Muminlina skrev 2009-09-25 00:09:30 följande:
Hej på er alla duktiga soppätare!Hoppas det är ok att jag ansluter mig här, jag ska snart börja med Xtravaganza. Jag har kommit med i en testgrupp på 10 personer som ska få köra hela kittet med soppor, träning och gruppmöten gratis i 4 veckor. De har precis startat upp här i min stad, så de har annonserat länge efter folk som vill vara med, när jag var där på intervju hade över 150 st sökt... Jag är mycket nyfiken och vet inte så mycket om det än, nu på tisdag ska jag på personligt möte med vägning. Spännande! Jag har väl säkert 40 kg att gå ner (guuud vad mycket det låter när man säger/skriver det!!!), så det lär bli många många veckor på helfart. Efter att nu ha läst hela tråden, har jag fått lite mer hum om hur det går till och det känns som jag "känner" er lite. Ni är väldigt duktiga, jag blir mycket peppad av er! En liten fråga bara, tycker ni att det är dyrt? För mig är det väldigt mycket pengar, om jag väljer att fortsätta efter testgruppen är slut...
Jag har snart gått ner hälften av de 37 kg som jag vill gå ner. Jag är inne på min 8:e vecka på helfart. Det går jättebra och man ser mycket snabbt resultat.
Visst är det en hel del pengar. Själv är jag studerande och har begränsad inkomst. Men för mig innebär inte själva matkostnaden någon merkostnad då jag ju inte lägger ut pengar på livmedel till mig själv. Månadskostnaden är ju ganska hög, men det är den ofta även om du går på gym, viktväktare eller liknande. Och det är ju värt att betala lite för att få sin hälsa tillbaka. Skulle man genomgå en operation skulle man ju ha en inkomstförlust under sjukskrivning t.ex.