• Anonym (Ångest..)

    Ta bort tatuering??

    Är det någon som har tagit bort en tatuering nångång och hur gick det i så fall? Vad kostade det och vart vände du dig?

    Jag gjorde en tatuering för några veckor sen och ångrar mig nu så in i norden.. Mår så dåligt! Den måste bort!!

    Jag behöver inga predikningar om hur dumt det var för det vet jag redan, fattar inte varför jag gjorde det.....

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Ta bort tatuering??
  • Anonym (Ångest..)
    ninnis72 skrev 2009-08-18 09:57:42 följande:
    Anonym (Ångest..) skrev 2009-08-18 09:10:52 följande:
    Hej,jag gjorde oxå en sån där "tatueringsmiss", istf förlovningsring :-P.Korkat javisst, men man är ju bara människa...Hursom haver, hittade en klinik och de trodde 3 blekningar (ganska liten text i svart som redan självblekt efter flera år)... efter sex blekningar och väldigt lite resultat - förutom i plånboken, insåg jag att det enda alternativet var att göra en annan neutral över....Vad jag vill säga med det är... kolla upp laserbehandlaren ordentligt innan, annars kan det bli dyrt men verkningslöst. Betala hellre lite mer för behandlingen från en behandlare med erfarenhet än mindre för en ny behandlare...Lycka till! jag vet verkligen hur j-a jobbigt det kan vara med "fel" tatuering...
    Okei. Ja tack. Det ska jag verkligen göra! Tack! :)
  • swtrade

    Hej

    Denna länk kanske kan hjälpa med information: www.clinicofscandinavia.se

    Jag har tagit bort tatuering hos Clinic of Scandinavia med sk Q Switchad Yag laser och det blev jättebra och de är superduktiga.

    Mvh
    Göran

  • swtrade

    Hej

    Denna länk kanske kan hjälpa med information: www.clinicofscandinavia.se

    Jag har tagit bort tatuering hos Clinic of Scandinavia med sk Q Switchad Yag laser och det blev jättebra och de är superduktiga.

    Mvh
    Göran

  • Anonym (Ångest..)

    Hej alla! Nu har jag gjort min första behandling och det gick jätte bra. Jag hoppas på ett bra resultat så småningom! Jag får göra en ny behandling var 6:e vecka och efter ett tag kommer den ha bleknats bort utan ärr, brännskador och dylikt. Tack så mycket för hjälpen!!

  • Anonym (Ångest..)
    AnnelieTyresö skrev 2009-09-10 06:42:59 följande:
    Vad var det första för nåt motiv?
    Menar du den jag hade innan jag gjorde en coverup? Det var en sifferkod.
  • lbait

    Lite sent med response här men tänkte att det skulle vara bra för framtida personer.

    Själv har jag många tatueringar och för några månader sedan ångrade jag mig angående ett av de som hade några år på nacken.
    Jag sökte på nätet efter metoder osv och förstog snabbt att det kommer bli en jobbig procedur.
    Därefter kontaktade jag en klinik i närheten som behandlade med laser och frågade om kostnaden och den var på tok för hög så jag avstog.

    Det var min historia, men iaf, den bästa metoden vad jag förstått är laserborttagning.
    Hittade också en hemsida som skriver om olika metoder: http://www.borttagningavtatuering.com/ 

    MVH 

  • Anonym (Snart utfattig)
    swtrade skrev 2009-09-08 12:02:13 följande:
    Hej

    Denna länk kanske kan hjälpa med information: www.clinicofscandinavia.se

    Jag har tagit bort tatuering hos Clinic of Scandinavia med sk Q Switchad Yag laser och det blev jättebra och de är superduktiga.

    Mvh
    Göran
    VARNING!!!  för Clinic of Scandinavia, ägaren är helt oseriös och vill bara tjäna pengar utan ansvar emot sina partnerkliniker och har undermåliga apparater, ingen service och i princip omöjlig att få tag på när det är problem!!!! Lovar runt men håller tunt!!!!!! Mycket oseriöst företag, ta inte i dom ens med tång!

    En som sitter i en rävsax som partner till detta skitföretag............
  • Anonym

    Hej! Det var längesen du skrev. Har du tagit bort din tatuering än???


    Jag vill ta bort en tatuering på handleden. har kollat upp lite på nätet och hittade en bra sida som förklarar allt om att ta bort tatueringar. Här är länken om du undrar: www.plastikoperationer.net/tatueringsborttagning-laser-tattuering 

    Sidan är hjälpsam för det står verkligen allt man behöver veta om tatueringsborttagning. Om du har tagit bort din, vilken lasermetod använde du dig av? :) Tacksam försvar  


     

  • Anonym (inte ts)

    Jag är inte ts men jag har tagit bort en tatuering. 

    Jag gick till en klinik som använde Q-switchad laser. Min tatuering var stor som en hand, från fingertopparna till handleden, varje behandling tog ungefär 20-30 minuter. Det gjorde ganska ont, ondare än att bli tatuerad men inte så ont att jag inte stod ut med det, och efter ett par behandlingar gjorde det mindre ont än i början.

    Det tog 5 behandlingar över sammanlagt drygt ett års tid innan den blekts så mycket att jag kunde göra en cover up och det blev några små ärr som resultat av lasern även fast jag följde råden (utom en gång när jag pillade på en skorpa så den får jag skylla mig själv för. :p)

    Nu kan man inte ana att den nånsin funnits där, men då gick jag också till en jätteduktig kille för att täcka den, hade jag velat ha bort den helt trodde hon att det skulle behövas 4-5 till behandlingar och alltid vara kvar nåt litet blekt ärr.

    Jag är jättenöjd med resultatet! :) 

  • Angelica03

    Jag fick min tatuering (svala på handleden) bortblekt av en klinik som heter Tatueringsborttagning Stockholm. Dem använde en q switchad nd:yag laser och resultatet blev superbra. Man skulle aldrig kunna gissa att det suttit en tatuering där :)

    Det finns också en hel del info på deras sida om hur behandlingen fungerar så ni som funderar på ta bort era gamla tatueringar kan säkert hitta alla svar där. www.tatueringsborttagning.nu

  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Ta bort tatuering??