Inlägg från: kramgo80 |Visa alla inlägg
  • kramgo80

White trash!

Lina och Elsa skrev 2009-08-18 08:21:50 följande:

Jag sa "white trash" om någon framför min mamma en dag och hon sa att hon tyckte det var ett sånt fult uttryck för termen kommer liksom ursprungligen från att alla "black" var "trash" utan att det behövde sägas, de som var "white trash" var liksom lika trashiga som svarta då. När man tänker på det på det sättet blir det lite mer äckligt. Så när jag vill tala illa om folk så brukar jag mest säga att de är trashiga :D Så behöver vi inte gå in på färg och ras och skit :D
    Att försöka vara politiskt korrekt blir ju väldigt löjligt när man ändå håller på att uttrycka sig nedsättande om en annan grupp människor.
    Jag antar att du inte menar 'trashig' som en positiv benämning. Lite kvasi-PK med andra ord.
  • kramgo80
    vildochvacker skrev 2009-08-18 09:44:46 följande:
    VAD ÄR en typiskt W- T????Ngn som vet?????
    Det har tidigare i tråden givits en ganska bra beskrivning.
    Annars tycker jag att wikipedias är slående träffsäker
    sv.wikipedia.org/wiki/White_trash
  • kramgo80
    tebax skrev 2009-08-18 12:15:48 följande:
    "White trash (engelska vitt skräp, ibland även omnämnt whiskey tango vilket är den engelska bokstaveringen av w och t) är en starkt nedsättande benämning från USA på ljushyade personer med låg social status." står det där, då undrar jag vad man kallar mörkhyade som lever enligt denna normen . Är dessa också WT?
    Det var väl inte en så genomtänkt fråga?
    Det är klart att mörkyhyade inte är WT. Varför måste det överhuvud taget finnas en motsvarighet för mörkyade personer? Det finns säkerligen benämningar på "mörka" grupper som saknar motsvarighet för ljushyade.
Svar på tråden White trash!