Inlägg från: idiblon |Visa alla inlägg
  • idiblon

White trash!

Det är ju ett skitbra ord. Vill man inte hamna i den kategorin så kan man ju ta sig ur den, men inte förrän man vet att det är så man blir uppfattad.

• idiblon
    Mandi74 skrev 2009-08-18 14:19:26 följande:
    Inser att det är för mycket att leva upp till så jag får nog lägga ner det där med att bli wt..
    Fast första steget ut ur WT är att förstå att man redan är WT, men du kanske inte kommit så långt än.
  • idiblon
    Mandi74 skrev 2009-08-18 15:43:57 följande:
    Men om jag läser de krikterierna som krävs för att man ska kvala in så fan.. jag har ju inga spegelväggar, inga silikonpattar eller störa bröst överhuvudtaget, lever ju inte på soc.. är visserligen sjukskriven, det kanske räknas? Röker ju inte inne heller..
    Du hänger i sandlådan på fl, det räcker.

*duckar*

Jag är WT för att jag är blond, röker, super och älskar rosa. Dock klassreser jag så en dag kommer jag ha klättrat ur träsket helt.
  • idiblon
    Stårschan skrev 2009-08-18 16:33:48 följande:
    Tyvärr Idiblon. Du stavar för bra för att vara WT.
    Jag vet, dessutom finns det andra attribut som gör att jag inte helt kvalar in i WT längre. Men jag har lilltån kvar i det facket.
    tebax skrev 2009-08-18 16:37:11 följande:
    jag anser att det är lika förnedrande att bli kallad white trash som en mörkhyad tyvärr blir kallad neger. Så kan man inte bara lägga dessa jävla ord på hyllan. Istället för att särbehandla folk efter klass och hudfärg. Vi lever för fan på 2000-talet och har inget vettigare att säga om folk vi egentligen är avundsjuka på .
    Människor kategoriserar och kategoriseras. Vill man inte tillhöra ett fack så är vetskapen om hur man uppfattas ett väldigt bra verktyg för att kunna ta sig ur, eller så behöver man inte bry sig. Men avundsjukeargumentet är fan WT i sig. Att inte diskutera klass, eller låtsas som att olika klasskikt inte existerar, är även det WT. Eller ska jag säga OOU, - outbildad ointresserad underklass-igt.
  • idiblon
    tebax skrev 2009-08-18 17:09:04 följande:
    Kallar du mig WT?
    Hehe, oj vad jag hade velat skriva roliga saker just nu.

*sätter mig på händerna*

Men nej, det gjorde jag inte. Det hade jag inte fått lov till för fl.
  • idiblon
    tebax skrev 2009-08-18 17:24:18 följande:
    kollat dig i spegeln? Du är nog närmare än mig ;)
    Hahahahahahahahahahaha, jag väntade på den. Ser du nu inte hur både roligt och användbart begreppet är?
  • idiblon
    tebax skrev 2009-08-18 17:29:52 följande:
    jag kallade inte dig det jag använde bara dina spydiga kommentarer.
    Det kliade i dina fingrar.

Precis som det gör i mina. Jag lägger hellre fram exempel på attribut som ofta kännetäcknar WT. Att inte vara medveten om de attributen, eller att man själv besitter dem, är definitivt mer WT än att erkänna de som passar in på en själv.

• idiblon
    Argo skrev 2009-08-18 17:33:18 följande:
    Jag har också invändingar mot att kalla de som inte tror på klass för WT. Jag skulle snarare säga at det är ett ganska vanligt fenomen bland folk som finns en bit högre upp på den sociala stegen.
    Jag har egentligen den invändningen jag också. Men det vore inte lika roligt att skriva, i just denna tråd.

• idiblon
    Dr Mupp skrev 2009-08-18 17:59:27 följande:
    människor kategoriserar alltid, det är en del av att vara människa.
    Precis som när folk gillar att kategorisera folk som använder sig av begreppet WT. Självinsikt är sällsynt.
  • idiblon
    tebax skrev 2009-08-18 18:23:53 följande:
    det var det löjligaste jag har hört. I mina ögon är du inte det, tycker ingen är WT. Det är ett uttjatat uttryck som folk använder mot folk som dom ser ner på
    Nej, inte alls. Jag använder det om mig själv också, och en massa andra roliga attribut, just eftersom det är roliga och typiska betraktelser.

Man kan snacka om WT och man kan kalla folk WT för att såra, det är faktiskt väldigt olika saker.
  • idiblon
    tebax skrev 2009-08-18 20:42:22 följande:
    varför kallas sig White trash om man är normal som du verkar vara ? Varför förolämpa sig själv?
    Det är ungefär som att kunna erkänna att man är fet om man är fet, man har några primitiva drag som gör att man inte riktigt är som man borde.

Det är inget fel i det erkännandet.

• idiblon
    tebax skrev 2009-08-18 21:12:26 följande:
    "att man inte är som man borde" Då kan väl du ta och tala om för alla hur man ska vara för att klassas som normal då .
    Det har inte med normalitet att göra, utan optimalitet.
  • idiblon

Att inte känna till innebörden av ordet "neger" är faktiskt WT som fan.

Jag vet, been there. Men som sagt, man kan ju välja att klättra ur WT-skiktet.

• idiblon
    tebax skrev 2009-08-18 21:27:49 följande:
    Jag vet innebörden, lika mkt som att bli kallad "de vita" eller just WT. Jag tycker man ska sluta dömma varandra efter vilken färg man har på kroppen. Säg då Human trash, men säg fan inte white trash eller balck trash för då har du ju förnedrat just rasen, vad är det som är så svårt att förstå?
    Jaså, jag tyckte du skrev att innebörden av "neger" var mörk/svart.

Men jag kanske läste fel.
  • idiblon
    Themis skrev 2009-08-18 21:28:10 följande:
    idiblon: Eller att odla sin trashighet lite om det känns intressant.
    Ja, sedan finns det ju inre och yttre attribut som inte direkt behöver ha samband. Därtill beteenden, självdistans och självinsikt. Inget behöver ju utesluta det andra.
  • idiblon

Jag är så glad att jag gav min son ett namn som inte förknippas med min socialgrupp. Vidare är jag glad över att jag fick ett namn som inte associerades med en viss socialgrupp. Det har gjort det lättare för mig att ta mig fram, min hårfärg (och kvalitét) till trots.

• idiblon
    tebax skrev 2009-08-20 21:34:43 följande:
    Vet inte vad jag vill heta skrev 2009-08-20 21:29:48 följande: Med resonemangen de flesta av er verkar ha så lär ni era barn att mobbas, bara så att ni vet. De kommer ju att reta barn som heter Cewin eller Tindra bara för att ni har sådana fördommar. Ska inte vi vuxna framstå som förebilder som leder in våra barn i en värld där alla är lika värda, oavsett namn, religon och bakgrund? Undar egentligen vilka som ska bli kallade trash då.
    Nej, så är det verkligen inte. Just medvetenheten om att det inte finns medvetenhet kring det gör att medvetenheten om att barnen inte är de som ska drabbas av det högre. Att jag använder WT-uttrycket är mest ett sätt att driva med mig själv, for real. Att det sedan finns underklass är en helt annan sak, just WT-attribut kan vem som helst besitta, men det är mest på skoj som uttrycker används, faktiskt. I HELVETE heller att jag vidarebefordrar sådana fördomar till min son, snarare tvärtom, genom att erkänna fenomen och diskutera dem vuxna emellan så behöver vi inte vara så desperata att särskilja oss.

Men alltså, Liam är INTE WT! Cewin, däremot, en människa som valt att stava så skulle jag ha mycket svårt för.
  • idiblon
    Stårschan skrev 2009-08-20 22:09:03 följande:
    Jag tror inte att det är någon risk för det. Det är nämligen ganska trashigt att uppmuntra ouppfostrat beteende hos sina barn också, liksom tunnelseende och att dela upp världen i svart och vitt.
    Exakt, precis. right on target.
  • idiblon
    tebax skrev 2009-08-20 22:59:11 följande:
    Helt patetiskt att vuxna människor som inte ens känner personen i fråga som dom stämplar på det sättet. Som någon skrev här ovan: "Cewin, däremot, en människa som valt att stava så skulle jag ha mycket svårt för." Snacka om att dömma hunden efter håret...
    Fast, jag kan ändra mig, det är bara det att det skulle bli snäppet svårare att komma förbi den första fasen. Jag ändrar mig hela tiden och vet mycket väl att jag kan göra det. Det är samma sak åt andra hållet, jag måste ju inte vara förtjust i en människa bara för att jag från första början har en mer förbehållslös uppfattning om dem. Det är ju ungefär samma sak som att du har svårt för människor som hävdar att det visst är naturligt och inget fel i att kategorisera folk, det beror ju på hur man väljer att använda de där kategoriseringarna i verkliga livet. Det går åt flera håll. Jag kan ha svårt för människor som inte begriper sig på stavningsregler och känner behov av att utmärka sig genom att ge barnen "speciella och unika" namn, eftersom de inte begriper hur korkat vissa uppfattar det. Om det sedan är korkat eller ej, är väl subjektivt, men det är ju bara att konstatera att det kan innebära svårigheter. Ungefär som att andra kan ha svårt att begripa varför i helvete jag bleker mitt hår så ljust, när det får mig att se ut som en mindre vetande idiot vars ord inte har samma tyngd som en brunetts. Jag får ju skylla mig själv, men att förneka sådana strukturer är ju som att sätta fötterna i dörrkarmen och spjärna emot verkligheten.
  • idiblon
    Argo skrev 2009-08-31 13:54:50 följande:
    Ah! Var på ett evenemang i helgen. Massvis med marknadsstånd och liknande. Vandrandes nedför en av "gångarna" kom herr och fru äkta WT! Det fullkomligt lös om dem lång väg. Han med träningsbyxor, trucker-keps och solkig hårdrocks t-shirt som smet över den lilla ölkaggen i fram. Foppatofflor med tubsockar. Hon med svärtat hår, piercingar, tunika och leggings. Tuttarna allt för högt upptryckta och usel, överdriven sminkning. Samma foppatofflor och ankelsockar till det. Bägge två med ett antal tatueringar. Hon hade nåt tribalt på överarmarna och en drake på vaden. Säkert en i svanken med, men det skymde tunikan. Pappan var också klottrad på men mönstrena kommer jag inte ihåg. De var i 30-32 årsåldern och hade fyra barn. En flicka på 15-16 år (där han inte verkade vara pappan - och fru WT måste ha varit sk ung mamma), en son på ca 4 och två mindre i olika ålder ca 3 och 2 i en dubbelvagn. De stod ut som så stereotypiska WT att jag genast tänkte på denna tråd. Då kommer det! Mamman behöver ropa in sin frispringande 4-åring och hojtar: "Kom nu så går vi vidare ... ... KEEEEEEVIN!" Herregud! Jag hade fullt schå att låta bli att flina synligt. Så exakt spot-on! I ett kort, elakt, ögonblick kom jag på tanken att gå fram och be att få ta en bild av dem. Bara i rent forskningssyfte givetvis. Jag lät bli.
    Hahaha!
Svar på tråden White trash!