Inlägg från: ThisIsMe |Visa alla inlägg
  • ThisIsMe

White trash!

Åsa skrev 2009-08-18 00:28:30 följande:
    tja schablonen är väl så många som möjligt i checklistan i kombination:låg utbildning och 0 intresse för att skaffa någonföga intresse för omvärlden utom vad som behövs för att dra in slantarointresse av att försörja sig själv, inkomstkällor gärna socialbidrag, A-kassa intjänad vid arbetsmarknadsåtgärder eller sjukersättningarful i mun (svär gärna och offentligt åt barn och partner och talar mer än gärna om "det j-la soc")flera barn tidigt utan ordnad försörjning och med olika papporfrämlingsfientligpå landet innehavare av ett flertal bilvrak på tomtenförtjust i "amerikanskt" utseende varierande mellan sunkig (dock omedvetet, inte på det medelklassigt grungiga sättet) och blonderad med silikontuttar (mer välbärgade varianten)väljer icketraditionella stavningar på barnens namn med många z:n och h:n som försvårar tolkningenvar väl vad jag kom på nu
    Klockrent!
    Lägger till 80-talsinredning med spegelvägg och bar.
  • ThisIsMe
    tebax skrev 2009-08-18 20:42:22 följande:
    varför kallas sig White trash om man är normal som du verkar vara ? Varför förolämpa sig själv?
    För att man inte orkar gå omkring och vara så jävla känslig hela tiden? För att man besitter självinsikt och en god portion humor?
  • ThisIsMe
    tebax skrev 2009-08-18 20:43:34 följande:
    Jaha så om man har dåligt ställt så är man mindre värd alltså. Stackars satar.
    Vem är det som påstår att socfall eller WT är mindre värda?
  • ThisIsMe
    tebax skrev 2009-08-20 07:55:53 följande:
    jaha så man är automatiskt ett vitt skräp i folks ögon pga av ett namn, det är inte så att man kanske bara ville ha ett annorlunda eller gillar namnet i sig att göra, utan det är enbart för att man ät lågutbildad och går på soc?
    HUR fick du meningen "att din son heter Liam betyder inte att han är wt, bara att hans namn signalerar just wt" till "så man är automatiskt ett vitt skräp i folks ögon pga av ett namn"?? LÄS vad folk skriver!
  • ThisIsMe
    ok, konstigt iaf att man behöver bli stämplad som en sämre människa utifrån det.
    Vem har sagt att man är en sämre människa för att man har stämpeln WT? Hittills är det bara du i den här tråden som paratat om "sämre människa" och "mindre värd". Sluta lägg ord i folks mun!
  • ThisIsMe
    Nording skrev 2009-08-20 12:49:40 följande:
    Födas med sämre förutsättningar?Vad är det för människa jag diskuterar detta med, att ett namn kan lägga grund på hur man senare i livet kommer leva är ju rent av idiotiskt.Jag heter Jennifer och tyvärr föddes jag inte med en J-lo rumpa och sångkarriär i högsta hugg , nej jag har byggt mig själv till den person jag är idag.(genom min uppväxt , mina kriterier jag vill leva upp till och ha i mitt liv har jag fixat själv).Ens uppväxt har stor betydelse över vilken människa man blir senare, men bara för att min son heter Liam skulle jag ju inte sätta ett vapen i hans hand eller en drog i hans liv, för att uppfylla kraven för sådana människor som du som anser att ett namn kan göra en person till människan den blev. Tragiskt att det är folk som tänker som du .
    Vissa namn är populära inom vissa grupper, det kan vi nog alla vara överrens om. Bland överklassen på Östermalm är namn som Philip oh Gustaf vanliga. I underklassen är amerikanskinspirerade namn som Liam, Kewin och Dakota vanliga just nu. Brottslighet är vanligare bland underklasssen. Det är alltså större risk att Liam och Kewin sitter i fängelse om 20 år än att Philip och Gustaf gör det. Det har absolut inget med deras namn i sig att göra, utan att de är födda med sämre förutsättningar. Du måste väl ända förstå skillnaden?
  • ThisIsMe
    tebax skrev 2009-08-20 14:42:51 följande:
    Vilken brottslighet?Om jag ska var ärlig så har jag hellre en son som heter Liam som vid 15 års åldern sitter utan för ICA med en 3,5% öl och smygröker en ciggarett än att han heter William Af Druvenberg och hinkar Champagne och sniffar kokain i smyg.
    Den brottslighet som man åker fast för. I lägre samhällsklasser är det vanligare med brott som man lätt åker fast för. Det är större risk att du åker i finkan om du gör inbrott i en bil eller rånar en korvkiosk, än om du missbrukar kokain eller förskingrar företagets pengar.
  • ThisIsMe
    tebax skrev 2009-08-20 14:35:18 följande:
    Så du menar på fullaste allvar att bara för att man har det dåligare ställt så kommer barnen automatiskt att bli kriminella ? HA!
    Automatiskt? Hur fick du det till det?
Svar på tråden White trash!