukar ju få det tillsammans med kennelnamnet när de reggas har jag för mig?

• mammutten81

Jag känner en som har 5 sycken, det heter:

White ( kritvit..hihi)
    King
    bling
    Sessan
    Och Snow

Majsan 70- De felsta köper ju inte sina hundar via en kennel.
    Och när vi köpte en hund hette den Aslan, vilket vi inte gillade och bytte.
    Så gör de flesta enligt kennelklubben.

• SuperSuf

mammamutten: Jag har faktiskt funderat på ett namn med snow i, just för att de används mycket till att dra slädar och så.

• Nattsaga

Våran husky heter Chodde (Chodorov) dock inte vi som döpt honom eftersom han är omplaceringshund. Han verkar va döpt efter någon politiker eller nått, minns inte riktigt hur det låg till. Vi hade nog inte valt det namnet, men Chodde duger.

• Majsan70

Men när man föder upp hundar speciellt med ras, så måste de ju ha sina namn när de reggas. Såvitt jag vet så får man dessutom inte ta hur många kullar som helst utan ett stamnamn eller???

Sen om man gillar namnet eller ej är ju en annan sak.

• Juniphé

Vargtass?
    Silver?
    Blue?
    Wolverine?
    Snow?
    Snötass?
    Stormvind?
    Hercules?
    Zeke? (Stora stygga vargen i tre små grisar)
    Coyote?

• Annikamed2barn

Jag tycker att det absolut coolaste namnet på vilken hund som helst är Morris

• Maraschino

När man köper en hund från en kennel har hunden ett sk kennelnamn. Våran hund heter på pappret GoldenDelicious Lets Dance, men i det dagliga livet heter han Casper vilket är så mycket lättare att ropa!!!

Det finns väl ingen kennelhund som heter sitt "riktiga" namn, mamman till Casper heter Golden Delicious Hungry Heart men kallas för Hunny...

Tips på namn....

Hero
    Snowii
    Ha, ha det står stilla...

Svar på tråden Bra namn för en Siberian Husky? (varghund)