• ICanDoIt

kattmat i storpack??

något bra tips på kattmat i storpack?? Mina katter äter som små grisar så det börjar bli drygt att åka å köpa kattmat heeeeela tiden. Vi köper nu friskies i 1 kg frp. En jätte säck skulle ju räcka längre.

Finns det storpack som inte är så dyrt??

• Svar på tråden kattmat i storpack??
  • Singha01

Vi köper Iams i 15 kgs säckar (685 kr). Har tre katter och säcken räcker i ung tre månader. Det blir inte så dyrt om man räknar ut det per katt och månad !! Dessutom är det ett bra foder.

• SanSiro

Vi brukar köpa Bilanx torrfoder på ÖB. Där får man (tror det är 5 kg) för dryga 100 kronor. Måste inte tilläggas att det räcker lääänge!

• Lamie

Vi köper Hills till våra katter, för tillfället är det 5 stycken, två vuxna och 3 kattungar som snart flyttar hemifrån.
    Vi köper iallafall en 10kg säck kostar mellan 500-550kr räcker läääänge, ett mycket bra foder som djuren håller sig mätta på och får i sig vad de behöver.

• Pink Rose

Vi brukar köpa torrfoder ibland på Granngården. Dock var det ett tag sedan, men vi gissar på att det är en 20 kgs säck... Tror den inte kostar mer än 200 kr. Är dock inte säker Billigt altenativ när man inte har råd med de lite dyrare märkena.

• Anna 85

ett tips är att gå in på www.husse.se och beställa där, 7kg kostar 299kr och det är gratis hemkörning ända till dörren och då betalar du. Maten är också gjord enligt veterinärers rekomendationer om näringsinnehåll. Kattsanden dom har är jag också nöjd med.

• MiaMaa

anna 85..alla kan inte köpa från husse...jag har testat och dom har inte nån i närheten....

friskies finns även som 2 kg och 5 kg ssäckar......

• Anna 85

MiaMaa: okej, synd, men man kan ju bli återförsäljare själv om man har lust :P

• 201201232

Royal Canin gillar jag, 10 kg kostar 499 kr och det finns många sorter beroende på kattens behov. James Wellbeloved ska också vara bra och IAMS. Hills sägs kosta mer än det smakar. Många djuraffärer har dessutom hemkörning.

Av min sort, RC Sensible ska en 4 kg katt ha 55 gram om dagen. Då räcker 10 kg i 181 dagar och det kostar 2,75 kr om dagen att mata katten, vilket blir drygt 80 kr i månaden. Det är inte dyrt.

• 201201232

Vill tillägga att det där om Hills är ren hörsägen och inget jag egentligen vet något om. Var en dam i en djuraffär som sa det till mig.

• Zenobia

Jag brukar köpa en stor kattsäck med mat på Granngården KiteKat, kostar runt 240 kr för 20 kg tror ja de var. Mina missar älskar den, men jag kör mixad kattmat hemma också.

Svar på tråden kattmat i storpack??