• MissB

xtravaganza

Hej på er! Jag har inte varit aktivt på FL på säkert ett år men första gången tillbaka så var det för att söka till er tjejer som håller på med Xtravaganza! Nu ska jag köra igång och vilket bättre sätt att stödja och få stöd än här?
    Igår var jag på konsultation och idag åker jag in för startpaketet. Imorgon är min första kurstillfälle. Fast dom har redan gått en gång förra veckan.
    Jag ska ner 40kg..jisses! Hade nästan bestämt mig för att ringa landstinget och försöka få op men bestämde mig för att jag klarar det utan det!
    Jag kommer köra helfart så länge jag bara orkar...ingen rödvin på helgen!

Iaf, kommer mera sen men ville bara säga hej! Förresten Lori heter jag:) 4 söner och 4 chihuahuor har jag, plus en man. Livat värre hemma hos mig!

• MissB

Tack tjejer för erta välkommandet!
    Jag har väl inte tänkt sätta i sten hur länge jag ska köra helfart men har en inre plan på till julen. Vi får se hur det går. Första provet blir på lördag när jag ska på kalas men det känns inte ett dugg jobbigt. Ja inte nu efter min lunch iaf haha.

En fråga, har ni som kör viktcenter med? Vi har en stor fin anläggning och jag ser kostnaden som en del jag hade annars kanske lagt på gymkort eller så. Hoppas bara jag hittar tid att åka iväg. Enda bökiga är att det är mitt i stan och med parkering och allt så blir det lätt stressigt om man inte väljer sina tider noga.
    Hur ofta kommer ni andra i så fall iväg och hur tycker ni att gruppkurserna fungerar för er? Har ni skapat bra kontakter och peppning den vägen?

• MissB

kmh, tack! Får se hur det blir, imorgon är min första gruppträff men gruppens andra och jag känner redan att jag kommer ligga hela veckan efter dom men det får vi se. På fredag har jag min genomgång över alla maskiner. Jag ser mycket framemot att testa vibrationsplattan.

Åt första soppan nu och kaffe utan mjölk, inga problem alls. Läst all matrial jag fick hem och förberedder mig på "sunket" innan det blir bättre någon dag eller två senare. Bäst jag varnar familjen haha.
    Fick tipset att blanda kaffe med cappucino, vanilj eller choklad soppan och det lät gott.

Jag ska med ta lite bilder tänkte jag. Hoppas inte det blir som alltid med sånt att jag låter det gå massor med tid innan jag tar mig i kragen. Jag ska mäta mig med.

Heja på mig och heja på er:)

• MissB

Gumma grön vad kul, GRATTIS!

Miss Marillion- Låter jätte jobbigt, jag förstår känslan av att vantrivas på jobbet. HOppas du hittar lite nya krafter!

Själv är jag på dag 2½(hur ska jag räkna när jag började mitt i en dag? spelar väl ingen roll egentligen). Igår gick jätte bra, fast jag var lite hungrig på kvällen. Idag var jag iväg och tränade och det var jätte skönt. Imorgon blir det 2 års kalas hos en kompis barn och jag känner mig inte alls stressad över det.
    Nu ska jag göra mitt kollage över mig själv och jag ser en kollage med bara massor klädor och märken som jag drömmer om. Jag är rätt så klädintresserade och ja, där hänger mycket av min stora dröm i att shoppa precis vad jag vill. Ska bli kul att se hur den blir!

• MissB

Hej på er!
    Lesarah, jag ar nyss börjat så jag kan inte ge råd men önskar dig lycka till vad du än bestämmer!

Själv har jag haft det båda up och ner idag, kört 3 hela dagar nu och jag och mina söner var iväg på en 2 års kalas. Det gick jätte bra och jag slickade inte ens sonens katchup ifrån fingrarna men äsch så trist. Ärligt så ser inte jag hur jag någonsin ska gå på en middagsbjudning med soppor. En väninna berättade att hon kände hon blev helt asocial så hon bröt efter 12 dagar. Det tänker jag INTE göra men jag vet jag är även på "den jobbigaste" dagen.
    Hunger är faktiskt inte ett problem det är hela grejen med det mentala, jag vill inte ens gå med min kompis på stan för utan fika/lunch kändes det inte lika kul haha. Billigare om inte annat!

En fråga: Jag har haft lite huvudvärk och emellanåt känns det som jag mår illa och blir nästan lite yr , typ som om jag har tagit någon tablett eller nåt starkt. Känner ni igen det?

• MissB

Lesarah- Tack för rådet:) Shoppa kan man alltid hitta på även om man inte vill köpa kläder just nu. Förutom min egen passion för kläder och tillbehör så har jag 4 söner att shoppa till haha.

Kaffet är ett litet problem, jag dricker med mjölk och har gått över till svart nu. Dricker så klart mycket mindre vilket jag tror spelar stor roll med huvudvärken. Vatten har jag än så länge inga problem att få i mig, ca 4-5 L dagligen.

Enda jag skrattade gott åt igår var när jag åkte med min man för att mathandla. Min hälsa blir familjens ohälsa om man säger så. Jag köpte en mängd med halvfabrikat så att dom ska klara sig själv någon vecka eller två i köket. Min man kan självklart laga mat men han är sällan hemma förre 19 så här blir det nuggets, plättor, fiskpinnar, pulvermos, pasta såser och ärtsoppor. hahaha..dom är jätte glada men jag är lite tveksam men känner det får gå just nu!

• MissB

Godkväll på er!
    Nu har jag nästan klarat av dag 4 och det var väl ungefär detsamma som igår, förutom frestelser vid ett fikabord haha. Det är inte hungern som spökar det är saknaden av mat. Det går över efter en kort stund och mycket vatten.

Vi tog en super lång promenad idag så jag känner mig duktig och nöjd:)
    Hade tänkt åka och träna imorgonbitti men tror jag tar det på tisdag istället eftersom vi gick så långt idag.

En sak, hur mycket vatten sitter egentligen runt magen? På fyra dagar har jag tappat 8 cm krin midjan! Nu vet jag att äter jag så sitter dom där igenom typ inom 3 timmar men ändå! Coolt!

Hoppas ni har haft en trevlig helg med!

• MissB

En fråga till, hur långt tid tog det för er som kör helfart att komma in i Ketosfasen'?

• MissB

Tack för era svar! Då borde jag egentligen vara i ketos nu. Jag känner mig iof inte hungrig men jag tänker jämnt på mat. Ungefär som när jag slutade röka ( har tyvärr börjat igen) så var det inte jobbigast att sluta med rökande i sig men jag tänkte på cigg precis hela hela tiden.

gumma grön- jätte tråkigt för dig och jag förstår det känns jobbigt men imorgon är en ny dag, du klarar det!

Lesarah-stackars dig. Hoppas det är bara något tillfälligt och inte pga dieten. Hoppas det blir bättre snart!

mozilla-Jag hade nog med skippat vägningen då, vänta några dagar eller tills veckan därpå!

Uller- Jag håller på och gör min kollage nu. Hela den går ut på SHOPPING och alla underbara kläder jag kommer kunna bära haha.
    26kg på 5 veckor låter helt sjukt! Undrar hur huden hinner med?
    14 på 6 är ett stort Hejja på dig!

• MissB

Maleo- Jag beklagar verkligen din sorg. Hoppas du finner tröst i denna tiden.
    Det är precis såna här saker som gör att man lätt faller igen. När jag gick ner så mycket förra gången med VV så var det min älskade farmors bortgång som började min nerfall och vikten började sakta men säkert lägga sig på mig igen. Vi finns här för dig!

Själv tror jag att jag är i ketosfasen nu. Igår måddde jag jätte illa på morgonen och har gjort så i några dagar. Däremot idag känner jag mig piggare, villigare att gå träna och gladare! Har väl inte varit nere egentligen men märker att min tålamod med barnen är lägste möjliga.
    Imorse för skojs skull provade jag mina första delmålsjeans. Jag köpte dom för ett halv år sen redan då för små. Jag tänkte jag kommer in i dom snabbt. Det gjorde jag inte! Storlek 48 och idag kunde jag knäppa dom. Wiii! Kunde ha haft dom egentligen men magen var kanske lite för fläskig över toppen haha. Vågen hemma säger -4 kg på 6 dagar! Folk har redan börjat säga att det syns i ansiktet på mig. Snacka om att spåra mig!

Aprapå att operera sig, det kommer jag absolut att göra. Kämpar jag så hårt och håller målvikten ett tag så ska jag satsa på det. Har jag varit så duktig så ska jag självklart unna mig det. Brösten är en op jag har sagt i tio år jag ska göra och det ska absolut bli av. Höja up dom och minska till en fin "perky" c-kupa:)

Svar på tråden xtravaganza