• Anonym (L)

Kan man ta bort leverfläckar som sitter i huvudet?

Hej!

Jag har fått en utstående leverfläck i hårfästet och en mitt i benan på huvudet som ju inte är så snyggt och de blöder ibland dessutom. Jag undrar om någon vet om man kan ta bort dessa och om det i så fall blir fula ärr? Vilket är bästa sättet? Kan någon rekommendera vart man kan göra det? Det är viktigt att det blir fina ärr då de är på så synliga ställen.

MVH // L

• Svar på tråden Kan man ta bort leverfläckar som sitter i huvudet?
  • yodi

tror dom kan ta bort leverfläckar i huvudet, du vänder dig till din vanliga läkare / vårdcentral

• Naty V

Ja, det kan man. Har själv tagit bort 2 st på huvudet. Min husläkare (som även är kirurg) gjorde det . Han fick titta på dom först sen så fick jag boka tid för att ta bort dom.
    Lycka till!!

• Anonym (L)

Naty V skrev 2009-08-18 13:17:20 följande:

Ja, det kan man. Har själv tagit bort 2 st på huvudet. Min husläkare (som även är kirurg) gjorde det . Han fick titta på dom först sen så fick jag boka tid för att ta bort dom. Lycka till!!
    OK! Blev ärren fina då? Mina sitter ju på sådana ställen där de blir väldigt synliga....
  • elli3554

Jag har tagit bort ett litet i hårfästet som de sydde med ett stygn, syns inte alls. I hårbotten har jag tagit bort tre (ganska stora, 1 cm i diameter) och där limmade de. Syns inget alls men de sitter ju under håret. Ett tips för den i benan är ju att kamma benan en bit längre åt något håll om det skulle bli ärr. Jag gick till husläkaren och fick sedan remiss till en kirurg.

• Anonym (10)

Jag hade en massa irriterande leverfläckar över hela kroppen. Jag gick till skönhetssalong och tog bort 10 st tror jag det var, de tog med laser, tog kanske en kvart. Inga stygn och i princip inga ärr alls. Kostade ty0 1500:- kommer inte ihåg exakt.

• Anonym (L)

Tack för era svar!

• Cremo

Hurdana ärr du får beror på hur din kropp bildar ärr. De flesta får inga märken alls, men bl.a. jag har en sådan sorts hudtyp som gör bulliga, vita ärr. (Det finns några folkslag som smyckar sig genom att göra sår och bilda ärr i mönster, sådana ärr menar jag.)

Jag har tagit bort både stora "platta" födelsemärken som de fick skära på djupet för att få bort, och sådana som är utstående och som de liksom skrapa bort. Alla har gett dessa vita, blanka ärr som ser likadana ut år efter år, både de som är 20, 15 och 2 år gamla.

Svar på tråden Kan man ta bort leverfläckar som sitter i huvudet?