• Anonym (Orolig)

Blodig flytning efter sex

Har märkt att jag den senaste tiden har fått en ljusrosa (mycket ljus) flytning ca ett dygn efter sex. Har hört talas om att kontaktblödningar kan vara ett tecken på livmoderhalscancer. Är det att anse som kontaktblödning när den rosa flytningen kommer så långt efteråt? Är det någon som har liknande erfarenheter? Har ni fått någon diagnos.

• Svar på tråden Blodig flytning efter sex
  • Anonym

Hej TS. Jag blöder nästan varje gång efter samlag. Dock inte så långt efter. Det kommer några droppar direkt efteråt.
    Har tagit cellprov och så men det visade inget på mig iallafall. Vet ej vad det då kan vara

• Anonym (Orolig)

"Puffar"

• CK82

Jag skulle kontakta min gynekolog och ta de tester som finns, tex cellprov för det kan ju vara ngt tecken på cellförändringar tyvärr!

För du är inte gravid va?
    För då är det ganska vanligt att blöda lite efter sex!

• Anonym (samma)

Jah blödde efter sex och fick ibland lite ont när vi hade sex. Visade sig att jag hade svåra cellförändringar som jag fick ta bort. Gå å kolla, det skadar ju inte.. Bättre att få det gjort OM det skulle vara nåt. Lycka till!! Kramar till dig

• Johannniii

Enligt min gynekolog kan det vara att man bara har känslig livmoderhalstapp.. som snoppen nuddar mot när man har sex. Men om du är orolig så boka en tid för test :) Lycka till !

• Anonym

Kan vara en inflammation eller nåt.

• Anonym (Orolig)

Tack för alla svar. Jag har en tid hos gyn om två veckor, men det känns som en evighet dit. När man söker på nätet hittar man mest info om att det skulle kunna vara livmodershalscancer. Det är i alla fall skönt att höra att det kan finnas andra orsaker än cancer. Ni som har haft blödningar - har de alltid kommit i direkt samband med sex eller har de kommit senare efter t ex ett dygn? Har det hänt att ni har fått rosa flytningar även när ni inte har haft sex?

• Anonym (Va?)

Detta har jag aldrig hört talas om... Jag får nästan alltid en ljusrosa/ blodblandad flytning efter sex och visste inte att detta var onormalt.... Trodde att det hade att göra med spiralen eller nåt.
    Kanske borde boka en tid jag med!

Ts berätta hur det går för dig! Lycka till!!

• Anonym (samma)

Va bra tt du bokat tid. Det är säkerligen ingen fara, men det är ju skönt att slippa gå o tänka på det... Jag blödde direkt efter vi hade haft sex. Inte mkt men det syntes ju..Kom faktiskt inte ihåg om jag hade några rosa flytningar även om jag inte hade sex..Var i ett nytt förhållande då, så man hade ju sex nästan jämt.. hmm ... ;)
    Håller tummarna för dig att det inte är nåt! Å skulle det vara det är det intehela världen det heller, då tas det bara bort! Ha det så bra så länge! Kram

• Anonym (Orolig)

Anonym (Va?)
    Dina blödningar kan säkert ha med spiralen att göra. Tror jag har läst någonstans att både spiral och p-piller kan ge blödningar. Problemet är att jag inte använder något preventivmedel. Är också säker på att jag inte är gravid.

Svar på tråden Blodig flytning efter sex