• Emmsy

xtravaganza

Hejsan alla!

Jag går också på xtravaganza och kollar dagligen igenom eran tråd för att få motivation att fortsätta. Jag har snart gått 3 veckor på helfart och tycker att det går bra. Första veckan var jobbigast, sen har det mer eller mindre bara flytit på. För några dagar sedan var jag dock helt matt, men jag tror att det beror på att jag tränat för mycket och för hårt (ibland två ggr per dag).

Jag hoppas att jag kan få vara med i tråden då jag känner att jag nog kommer att behöva stöttning framöver, har tänkt köra i 12 veckor som känns som en evighet just nu.. men jag försöker fokusera på målet, som är -24 kg.

Jag tycker att ni är så duktiga som klarat så många veckor!!

• Emmsy

mozilla: Grattis!! Härligt!! Det är så himla roligt att börja komma i kläder som man inte haft på länge!! Förra helgen kunde jag ta fram 3 par byxor som jag inte kunnat ha sedan min yngste son föddes, ca 3 år sedan. Sånt gör att man blir motiverad att fortsätta!! Nu längtar jag efter att komma i de kläderna som jag också kunde ha innan min äldste son föddes, 9 år sen....

• Emmsy

Tror ni att det kan gå långsammare att gå ner i vikt om man tränar lite för mycket? Alltså att kroppen på någt sätt håller tillbaka för att man äter så lite och samtidigt tränar mycket?

Första två veckorna gick jag ner nästan 6 kg, men den sista veckan har jag nästan stått helt stilla (!) vilket är så tråkigt.

• Emmsy

Har inte varit inne på några dagar och nu läst ikapp...

Vi tog heller inga kort på xtravaganza, men jag tog själv kort (eller min man tog kortet) i bikini för att jämföra när jag är i mål - ska bli kul!

Ang träning så har jag innebandyträning som är en fast dag i veckan och det är jag som har nyckeln så jag måste dit, vilket är kanonbra! Sen har jag innebandymatch en gång i veckan eller varannan vecka och då måste jag ju också dit. Sen tränar jag taekwondo en dag i veckan, och det är jag som har fått tränarna att dra igång en "vuxenträning" för nybörjare så jag känner att jag "måste" gå dit också en gång i veckan - så jag har lite "fasta" träningstider, och det tror jag är jättebra för mig. Sen försöker jag löpträna så mycket som möjligt. Jag sprang göteborgsvarvet i maj i år, med 24 kg övervikt, och ska springa nästa år igen och ska då slå min tid, 24 kg lättare!!

Ang. smaker så tycker jag också mest om choklad, och ha den varm, blir som varm oboy ungefär, och innan trodde jag verkligen inte att jag skulle tycka om chokladen.

Igår hade jag en kämpig dag, men känns bättre idag. Min mamma är nere på besök och hon gillar inte alls "metoden" som jag använder för att gå ner i vikt...men försöker ignorera vad hon tycker i frågan...

• Emmsy

Nu har jag lagt upp mig i resultattråden också, väger mig varje söndag. Väger ni er varje vecka eller väntar ni två veckor? På vårat xtravaganzacenter rekommenderar de att man bara väger sig varannan vecka, men så länge kan jag inte vänta. Jag väger mig oftast varje dag, utan att skriva upp det, men för att hålla lite koll och förhoppningsvis bli motiverad att fortsätta.

mozilla: låter jättehäftigt att de inte kände igen dig direkt, längtar efter det ögonblicket när man gått ner så mycket att det är sån skillnad.

• Emmsy

Jo, jag mäter mig också alltid samma dag som jag väger mig, alltså söndagar, och det är roligt att se resultaten där också. Det med vågen är lite farligt när det står stilla, eller till och med går upp några gram, men har ändå svårt att låta bli att ställa mig på vågen varje morgon innan jag hoppar in i duschen.

har precis varit på affärslunch med potentiella klienter och satt och såg på när de andra åt - och jag drack lite vatten... var faktiskt inte så jobbigt denna gången, första gången det hände var det lite jobbigare och kände mig ganska obekväm att inte äta - det är ju trots allt en social grej - men det är en begränsad tid som man gör detta så det är det värt!!

• Emmsy

Zhara: Jag har endast använt XV-sidan en gång och då funkade den OK - jag har tyvärr inte tid att använda den sidan...

• Emmsy

Jag tycker att det är riktigt tufft just nu...vet inte varför det är jobbigt just nu, är inne på min 5:e vecka och jag vill bara börja med halvfart istället för helfart. Jag är hungrig hela tiden och trött...men jag har inte fuskat alls...

Några tips på hur jag ska få motivation igen...?

• Emmsy

Tack alla för era råd och peppningar. Jag har ätit 3 måltider varje dag, alltså inte delat på påsarna mer än då jag tränat på kvällen då jag tagit en halv påse innan och en halv påse efter och det har fungerat jättebra fram till början av denna veckan. Jag kände verkligen att jag inte ville mer på helfart, just nu i allafall. Jag var på XV-möte igår och pratade med min coach, så jag har börjat upptrappning till halvfart och ska testa det ett tag och sen kanske gå tillbaka till helfart i januari igen, beroende på hur halvfarten går. Det jag måste kämpa med är att inte känna att det är ett misslyckande att gå ner till halvfart, för jag har redan gått ner 9,5 kg och förhoppningsvis kommer jag att gå ner även under halvfarten - men inte lika fort. (jag har 14,5 kg kvar till min målvikt)

Nu måste jag ju bara läsa in mig på halvfart...vad och hur mycket som ska ätas....

Svar på tråden xtravaganza