• Tili

    Hey Jude 15

    Toppen bra hatti!

    Ja verkligen synd att jag inte bor i närheten av dig. Kollektionen är mycket finare i verkligheten, underbara plysch kläder.

    mayasmama hur mår du?

    Jag ska plugga arbetsmarknad-management på stockholms universitet. Har alltid velat jobba med personal frågor så jag tänkte prova den här kursen. Ska bli toppen kul!

  • Tili

    Jag brukar köpa vinteroverall runt september-oktober.

    Kan rekommendera reima eftersom den är otroligt smidig för små barn.

    Tutim måste väl ha fått sin bäbis nu eller hur?

  • Tili

    Elims: Jag brukar köpa rema tec + suverän overall när man bor i Stockholm! Eftersom den inte är supervarm så kan man ha den från sen höst till tidig vår. Mina barn har aldrig varit kalla eller blöta. De är gigantiska i storleken!

    Jag brukar passa på och köpa på rean i jan-feb till året efter annars så kan du ju kolla tradera det är många som säljer helt nya oanvända där.

    Nu är jag tillbaka från registreringen på uni känns toppen kul. Den här kursen passar mig utmärkt!

  • Tili

    Du är tidigt på jobbet som vanligt hatti!

    Wow ringblomma v 36! Då är det snart dax! Kul med en till liten. Så du ska föda i Israel den här gången?

    Idag ska jag måla huset! Nästa vecka börjar skolan på heltid så kan jag inte dra ut mer på tiden utan får ta tag i sommarprojektet!

  • Tili

    Hoppas ni får fint väder idag hatti! Meandi-träff i trädgården är ju bara helt underbart!

  • Tili
    ringblomma skrev 2009-08-19 09:07:04 följande:
    God morgon!Hatti: Jag mår toppen, men hettan är lite jobbig. Barnen går fortfarande på Kibbutsen, men varje år byter man fröken och byggnad. Varje årsgrupp har sin byggnad och lekplats. Här är det varje fröken som bjuder in alla föräldrar för enskilt samtal inför det kommande året för att man ska lära känna varandra. Sedan så är det ju nytt för oss att Mika börjar på dagis. Han är redan 1 år och 6 månader *tiden går så fort*.... Och nästa år börjar Adam i skolan.Hur känns det att sonen börjat skolan, ligger den i närheten där ni bor?Tili: Jepp jag ska föda här, jag jobbar ju in i det sista så det blir gär denna gång. Det känns spännande. Troligtvis blir det Leanyado i Netanya, det är det nybyggt och fräshtwww.shvil-haleida.co.il/Elims; I en gammal tråd skrev du ett recept på kronärtskocks-sallad. Skulle så gärna vilja ha det igen, för den var super god! 
    Vad fräscht det såg ut! Och ni har ju inte så jätte långt dit heller.

    Förstår att det är jobbigt i hettan. Jag brukar tycka att det är jobbigt i hettan trots att man inte är gravid!
  • Tili

    Kul att se att så många är tillbaka i tråden!!!!!

    Har saknat er!

    Chaia: härligt när renoveringen är klar! När flyttar ni in igen?

    Elims: Är chokolit parve? Om det är det så har jag recept på en jätte god kaka.

    Min man blev inte så glad på mig igår. I mitt förvirrade tillstånd som jag typ ständigt är nu för tiden så lyckade jag foga panelen på utsidan av huset med silicon i stället för fog så nu återstår att se om vi kan måla på det eller om vi måste byta panelerna. Suck ibland undrar jag vad jag håller på med.

  • Tili
    Hattifnatt skrev 2009-08-21 06:26:09 följande:
    Ringblomma: Kaka med cocacola, min lilla H kommer gå i spin Skall absolut försöka baka denna i eftermiddag! Jag har ett annat recept av dig, "Ringblommas Oboykaka", som jag nog gjorde i en för liten form för den pöste över åt alla håll och breddar. Vad använder du för form till den kakan, eller delar du den påtvå mindre formar? Annars känner jag mig ganska hurtig, har skaffat årskort på simhallen ( som förnämligt har en 50 meters bassäng) och har börjat simma en gång i veckan, 1000 meter, tänkte det skulle göra under med låromfånget inför beach 2010 Skämt åsido, jobbet har ett friskvårdsbidrag eller vad det heter som precis täcker ett årskort, och jag hinner aldrig träna annars, men kl 06.30 kan jag vara utanför simhallen och stå först i kön, och ändå vara på jobbet i hyfsad tid, nybadad och fräsch dessutom ( två flugor i en smäll alltså!)
    WOW Hatti!!! Jag önskar att jag bara hade lite av den motivationen!

    Jag ska på första vägningen hos viktväktarna efter sommaren nu på morgonen. Det blir nog inte så kul, har verkligen svullat i sommar.

    Var ute och gick en snabb promenad i går kväll det är den bästa motionen jag får.

    Hoppas ni får en härlig sommar dag!

    Shabbat shalom!
  • Tili

    Jag som går på vv gillar ju inte allt matprat i tråden!! Men jag får stå ut och laga alla goda recept till min make istället.

    Tenta resultaten tar flera veckor att få. Så himla trist att inte veta hur det har gått.

    Idag ska jag till ikea med mamma. Ska planera mina inköp inför det kommande ändringen av lekrummet. Ska ta tag i lekrummet när familjen är i Israel så att rummet blir mer lekvänligt. Nu tycker jag bara att det är leksaker överallt och barnen har knappt någon plats att leka.

    Kan man ha ett skrivbord redan nu när barnen är små(mamma tycker att det är för större barn) jag tänker på D som nu är fyra och älskar att rita och lägga pussel. Det är väl perfekt att sitta vid ett skrivbord eller?

    Har ni några roliga tips på vad man kan ha i lekrummet?

  • Tili
    elims skrev 2009-08-21 09:22:26 följande:
    TiliSåg i nya ikeakatalogen att de har inomhusgungor... fast det kanske du inte vågar?! Hur stort är rummet?Klotterplank? - måla med griffeltavelfärg på en del av en vägg eller i ett hörn. (alt köp billiga barnmöbler på ikea och sandpappra upp ytan och måla med griffeltavelfärg). Det tänker jag göra på en liten del av vår garderobsvägg i sonens rum så småningom, för den vätter mot hans nuvarande myshörna. Såg det i en tidning en gång. De hade först målat med någon magnetfärg under och sen griffelfärg över och så hade målat en bilbana med griffelkritor och satt bilar på (tagit vanliga småbilar och klistrat fast en magnet under)Bollhav? en kompis till mig har faktiskt gjort ett minibollhav till sina barn på typ 1 x 1 meter. 2 tjockare spånskivor i vinkel i ett hörn, fastskrivade i väggen och sen en massa bollar. Ser jättefint ut!
    Åhh vad kul med tips!!!

    Det där med magnetfärg under griffelfärgen var ju verkligen en toppen idé! Sån får det bli.

    Rummet är ca 12 kvm

    Bollhav är ju också kul men då tror jag att de kommer att kasta ut alla bollar(om jag känner mina barn) och sen kommer det att vara bollar över hela huset.

    Gunga ska jag kolla in på Ikea för L älskar verkligen att gunga. Kanske en sån där liten rutchkana kan vara kul också.

    Vad ska man ha för färg i rummet? Rummet ligger liksom i en vinkel till vardagsrummet och nu är lekrummet grönt. Det känns lite hysteriskt eftersom man alltid ser det när man sitter i vardagsrummet.

    Ska kolla om jag har något kort att lägga in i min GB så kanske ni kan komma med tips.
Svar på tråden Hey Jude 15