• SÖ05

Första pergokuren i veckan! Nån fler??

Börjar min första pergokur på fredag. Finns det någon fler som börjar i dagarna kan vi följas åt??

Har en dotter sen tidigare som är fyra år som kom på tredje försöket, men har svårt att få till ett syskon. Utredning visar inga fel på någon av oss men nu skall vi prova pergo och se om det kan hjälpa.

• Svar på tråden Första pergokuren i veckan! Nån fler??
  • flizis

Jag har fått mina pergo utskrivna i dag och börjar antagligen på torsdag.
    Vi har försökt i ganska snart ett år, två graviditeter som slutat i ma/mf. Är 36 därför den snabba "utvecklingen" . Vi är oxå kollade och inget är fel, min sambo har dessutom superspermier...vilket han är väldigt stolt över .
    Tror att jag har äl varje månad då jag tempar, men förstår att pergo kan förstärka äl.

• SÖ05

Har ju inte heller någe fel, och inte maken. Ska åxå prova pergo för att det kan ge en skjuts till äl. Har försökt i ca 1,5 år nu. Haft två tidiga missfall som aldrig upptäckts om jag inte testade så tidigt. Ska börja på fredag med min kur. Är lite pirrig då jag är superkänslig för hormoner och inte ens kan äta p-piller för att jag blir ett psykfall.

Har du några barn sen tidigare?

• flizis

Nä jag har ju inte det. Har alltid inbillat mig att jag inte kan få barn så när vi plussade på första försöket blev jag väldigt paff. I v 9 upptäcktes det däremot att det var ett ma, nu senast i juni gick jag precis in i v 6 då jag började och blöda.

Ja det låter ju lite läskigt med att stoppa i sig hormoner men vad gör man inte för en liten. En kompis fick pergo i vintras och blev på smällen vid första försöket, vilket sig sedan visade sig vara tvillingar . Skulle va rätt skönt att få göra allt på en gång särskilt när man börjar va så pass gammal som 37 .

I skrivande stund har jag gjort ett grav test...en svag, svag rosa linja kan skönjas men nä tror inte på det för ens det är starkare. Har inte särskilt symtom, lite yr ibland, mått lite illa, trött men det kan förklaras med att att man just börjat jobba och att jag påbörjat detoxkur, ömma bröst brukar jag ha en vecka innan mens däremot tycker jag att de är större och väldigt synliga blodådror, kanske lite molande värk ...eller? hmmm vill inte ta ut något i förskott. Var hundra på att jag var gravid efter mitt ma oxå men det var bara gamla hormoner och hoppet som spelade ett spratt, trodde även förra månaden att det tagit sig direkt efter mitt mf men bara inbillning.
    Denna gång har jag dess utom använt Testlagrets o jag vet inte hur bra de är.

• SÖ05
    flizis skrev 2009-08-19 16:22:27 följande:
    Nä jag har ju inte det. Har alltid inbillat mig att jag inte kan få barn så när vi plussade på första försöket blev jag väldigt paff. I v 9 upptäcktes det däremot att det var ett ma, nu senast i juni gick jag precis in i v 6 då jag började och blöda. Ja det låter ju lite läskigt med att stoppa i sig hormoner men vad gör man inte för en liten. En kompis fick pergo i vintras och blev på smällen vid första försöket, vilket sig sedan visade sig vara tvillingar . Skulle va rätt skönt att få göra allt på en gång särskilt när man börjar va så pass gammal som 37 . I skrivande stund har jag gjort ett grav test...en svag, svag rosa linja kan skönjas men nä tror inte på det för ens det är starkare. Har inte särskilt symtom, lite yr ibland, mått lite illa, trött men det kan förklaras med att att man just börjat jobba och att jag påbörjat detoxkur, ömma bröst brukar jag ha en vecka innan mens däremot tycker jag att de är större och väldigt synliga blodådror, kanske lite molande värk ...eller? hmmm vill inte ta ut något i förskott. Var hundra på att jag var gravid efter mitt ma oxå men det var bara gamla hormoner och hoppet som spelade ett spratt, trodde även förra månaden att det tagit sig direkt efter mitt mf men bara inbillning. Denna gång har jag dess utom använt Testlagrets o jag vet inte hur bra de är.
    Oj gisses, det låter som du inte behöver börja din pergo kur!! Nytt test i morgon för att se om det blir starkare! Uppdatering i tråden ett måste!! =D
  • To the moon and back

Hej på er!

Jag hoppar gärna med här om jag får. Jag startar min första pergokur på lördag. Inga barn sen innan, är 31 år.

• SÖ05

To the moon and back skrev 2009-08-19 22:15:50 följande:

Hej på er! Jag hoppar gärna med här om jag får. Jag startar min första pergokur på lördag. Inga barn sen innan, är 31 år.
    Välkommen! Hur länge har ni försökt?
  • To the moon and back

Tack! :)

Vi har försökt akvit i ca ett halvår. Det är inte så länge, men då jag har haft problem med mensen många år och sökt läkare för det flera gånger samt att jag börjar bli lite till åren så har vi nu börjat nysta i vad som kan vara fel.
    Jag har även varit utan p-piller i ca tre år och ofta slarvat och ändå inte blivit gravid, tyvärr.
    Jag har en för tunn slemhinna och troligtvis släpper jag inga ägg :(

Hur länge har ni försökt?

• SÖ05

Vi har försökt i 1,5 år ungefär nu. Hade i princip gett upp och även slutat "försöka" sen i våras vilket varit jätteskönt. Trist att ha sex efter klocka. Blä. Varit så skönt att bara ha sex när man har lust hela sommaren, därför har jag varit lite osäker till att testa pergo. Men nu känns det lite kul faktiskt. Det är nog det sista vi gör i jakten på syskonet, vi bestämde redan tidigt att vi inte kommer göra någon ivf.

• flizis

Nu är det bekräftat....fick gravid på cb digital, nu är det bara att hoppas att det vill stanna denna gång . Hann aldrig börja med Pergo.

Lycka till, snart kommer era pluss oxå .

• SÖ05
    flizis skrev 2009-08-20 17:43:01 följande:
    Nu är det bekräftat....fick gravid på cb digital, nu är det bara att hoppas att det vill stanna denna gång . Hann aldrig börja med Pergo. Lycka till, snart kommer era pluss oxå .
    Men du vilken grej!!!! GRATTIS!!! Håller alla tummar och tår att den vill stanna kvar denna gång! KRAM
Svar på tråden Första pergokuren i veckan! Nån fler??