• Mandi74

Ta 7 åring ur skolan för att resa ett halvår?

Så länge ni känner att ni kan ge honom det han kommer att missa i skolan så varför inte. Ska ni vara på ett och samma ställe i australien så kan ni ju kolla efter en skola där..

• Mandi74
    Sponkilonk skrev 2009-08-18 00:25:41 följande:
    Min syster har kollat upp möjligheten för honom att gå i skola. Det skulle tydligen kosta 200 000 kr per termin. Så vi fick lägga ner det. =(
    Tråkigt..

Men jag tror att en sån upplevelse utvecklar barnen på en massa plan, så jag kan inte se något negativt med det alls.
    Se bara till att ha bra material med er så ni kan sköta undervisningen på ett bra sätt.
  • Mandi74
    Sponkilonk skrev 2009-08-18 00:29:04 följande:
    Nej, vi kan tyvärr inte åka då barnet är nyfött då rekommendationen är att vänta minst 6 månader innan man flyger så långt med bebis.Jag tror inte undervisningen i sig blir något problem. Det är mest kompisförhållanden jag är orolig för.
    Kompisarna behöver du inte oroa dig för, de finns kvar när ni kommer hem.. om de inte gör det så var de inga bra vänner ändå.

Jag tror att de uppleveleserna han får vara med om om ni åker kommer att väga upp det han missar och förlorar när det gäller vännerna.
Svar på tråden Ta 7 åring ur skolan för att resa ett halvår?